تلاش گوگل برای افزایش امنیت افزونه ها

۱۳۹۷/۰۷/۱۴ - ۰۰:۱۳:۱۰
کد خبر: ۱۳۱۰۰۹
تلاش گوگل برای افزایش امنیت افزونه ها

سی‌نت | شرکت گوگل تصمیم دارد جهت افزایش امنیت کاربران گوگل کروم به زودی تغییراتی را در افزونه‌های این مرورگر ایجاد کند.

 همان‌طور که می‌دانید امروزه افزونه‌های گوگل کروم قابلیت‌های متفاوتی را برای کاربران ارایه می‌کنند اما بعضی از افزونه‌ها در ابتدا دسترسی کامل به تمام صفحات را از کاربر در خواست می‌کنند که همین موضوع باعث شده است بسیاری از هکرها بتوانند از همین طریق اطلاعات کاربران را به سرقت ببرند.

به همین علت گوگل تصمیم دارد در آینده نزدیک تغییراتی را در افزونه‌ها ایجاد کند تا فضای امن‌تری را برای کاربران مرورگر گوگل کروم فراهم کند.

یکی از تغییراتی که قرار است در ارتباط با افزونه‌ها ایجاد شود این است که به زودی کاربران تنها از طریق Chrome Web Store می‌توانند افزونه‌های مورد نظر خودشان را دانلود کنند و دیگر امکان دانلود افزونه‌ها از طریق سایت‌های دیگر امکان پذیر نخواهد بود.

دیگر تغییری که قرار است ایجاد شود این است که گوگل این امکان را برای کاربران فراهم خواهد کرد که بتوانند برای افزونه‌ها محدودیت در نظر بگیرند این به معنی است که کاربران می‌توانند تعیین کنند افزونه‌ها فقط در چه سایت‌هایی فعال شوند.

همچنین گوگل اعلام کرده است از سال آینده حساب توسعه‌دهندگان باید دارای تایید هویت دو مرحله‌ای شود این اقدام باعث جلوگیری دسترسی هکرها به حساب توسعه‌دهندگان و سرقت اطلاعات آنها می‌شود.

 

ارسال نظر