هزینه قطعات گران‌ترین آیفون ۴۴۳ دلار است

۱۳۹۷/۰۷/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۰۴۲۱
هزینه قطعات گران‌ترین آیفون ۴۴۳ دلار است

دیلی میل|تحلیل‌های یک شرکت کانادایی نشان می‌دهد هزینه سرهم کردن و قطعات داخلی آیفون ایکس اس مکس با حافظه ۲۵۶ گیگابایت فقط ۴۴۳ دلار است اما این آیفون با قیمت ۱۲۴۹ دلار عرضه شده است.

اپل با کاستن برخی از قطعات در نمایشگر آیفون «ایکس اس مکس» قیمت این دستگاه را کنترل کرده است.درهمین راستا شرکتTechlnsight تخمین می‌زند هزینه ترکیب و قطعات آیفون «ایکس اس مکس» با حافظه ۲۵۶ گیگابایت حدود ۴۴۳ دلار است. این درحالی است که هزینه قطعات آیفون ایکس با حافظه ۶۴ گیگابایتی در سال گذشته ۳۹۵.۴۴ دلار بود. از سوی دیگر آیفون ایکس اس مکس در امریکا به قیمت ۱۲۴۹ دلار فروخته می‌شود.

شرکت کانادایی Techlnsight موبایل‌ها را باز و قطعات آنها را تحلیل می‌کند.اپل چندی پیش از سه موبایل رونمایی کرد که یکی از آنها آیفون «ایکس اس» بود. قیمت پایه این دستگاه از ۹۹۹ دلار است. علاوه بر آن آیفون« ایکس آر» نیز با قیمت مقرون به صرفه ۷۴۹ دلار رونمایی شد. اما آیفون «ایکس اس مکس» با نمایشگر ۶.۵ اینچی «او ال‌ای دی » به عنوان گرانترین آیفون ساخته شده، با قیمت پایه ۱۰۹۹ دلار عرضه شده است.به هرحال تحلیل هزینه هایTechlnsight نشان می‌دهد، تنها قطعه گرانقیمت آیفون «ایکس اس مکس» نمایشگر آن با بهای ۸۰.۵۰ دلار است. این درحالی است که قیمت نمایشگر ۵.۸ اینچی آیفون «ایکس» ۷۷.۲۷ دلار است. آیفون ایکس سال گذشته عرضه شد.افزایش اندک قیمت آیفون «ایکس اس مکس» در مقایسه با آیفون «ایکس»، به دلیل آن است که اپل برخی اجزای مربوط به سیستم لمس سه بعدی را حذف کرده است. البته قیمت قطعات حذف شده فقط ۱۰ دلار بوده است.به هرحال باب اودانل از شرکت TECHnalysis Research معتقد است تصمیم اپل برای تمرکز بر ارایه موبایلی با نمایشگر بزرگ‌تر از لحاظ اقتصادی درست بوده است.البته سخنگوی اپل در این باره اظهارنظری نکرده است.

 

ارسال نظر