رونمایی از 3 آیفون با قابلیت و قیمت‌های جدید

۱۳۹۷/۰۶/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۹۶۲۲
رونمایی از 3 آیفون با قابلیت و قیمت‌های جدید

جی اس‌ام آرنا|  اپل همانند رسم هر ساله خود، در رویدادی در ماه سپتامبر اقدام به معرفی و رونمایی از محصولات جدیدی نظیر گوشی‌های هوشمند، نسل جدیدی از ساعت اپل واچ و اسپیکرهای هوشمند هوم پاد کرد. آیفون ۱۰ اس (iPhone ۱۰s) که در سه مدل با ظرفیت حافظه ۶۴، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت عرضه می‌شود، قیمت هر یک از مدل‌های آن به ترتیب ۹۹۹، ۱۱۴۹ و ۱۳۴۹ دلار اعلام شده است این در حالی است که سه مدل از نسخه بزرگ‌تر این پرچمدار یعنی آیفون ۱۰ اس مکس (iPhone ۱۰s max)، به ترتیب در قیمت‌های ۱۰۹۹، ۱۲۴۹ و ۱۴۴۹ دلار به بازارهای جهانی عرضه خواهند شد.همانطور که قبلا گفته شده بود، اپل قصد داشت یکی از این سه مدل گوشی را مقرون به‌صرفه‌تر از دو پرچمدار دیگر اعلام و معرفی کند و برای تهیه نمایشگر آن از پنل‌های ال سی دی به‌جای اولد گران قیمت استفاده کند. این مدل آیفون که آیفون ایکس آر (iPhone XR) نام دارد، برای جایگزینی آیفون ۸ و ۸ پلاس معرفی شده و با ویژگی تشخیص چهره هوشمند (Face ID) و نمایشگر بدون حاشیه، قرار است با قیمت حداقل ۷۴۹ دلار و حداکثر ۸۹۹ دلار به فروش برسد. این گوشی همچنین به رنگ‌های متنوع از جمله مشکی، آبی، زرد، مرجانی و قرمز مجهز است و علاقه‌مندان قادر خواهند بود با انتخاب رنگ مورد علاقه خود، اقدام به سفارش و خریداری این محصول مقرون به‌صرفه کنند.

همچنین دو پرچمدار آیفون ۱۰ اس و آیفون ۱۰ اس مکس هر دو از دو سیم کارت پشتیبانی می‌کنند و این خبری که چندی پیش توسط یکی از تحلیلگران فعال در حوزه فناوری در فضای مجازی منتشر شده بود را تایید می‌کند. این نخستین باری است که اپل تصمیم گرفته است یک گوشی با پشتیبانی بیش از یک سیم کارت را معرفی و روانه بازارهای جهانی کند و این بطور قطع بسیاری از کاربران را خوشحال کرده و به تعداد طرفدارانش خواهد افزود چراکه احتمال زیادی وجود دارد بسیاری به دلیل تک سیمکارته بودن گوشی‌های آیفون، به سمت سایر برندهای موبایل رفته بودند و اکنون با این قابلیت جدید، باری دیگر به سمت گوشی‌های آیفون اپل کشانده و جذب شوند.استفاده از دو سیم‌کارت در گوشی‌های هوشمند یکی از دلایلی است که گوشی‌های هوشمند اندرویدی را در مقایسه با آیفون محبوب‌تر کرده است چراکه بسیاری از کاربران این روزها از دو یا چندین سیم‌کارت استفاده می‌کنند که پشتیبانی از این قابلیت می‌تواند مزیت بزرگی در خریداری و انتخاب موبایل باشدلازم به ذکر است که سفارش اولیه آیفون ۱۰ اس از روز ۱۴ سپتامبر سال جاری ۲۰۱۸ میلادی آغاز شده و نخستین روز عرضه این محصولات نیز ۲۱ سپتامبر در نظر گرفته شده است که البته پیش بینی می‌شود عرضه آیفون ایکس آر نسبت به دو پرچمدار دیگر، اندکی دیرتر حدودا ۲۴ اکتبر باشد.یکی از دلایلی که اپل به فکر معرفی و عرضه یک مدل ارزان قیمت و مقرون به‌صرفه با قابلیت‌های مشابه پرچمدارانش افتاد، فروش دور از انتظار و نه چندان موفقیت‌آمیز پرچمدار قبلی آن یعنی آیفون ۱۰ (ایکس) بود که گفته می‌شود تنها اپل توانسته است ۶۰ میلیون دستگاه را در جهان به فروش برساند.

   امکان برقراری تماس با کمک بلندگوی اپل

همچنین کاربران به زودی می‌توانند با درخواست از دستیار صوتی از طریق بلندگوی HomePod تماس برقرار و دریافت کنند. البته کاربران این بلندگو باید کمی بیشتر منتظر باشند چون هنوز به روزرسانی‌ها ارایه نشده‌اند.قابلیت جدید تماس بلندگوی هوشمند عالی است و صدا با کیفیتی روشن و واضح به گوش می‌رسد.کافی است کاربر از سیری بخواهد با یکی از شماره‌های دفتر تلفن او تماس برقرار کند یا شماره تلفن را با صدای بلند بگوید. تماس‌های ورودی بطور خودکار از آیفون به بلندگو منتقل می‌شوند.  علاوه بر این موارد بلندگو از میانبر دستیار صوتی سیری نیز پشتیبانی می‌کند، به این ترتیب کاربران می‌توانند به اپلیکیشن‌ها دستوراتی بدهند. علاوه برآن در این مراسم اپل اعلام کرد نسخه جدید iOS در ۲۶شهریور (١٧سپتامبر) رونمایی می‌شود. علاوه بر iOS ۱۲، سیستم عامل لپ تاپ‌های مک یعنی Mojave و Watch OS ۵ (آخرین نرم افزار ساعت اپل) نیز رونمایی خواهند شد. این سیستم عامل سبب می‌شود عملکرد دستگاه‌های قدیمی‌تر ٧٠ درصد سریع‌تر شود. به این ترتیب اپلیکیشن‌ها سریع‌تر عمل می‌کنند و قابلیت‌های دوربین سریع‌تر می‌شوند. در این سیستم عامل ابزارهای دیجیتالی سلامت بیشتری وجود دارند.

   معرفی نسل جدید ساعت‌های هوشمند اپل

همچنین اپل با معرفی نسل جدید ساعت‌های هوشمند اپل واچ سری ۴ نشان داد که تمرکز ویژه‌ای بر روی تناسب اندام و محافظت از سلامت کاربرانش دارد و بدین ترتیب قصد دارد با توسعه و پیشرفت نسل‌های جدیدی از ساعت‌‌های هوشمند اپل واچ به کاربران کمک کند تا بتوانند بهتر به وضعیت سلامتی بدن خود واقف شوند و در صورت نیاز، با مراجعه به پزشک و درمان‌های لازم، از اتفاقات ناگواری همچون حملات قلبی و مشکلات عروقی جلوگیری به‌عمل بیاورند.

یک قابلیت جدید و شگفت‌انگیز به سری چهارم اپل واچ افزوده شده است و آن نیز امکان ثبت و ضبط نوار قلب (الکتروکاردیوگرام) در این ساعت هوشمند است که آن را تبدیل به یک ابزار پیشرفته و حرفه‌ای برای بررسی و چکاپ لحظه‌ای کاربران می‌کند.

به گفته اپل، این ساعت هوشمند از یک تراشه ۶۴ بیتی دو هسته‌ای بهره می‌برد که نمایشگر آن نیز نسبت به نسل پیشین و قبل از خود بزرگ‌تر است.

قبلا گزارش‌های زیادی در فضای مجازی منتشر شده بود که نشان می‌داد اپل با همکاری شرکت‌های فعال در صنعت پزشکی می‌خواهد به رشد و تکمیل گجت‌های پوشیدنی خود نظیر اپل واچ بپردازد و حالا به نظر می‌رسد که موفق شده است با افزودن قابلیت امکان ثبت نوار قلب و وضعیت ضربان قلب، وضعیت و حال کاربران را نمایش داده و در صورت بروز مشکل، به کاربر هشدار داده و نوار قلب وی را ضبط کند. گفتنی است این قابلیت به تایید سازمان غذا و داروی امریکا نیز رسیده است. روند ثبت نوار قلب بدین صورت است که کاربر در صورت بروز مشکل یا هرگونه احساس ناراحتی در ناحیه قلب، می‌تواند با نگه داشتن انگشت خود روی گزینه ثبت نوار قلب به مدت ۳۰ ثانیه، نسخه نوار قلب خود را در قالب یک فایل پی دی اف (PDF) از اپل واچ دریافت و دانلود کند که کاربر قادر خواهد بود با مراجعه و نمایش نوار قلب مذکور به پزشک معالج، مشکلات احتمالی خود را برطرف و درمان کند.

البته لازم به ذکر است که این قابلیت در حال حاضر تنها برای کاربران ساکن در ایالات متحده امریکا قابل دسترسی و استفاده است اما به نظر می‌رسد که اپل قصد دارد آن را به زودی برای تمامی نسخه‌های موجود در جهان عرضه کند.

این اپل واچ جدید با بهره‌گیری از حسگرهای قدرتمند ژیروسکوپ و شتاب‌سنج همچنین قادر است لیز خوردن و سقوط از ارتفاع را به کاربر هشدار دهد.سری چهارم اپل واچ در دو نسخه جی پی اس با قیمت ۳۹۹ دلار و نسخه سلولار با قیمت ۴۹۹ دلار عرضه می‌شود که البته اپل قیمت نسل پیشین ساعت‌های هوشمندش را به ۲۷۹ دلار کاهش و تنزل داده است.گفته می‌شود پیش‌فروش اپل واچ سری ۴ از ۱۴ سپتامبر سال جاری کلید زده خواهد شد و عرضه آن نیز از ۲۱ همین ماه آغاز می‌شود.

 

ارسال نظر