اخبار

۱۳۹۷/۰۶/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۹۸۱۱

جزئیات دسترسی‌های مجاز به حریم خصوصی مشترکان

الزام دسترسی افراد مجاز به سامانه‌ها تنها با رمز عبور یا قفل سخت‌افزاری، عدم سوءپیشینه افراد دارای دسترسی، اعلان دسته‌بندی‌ اطلاعات شخصی به مردم و محدودیت دسترسی حداکثر ۲ نفر به اطلاعات از مفاد چک لیست رعایت اصول حرفه‌ای حریم خصوصی مشترکان است.

وزارت ارتباطات در تازه‌ترین گزارش عملکرد خود در دولت دوازدهم از تهیه و ابلاغ دستورالعمل صیانت از داده‌های شخصی مردم خبر داده و جزئیات دسترسی افراد مجاز به اطلاعات مشترکان را تشریح کرده است.

بنابر گزارش این وزارتخانه، درباره حریم خصوصی تدوین لایحه «صیانت و حفاظت از داده‌ها» به تازگی انجام شده است و علاوه بر این، اقدامات اجرایی دیگری برای رعایت اصول حرفه‌ای نیز انجام شده است. براساس این اعلام، ابتدا با بازدیدهای مستمر از اپراتورها، دستورالعمل و چک لیست کنترل صیانت از داده‌های شخصی مردم تهیه و با هماهنگی و تأیید مراجع ذی‌ربط به مناطق ابلاغ شد. از جمله مفاد عمومی این دستورالعمل می‌توان به الزام دسترسی افراد مجاز به سامانه‌ها تنها با رمز عبور یا قفل سخت‌افزاری، ضرورت وجود ضد بدافزار و دیوار آتش با به‌روزرسانی مداوم در تمامی رایانه‌ها، نصب سیستم هشداردهنده ۲۴ ساعته و UPS فعال در محل‌ها، در اختیار داشتن گواهی عدم سوءپیشینه توسط افراد دارای دسترسی، اعلان دسته‌بندی‌های اطلاعات شخصی به مردم و محدودیت تعداد افراد مجاز به حداکثر ۲ نفر اشاره کرد.

پشتیبانی مرورگر کروم از حسگر اثرانگشت

فون آرنا| گوگل با افزودن قابلیت احراز هویت با اثرانگشت به نسخه بتای مرورگر گوگل کروم سعی دارد امنیت سایبری کاربران این مرورگر را افزایش دهد.

شرکت گوگل به عنوان توسعه‌دهنده مرورگر اینترنتی گوگل کروم در آخرین نسخه بتاکروم، پشتیبانی از اثرانگشت کاربران را در دستگاه‌های اندرویدی و سیستم عامل مک افزوده است تا بدین ترتیب به کاربرانش درباره محافظت از حریم شخصی و اطلاعات خصوصی خود اطمینان دهد و خیال آنها را از دسترسی هکرها و مجرمان سایبری آسوده سازد.گوگل‌کروم که یکی از محبوب‌ترین مرورگرهای اینترنتی در جهان محسوب می‌شود، حالا در جدیدترین نسخه بتای خود میزبان قابلیت کاربردی جدیدی است که به موجب آن کاربران با قرار دادن و اسکن اثرانگشت خود برروی گوشی هوشمند مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید خود قادر خواهند بود از احراز هویت بیومتریک بهره‌مند شده و به عنوان یک لایه امنیتی اضافه بر سازمان به منظور حفاظت از اطلاعات شخصی خود استفاده کنند.این قابلیت به نسخه مرورگر مربوطه در دستگاه‌های اندرویدی و مک‌بوک پرو این امکان را می‌دهد تا حسگرهای اثرانگشت به‌کاررفته و طراحی شده در بتاکروم، از اثرانگشت کاربران اسکن گرفته و به افزایش امنیت سایبری کاربرانش کمک کند.

چگونگی حذف نام کاربری در Tag تصاویر اینستاگرامی

بیزیتس اینسایدر| نحوه حذف کردن Tag در تصاویر دوستان اینستاگرامی با وجود آسان بودن، یکی از آن کارهایی است که هر کاربری باید در این شبکه اجتماعی از نحوه انجام آن مطلع باشد.

 شاید شما نیز جزو آن دسته از کاربرانی باشید که ناخواسته در یکی از تصاویر اینستاگرام دوستانتان Tagشده‌اید و می‌خواهید نام و نام کاربری اکانت شما در آن عکس وجود نداشته باشد. درصورت رخ دادن چنین اتفاقی، تنها کافیست به تصویر موردنظر مراجعه کرده، برروی آن کلیک کنید تا اسامی افراد و کاربرانی را که در آن Tag شده‌اند، مشاهده کنید. سپس انگشت خود را برروی نام کاربری‌تان بگذارید و گزینه Remove Tag را فشرده و انتخاب کنید. بدین ترتیب شما قادر خواهید بود آدرس نام کاربری خود را از تصویر موردنظر حذف کرده و تبعات ناخواسته و احتمالی حضور در آن تصویر را از خود دور کنید. اینستاگرام به عنوان یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی، در ماه سپتامبر سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی به رکوردی بی‌سابقه در میان شبکه‌های اجتماعی دست یافت و آن هم جای دادن بیش از ۸۰۰ میلیون کاربر فعال در ماه بود.

یکپارچه‌سازی دستیارصوتی گوگل با شناسایی موسیقی

دیلی میل| گوگل اعلام کرده است که با یکپارچه‌سازی دستیار صوتی خود با قابلیت تشخیص موسیقی Now Playing، سعی دارد شناسایی آهنگ‌های موردنظر کاربران را با سرعت و دقت بیشتری انجام دهد. شرکت گوگل که توسعه‌دهنده دستیار صوتی هوشمند و پیشرفته گوگل اسیستنت است، قصد دارد به تکمیل و توسعه فناوری‌های تشخیص موسیقی هوشمند خود بپردازد و بدین منظور سرویس شناسایی آنی موسیقی خود را با گوگل اسیستنت یکپارچه کرده است تا بتواند تجربه بهتر، راحت‌تر و لذت‌بخش‌تری را برای کاربران به ارمغان بیاورد.کاربران بدین منظور قادر خواهند بود در اپلیکیشن جست‌وجوی گوگل، گوگل اسیستنت یا گوشی‌های اندرویدی خود قادر خواهند بود از این پس به‌راحتی موسیقی‌های موردنظر خود را پیدا کنند. آنها همچنین با پرسش از دستیار صوتی خود، آهنگ‌های موردنظر خود را درخواست داده و یا شناسایی کنند که این امر به معنای ادغام دو برنامه مهم و کاربردی توسعه داده شده توسط گوگل است.

 

ارسال نظر