اخبار

۱۳۹۷/۰۶/۲۰ - ۰۰:۴۹:۴۴
کد خبر: ۱۲۹۳۶۲

 بازوبندی که همه‌چیز را کنترل می‌کند

مهر| محققان بازوبندی ابداع کرده‌اند که به وسیله آن می‌توان اشیای مختلف از جمله اعضای مصنوعی بدن را کنترل کرد.

 بازوبندی به نام Myo ساخته شده که به کاربر اجازه می‌دهد همه‌چیز را کنترل کند. شرکت Thalmic Labs این بازوبند را ابداع کرده است.

محققان قصد دارند از آن به عنوان ابزاری برای کنترل اعضای مصنوعی بدن استفاده کنند. بازوبند مذکور سیگنال فعالسازی ماهیچه را می‌خواند و سیگنال‌هایی به رایانه ارسال می‌کند تا عضو را حرکت دهد.

اسپیس ایکس ماهواره مخابراتی کانادایی را به فضا برد

اسپیس| موشک اسپیس ایکس ماهواره مخابراتی یک شرکت کانادایی را پس از ۷۷ دقیقه تاخیر بطور موفقیت آمیز به مدار زمین برد.

یک موشک فالکون۹ متعلق به شرکت اسپیس‌ایکس بطور موفقیت آمیز ماهواره مخابراتی Telstar۱۸Vantage را به مدار زمین برد.  این موشک بعد از ارسال محموله به مدار زمین در اقیانوس آتلانتیک فرود آمد.

البته فرایند پرتاب موشک به دلیل شرایط آب و هوایی ۷۷ دقیقه تاخیر داشت و حدود ۸ دقیقه پس از پرتاب، بوستر موشک فرود آمد.

اسپیس ایکس در ماموریت امروز از موشک جدید Block۵ استفاده کرد که نسخه جدید از فالکون‌۹ است. این چهارمین باری است که از این مدل استفاده می‌شود.به هرحال Telstar۱۸Vantage سومین ماهواره‌ای است که شرکت کاناداییTelesat به آسمان فرستاده است. ناوگان ماهواره‌های این شرکت منطقه آسیا و اقیانوسیه را پوشش می‌دهند و خدمات پهنای باند برای چین، مغولستان، کشورهای جنوب شرق آسیا و منطقه اقیانوسیه فراهم می‌کنند.

رباتی برای تشخیص اشیا

انگجت|پژوهشگران دانشگاه “ام.آی.تی “، سیستم خاصی برای ربات ابداع کرده‌اند که می‌تواند اشیا را شناسایی کند و آنها را بردارد.

یکی از مزیت‌های ربات‌ها این است که می‌توانند حرکت خاصی مانند برداشتن اشیا و انداختن آنها در سطل زباله را بارها تکرار کنند. به خاطر داشتن این ویژگی، ربات‌ها نه تنها برای بسته‌بندی در انبارها مناسب هستند، بلکه می‌توانند کمک بزرگی در کارهای خانه باشند.

پژوهگران “آزمایشگاه علوم رایانه و هوش مصنوعی “ (CSAIL) دانشگاه “ ام.آی.تی “ (MIT)، سیستم جدیدی موسوم به “شبکه متراکم اشیا “ یا “دان“ (DON) ابداع کرده‌اند که می‌تواند براساس مجموعه داده‌های بصری که مانند مختصات تنظیم شده‌اند، نقشه‌ای از اشیای مورد نظر ارایه دهد. این سیستم، با همان روشی که تلفن همراه، چند تصویر را برای ساخت یک تصویر به هم متصل می‌کند، هر یک از مختصات را در مجموعه بزرگ‌تری قرار می‌دهد. این کار به سیستم امکان می‌دهد که شکل اشیا و کارکرد آنها را در محیط مستقیما درک کند.

 “لوکاس مانوئلی “ (Lucas Manuelli)، دانشجوی دکترای دانشگاه‌ام.آی.تی و از نویسندگان این پژوهش گفت: آنچه این سیستم بینش رایانه‌ای به کاربر ارایه می‌دهد، تشخیص اشیا است. مرحله بعد، ایجاد پیکسل‌هاست. این دو مرحله، برای سیستم خودروهای خودران، کارآمد خواهند بود.

 «کرین فیلمبرداری جیبی» برای گوشی‌های موبایل

گیزمگ| شرکت “مووی “ (Muwi) محصولی ارزان برای فیلمبرداری ‌آسان تولید کرده است که قادر به حمل گوشی‌های هوشمند و دوربین‌های تک‌لنزی برای فیلمبرداری در حین حرکت است.

امروزه دوربین گوشی‌های هوشمند به اندازه‌ای با‌کیفیت هستند که بتوان یک ویدیو را به وسیله آنها ساخت. دسترسی به این گوشی‌ها به معنی حمل همیشگی یک دوربین با کیفیت “ HD “ است.

حال شرکت “مووی “ (Muwi) ابزاری همچون “کرین “ در ابعاد جیبی برای گوشی‌های هوشمند و دوربین‌های معمولی طراحی کرده است که قادر به نگه داشتن گوشی و دوربین برای یک فیلم‌برداری باکیفیت است.این محصول که “مووی “ (Muwi) نام گرفته، ارزان است و با برخورداری از قدرتی بالا در حرکت، قادر به تصویر‌برداری “تایم‌لپس “ از محیط اطراف است.قابلیت حمل، از ویژگی‌های خوب “مووی“ به شمار می‌آید.عملکرد این ابزار برای نگه داشتن گوشی شبیه به “مونوپاد “ است و گوشی در میان دو طرف کشویی دستگاه قرار می‌گیرد و دستگاه با داشتن ۴ چرخ، می‌تواند در سطوح صاف حرکت و از اطراف فیلمبرداری کند.قیمت محصول برای استفاده برای گوشی‌های هوشمند ۳۹ دلار برآورد شده است و موجب ارتقای کیفیت تولیدات ویدئویی می‌شود.

کاربران می‌توانند یک دوربین عکاسی را نیز در آن قرار دهند زیرا می‌تواند تا وزن ۵ کیلوگرم را تحمل کند.

چرخ‌دنده‌های این محصول می‌توانند توسط کاربران در “مووی “ تعبیه شده  یا خارج شوند.

اگر کابران تمایل به خرید موتورحرکتی این محصول را نیز داشته‌ باشند، قیمت آن برای دوربین‌ ۹۹ دلار خواهد بود.گفتنی است، قابلیت حرکت “مووی “ تنها با داشتن موتور الکتریکی دستگاه میسر خواهد بود.

 

ارسال نظر