رویداد

۱۳۹۷/۰۶/۱۴ - ۰۰:۳۵:۱۷
کد خبر: ۱۲۸۹۳۵

اپلیکیشن‌های موبایل برای یادآوری زمان مصرف دارو

استار | بر اساس نتایج یک پژوهش در استرالیا، اپلیکیشن‌های موبایلی که برای یادآوری زمان مصرف دارو برای بیماران و سالمندان به‌کار برده می‌شود، می‌تواند تاحد زیادی به درمان آنها کمک کند. یک تیم پژوهشی فعال در یکی از دانشگاه‌های استرالیا به تازگی در پژوهشی دریافته‌اند که اپلیکیشن‌های موبایلی که بیماران و سالمندان از آن به‌منظور یادآوری در مصرف داروهای خود استفاده می‌کنند، به میزان قابل توجهی در روند درمان آنها تاثیرگذار بوده و از پیشرفت بیماری آنها جلوگیری به‌عمل آورده است.   کارلا سانتو یکی از پژوهشگران فعال در این تحقیقات می‌گوید: بیماران قلبی که باید در طول یک شبانه‌روز سه بار قرص و دارو مصرف کنند، بدون شک دچار فراموشی شده و زمان مصرف داروهایشان را از یاد می‌برند. وی در ادامه افزود: نتایج تحقیقات صورت گرفته بسیار امیدوارکننده بود چراکه آن دسته از بیماران و کاربرانی که از چنین اپلیکیشن‌هایی استفاده می‌کردند، توانستند به‌راحتی زمان مصرف داروهایشان را به یاد آورده و از فراموشی آن جلوگیری کنند.

 تولید گوشی قدرتمند با خدمات نرم افزاری

اسلش‌گیر | یک شرکت سازنده بازی‌های ویدئویی تولید یک گوشی قدرتمند برای دسترسی به انواع خدمات نرم افزاری و اجرای بازی‌های مختلف را در دستور کار قرار داده است. یک شرکت سازنده بازی‌های ویدئویی تولید یک گوشی قدرتمند برای دسترسی به انواع خدمات نرم افزاری و اجرای بازی‌های مختلف را در دستور کار قرار داده است.  این گوشی یک مدل به روز شده از گوشی Razer Phone 2 محسوب می‌شود که در سال 2017 تولید شده بود. گوشی یادشده مجهز به پردازنده Qualcomm Snapdragon 845 با سرعت 120 هرتز است که موجب می‌شود نمایشگر گوشی یادشده بتواند تصاویر سریع و پرهیجان بازی‌های ویدئویی را با کیفیت و دقتی مناسب نمایش دهد. این شرکت هنوز اطلاعات فنی بیشتری را در مورد گوشی یادشده اعلام نکرده، اما تاکید کرده که این محصول جدید به علت استفاده از سخت افزارهای جدید و پیشرفته می‌تواند طیف گسترده‌ای از نرم افزارها و برنامه‌هایی که تنها بر روی رایانه‌ها اجرا می‌شوند را به اجرا بگذارد.

ممنوعیت استفاده از موبایل در مدارس فرانسه

آسوشیتدپرس | دولت فرانسه با تصویب قانونی جدید به دانش‌آموزان مقاطع دبستان و راهنمایی اجازه نمی‌دهد در مدرسه از موبایل استفاده کنند.

کودکان فرانسوی که روز دوشنبه پس از تعطیلات تابستانی به مدارس برمی‌گردند، باید بدون موبایل در کلاس درس حاضر شوند.

دولت قانون جدیدی تصویب کرده که به موجب آن استفاده از موبایل در تمام مدارس ابتدایی وراهنمایی در کل روز (یعنی حتی زنگ تفریح) ممنوع است. فقط در موارد اضطراری و دانش‌آموزان معلول مجاز به استفاده هستند.

دبیرستان‌ها نیز می‌توانند بطور داوطلبانه این اقدام را انجام دهند. ممنوعیت استفاده از موبایل در مدارس به دانش‌آموزان کمک می‌کند بهتر روی دروس تمرکز و روابط اجتماعی برقرار کنند. یکی دیگر از دلایل این ممنوعیت مبارزه با خشونت آنلاین و جلوگیری از دزدی و خشونت در مدارس است. این قانون حتی به معلمان اجازه می‌دهد موبایل‌های دانش‌آموزان را تا پایان روز ضبط کنند.

 

 

ارسال نظر