اخبار

۱۳۹۷/۰۶/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۹۷۱۷

۳۶۰ هزار کرم به ایستگاه فضایی می‌روند

دیلی میل| قرار است کپسول دراگون اسپیس ایکس در ماه نوامبر ۳۶۰ هزار کرم یک میلیمتری را به فضا ببرد تا فرآیند تحلیل ماهیچه‌های انسان در ایستگاه فضایی بین المللی بررسی شود.

قرار است برای تحقیق درباره تحلیل عضلات، تعدادی کرم به ایستگاه فضایی بین المللی ارسال شوند.

در همین راستا بیش از ۳۶۰ هزار کرم کوچک یک میلیمتری در یک محفظه به اندازه قوطی کبریت به فضا فرستاده خواهند شد. این آزمایش که نخستین بار توسط سازمان فضایی انگلیس ابداع شده، میزان تحلیل ماهیچه‌ها به دلیل سفر به فضا را می‌سنجد.

محیط نامساعد فضا به تغییراتی منفی در سلامت انسان منجر می‌شود و فضانوردان حدود ۴۰ درصد از حجم ماهیچه‌های خود را از دست می‌دهند.به هرحال برای این آزمایش از گونه کرم‌های میکروسکوپی Caenorhabditis elegans انتخاب شده است. این‌گونه بسیاری از ویژگی‌های بیولوژیکی مشابه انسان دارد.

در حقیقت ۸۰ درصد ژن‌های انسان و Caenorhabditis elegans یکسان هستند. به هرحال این کرم‌ها اکنون به امریکا فرستاده شده‌اند و در ماه نوامبر همراه کپسول دراگون (متعلق به شرکت اسپیس ایکس) به فضا ارسال می‌شوند. این ماموریت بخشی از آزمایش Molecular Muscle است.

امکان جست‌وجو در گوگل با شماره تلفن

ورج| گوگل مشغول ابداع خدمتی است که جست‌وجوی کاربر در اینترنت را با شماره تماس او مرتبط می‌کند.

گوگل مشغول ساخت یک نمونه سیستمی است که جست‌وجوهای کاربران چینی در گوگل را به شماره تلفن‌های شخصی آنان مرتبط می‌کند. این بخشی از خدمت جدید جست‌وجو است که با ملزومات دولت چین همخوانی دارد.

به نوشته وب سایت Intercept، اپلیکیشن اندروید Dragonfly یک پروژه مخفی است که با شماره تلفن فرد مرتبط می‌شود و به این ترتیب راحت‌تر می‌توان جست‌وجوهای کاربر را ردیابی کرد.این اپلیکیشن علاوه برردیابی جست‌وجوهای کاربر، برخی کلمات جست‌وجو مانند «جایزه نوبل» را ردیابی می‌کند. گوگل هنوز وجود Dragonfly را تایید نکرده و احتمالا درباره گزارش‌های وجود این پروژه اظهارنظر نمی‌کند. این شرکت قبلا اعلام کرده بود مشغول فعالیت‌های اکتشافی در خدمات جست‌وجو در چین است.این اخبار به ایجاد موضع‌گیری‌هایی در داخل و خارج از گوگل منجر شد. حدود ۱۴۰۰ کارمند گوگل با امضای نامه‌ای خواستار اطلاعات بیشتر درباره این پروژه شدند.

کیف دوربین با قابلیت شارژ تلفن همراه

دیجیتال‌ترندز| یک شرکت آلمانی، نوعی کیف دوربین ابداع کرده که قابلیت شارژ تلفن همراه کاربر را دارد. شرکت آلمانی «کاسی‌اسپید » ، نوعی کیف ابداع کرده تا به افرادی که برای عکاسی از تلفن همراه استفاده می‌کنند، کمک کند. این کیف طوری طراحی شده که می‌تواند امکان شارژ تلفن همراه و حمل وسایل جانبی دوربین از جمله لنز را برای کاربر فراهم کند. بیشتر کیف‌های دوربین، لوازم جانبی بزرگ‌تری را شامل می‌شوند اما به گفته شرکت سازنده، این محصول، نخستین نمونه از کیفی است که بطور خاص برای افرادی که با تلفن همراه عکس می‌گیرند، ابداع شده است. همه گزینه‌های این مجموعه جدید، روی یک کمربند قرار می‌گیرند. این مجموعه، یک سیستم انتقال انرژی بی‌سیم دارد که تلفن همراه را درون کیف شارژ می‌کند.

آیفون‌های دو سیم‌کارته فقط در ۱۰ کشور پشتیبانی می‌شوند

ورج| گفته می‌شود قابلیت دو سیم‌کارته بودن گوشی‌های آیفون ۱۰ اس و آیفون ۱۰ اس مکس تنها در ۱۰ کشور پشتیبانی می‌شود.

اپل چند روز پیش در جریان رویدادی از محصولات جدیدش از جمله آیفون‌های جدید مدل ۲۰۱۸ رونمایی کرد و طبق پیش‌بینی‌های انجام شده، دو مدل پرچمدار اپل یعنی آیفون‌های ۱۰ اس و ۱۰ اس مکس از قابلیت دو سیم‌کارته بودن بهره می‌برند.

حالا گزارش‌های زیادی در فضای مجازی منتشر شده که نشان می‌دهد این دو مدل آیفون با بهره‌گیری از قابلیت دو سیم‌کارته از نوع‌ای سیم (eSIM) تنها در ۹ کشور پشتیبانی خواهد شد. البته شنیده‌ها حاکی است که نسخه مخصوص بازار چین از این دو مدل گوشی آیفون همانند سایر گوشی‌های دو سیم‌کارته معمولی است اما در نسخه سایر کشورها به‌نظر می‌رسد که از یک سیم‌کارت فیزیکی و یک‌ای سیم (eSIM) بهره خواهد گرفت. استفاده از سیم‌کارت‌ای سیم مستلزم پشتیبانی اپراتورها از این نوع سیم‌کارت است که در حال حاضر تنها در ۹ کشور جهان امکانات و زیرساخت‌های لازم آن وجود دارد. هم‌اکنون کشورهایی که از این قابلیت سیم‌کارت‌های ای‌سیم پشتیبانی می‌کنند، شامل اتریش، کانادا، کرواسی، جمهوری چک، آلمان، مجارستان، هند، اسپانیا، انگلیس و ایالات متحده امریکا می‌شوند و به نظر می‌رسد که تنها کاربران ساکن در کشورهای مذکور قادر خواهند بود از این نسخه‌های دو سیم‌کارته گوشی‌های آیفون ۲۰۱۸ بهره‌مند شوند.

 

ارسال نظر