اخبار

۱۳۹۷/۰۶/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۹۹۰۵

معرفی کشورهای پیشتاز در حوزه مخابرات نسل پنجم

زددی نت| توماس نورن معاون شرکت اریکسون و رییس واحد تجاری سازی خدمات مخابراتی نسل پنجم در این شرکت اسامی شرکت‌های پیشتاز در این حوزه را اعلام کرد.

وی که در کنگره جهانی موبایل امریکا یا MWCA در لس آنجلس حضور یافته معتقد است امریکا و کره جنوبی بر چالش‌های فنی راه‌اندازی شبکه‌های مخابراتی نسل پنجم غلبه کرده‌اند و به سرعت سایت‌هایی را برای ارایه خدمات مذکور راه‌اندازی کرده‌اند.

به گفته وی کره جنوبی توانایی‌های خود را در این زمینه در جریان برگزاری بازی‌های المپیک زمستانی به رخ شرکت کنندگان کشید و حالا نیز باندهای فرکانسی ۳.۵ گیگاهرتز و ۲۸ گیگاهرتز را به ارایه خدمات مخابراتی نسل پنجم اختصاص داده است.

نورن یکی از علل استقبال از فناوری نسل پنجم مخابراتی در کره جنوبی را کشش بازار و تقاضای مردم برای دسترسی به این نوع خدمات عنوان کرد و افزود: البته کره جنوبی از نظر میزان جمعیت نمی‌تواند با امریکا رقابت کند و لذا در این کشور اکوسیستم اقتصادی بیشتری برای ارایه خدمات نسل پنجم شکل خواهد گرفت.

معاون شرکت اریکسون کشورهایی مانند ژاپن، چین، انگلیس، آلمان، ایتالیا و فنلاند را هم از جمله کشورهای پیشرو در زمینه ارایه این نوع خدمات دانست که البته بعد از امریکا و کره جنوبی قرار می‌گیرند.

آنلاین ماندن با جعبه نارنجی

دیجیتال ترندز| آنلاین ماندن به خصوص در سفرهای بین المللی کار ساده‌ای نیست. این در حالی است که دسترسی به اینترنت در خارج از کشور محل سکونت به یک ضرورت مبدل شده است.

وای – فای هتل‌های محل اقامت گاهی کیفیت لازم را ندارد و استفاده از سیم کارت‌های خارجی هم ممکن است مقرون به صرفه نباشد.

در این میان یک راه‌حل جدید خرید یک دستگاه کوچک نارنجی رنگ است که در قالب یک جعبه کوچک بسته بندی شده است و Skyroam Solis نام دارد. شرکت سازنده این محصول را یک پاوربانک و هات اسپات وای – فای جهانی با کیفیت شبکه‌های مخابراتی نسل چهارم توصیف کرده است.

هزینه خرید این دستگاه ۱۵۰ دلار و حداقل هزینه استفاده روزانه از آن ۹ دلار است. البته کاربران با پرداخت هزینه‌های بیشتر می‌توانند بسته‌های اینترنتی سریع‌تر و دارای حجم بیشتر را هم خریداری کنند.

دستگاه یادشده مانند هات اسپاتی برای گوشی شما عمل می‌کند و امکان ایجاد یک شبکه خصوصی وای – فای را به کاربر می‌دهد. دستورالعمل راه‌اندازی این دستگاه و کلمه عبور اختصاصی کاربری نیز در جعبه آن وجود دارد.

هر یک از این دستگاه‌ها مجهز به یک سیم‌کارت جهانی خاص است که بطور خودکار به شبکه‌های نسل چهارم ال تی‌ای محلی وصل می‌شود و ارتباط حداکثر پنج گوشی و لپ تاپ به اینترنت را ممکن می‌کند.

راه‌اندازی اولیه این دستگاه و وارد کردن تنظیمات درخواستی چند دقیقه‌ای طول می‌کشد. اما در دفعات بعد با روشن کردن دستگاه و فشردن دکمه وای – فای اتصال به شبکه‌های مخابراتی محلی به صورت خودکار انجام می‌شود. Skyroam Solis مجهز به یک باتری ۶۰۰۰ میلی آمپری هم هست که از طریق پورت USB-C این دستگاه شارژ می‌شود.

 

باگ کی‌بورد گوگل کلمات را اشتباه تایپ می‌کند

فون آرنا| گفته می‌شود به‌تازگی یک باگ جدید در اپلیکیشن کی‌بورد گوگل یافت شده و بسیاری از کاربران را در تایپ متون موردنظر خود دچار مشکل کرده است.

 اپلیکیشن کی‌بورد گوگل که جی‌بورد نام دارد و در میان کاربران گوشی‌های هوشمند به ویژه سیستم‌عامل اندروید با استقبال بی‌نظیری مواجه شده است، حالا بر اساس شکایت کاربران در فضای مجازی، میزبان یک باگ و مشکل فنی جدید شده است که کاربران را هنگام تایپ متون موردنظرشان با مشکل مواجه می‌کند.

ویژگی glide-typing که در جی‌بورد به کاربران اجازه می‌دهد بدون بلند کردن انگشتان خود از روی صفحه کلید گوشی، تنها با وصل کردن حروف الفبا و دکمه‌های مختلف برروی صفحه کلید، با سرعت و دقت بالاتری تایپ کنند، حالا با نقص به وجود آمده، موجب شده است که کاربرانی که مداوم از این قابلیت استفاده می‌کردند، کلمات و عبارات موردنظر خود را به اشتباه تایپ کنند.

این باگ و مشکل فنی به تایید خود شرکت گوگل نیز در آمده و بیان کرده است که بزودی درصدد برطرف کردن هرچه زودتر این باگ درخواهد آمد. گوگل از کاربران جی‌بورد درخواست کرده است که فعلا به‌منظور جلوگیری از تایپ اشتباهی، وضعیت کی‌بورد خود را به حالت عادی و نرمال بازگردانند.

 

ارسال نظر