اخبار

۱۳۹۷/۰۶/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۸۸۶۶

یوتیوب میزبان کمک‌های مالی خیرخواهانه کاربران

سی نت| یوتیوب قصد دارد با توسعه ابزارهای جدید، به جمع‌آوری کمک‌های مالی خیرخواهانه به کانال‌های موسسات خیریه در این شبکه اجتماعی کمک کند.

یوتیوب به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های شرکت گوگل، یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی و بزرگ‌ترین پلت‌فرم پخش آنلاین ویدیو در جهان محسوب می‌شود که هم‌اکنون میلیاردها کاربر در آن عضویت داشته و بطور روزانه از ویدیوهای به اشتراک گذاشته شده در آن بهره می‌برند.

حالا یوتیوب اعلام کرده که قصد دارد با توسعه و ارایه ابزارهای جدید، به کاربران این امکان را بدهد تا به منظور گردآوری کمک‌های مالی انسان‌دوستانه و خیرخواهانه از این پلت‌فرم استفاده کرده و در صورت تمایل کمک‌های خود را برای کانال‌های فعال موسسات خیریه موردنظر ارسال کنند.بر اساس گزارش‌های منتشر شده، این ابزارها در حال حاضر تنها به صورت آزمایشی تحت‌عنوان یوتیوب گیوینگ (YouTube Giving) فعالیت خود را بر روی تعداد محدودی از کانال‌های مشخص شروع کرده‌اند تا به اهداف بشردوستانه و خیرخواهانه خود ادامه دهند.

یکی از این کانال‌ها که برای نجات حیوانات بی‌خانمان و اذیت‌شده در یوتیوب فعالیت می‌کند، Hope for Paws نام دارد که کاربران در صورت تمایل می‌توانند کمک‌های مالی خود را به حساب این موسسه واریز و ارسال کنند.

تاکنون اطلاعات دقیقی از زمان انتشار و اجرای کامل این قابلیت بطور رسمی از سوی یوتیوب منتشر نشده است.

مرورگر « کروم» ۱۰ ساله شد

ورج| مرورگر کروم امروز ۱۰ ساله شد. این مرورگر زمانی ارایه شد که برنامه نویسان از مرورگرهای موجود خسته شده بودند.گوگل نخستین بار ۱۰ سال قبل مرورگر کروم را رونمایی کرد.

کروم به عنوان «یک مرورگر تازه» معرفی شد و نخستین مرورگری بود که این شرکت تولید می‌کرد.

جالب آنکه مرورگر کروم در اصل به عنوان یک اپلیکیشن ویندوز نسخه بتا عرضه و یک سال بعد برای لینوکس و مک او س نیز ارایه شد.

این درحالی است که مرورگر کروم زمانی عرضه شد که برنامه نویسان و کاربران از مرورگرهای internet Explorer و Firefox خسته شده بودند.

تصاویر متحرک به آی‌مسیج افزوده می‌شود

پی سی ورلد |  اپل قصد دارد تصاویر متحرک (Gif) را به پلت‌فرم پیام‌رسان آی‌مسیج اضافه کند.

پیام‌رسان آی‌مسیج اپل از این پس به کاربرانش این امکان را می‌دهد تا بتوانند تصاویر متحرک را برای دوستان و آشنایان خود ارسال کنند.

تصاویر متحرک به کاربران این امکان را می‌دهد تا از اتفاقات جالب توجه و موردنظر خود ویدیوهای بسیار کوتاهی بسازند اما اسنپ‌چت با ارایه قابلیت و امکان جدیدی به تصاویر متحرک خود، عامل صدا و صوت را نیز افزوده است تا تجربه لذت‌بخش‌تری را برای کاربران این اپلیکیشن به ارمغان بیاورد.

کاربران گوشی‌های آیفون که از پیام‌رسان آی‌مسیج برای ارسال پیام‌های خود استفاده می‌کنند، با اضافه شدن این ویژگی قادر خواهند بود بدون نیاز به استفاده از سایر اپلیکیشن‌ها، تصاویر متحرک (gif) را ساخته و برای دیگران ارسال کنند.

تازه‌ترین به روزرسانی ویندوز از 10 اکتبر

تک رادار |  مایکروسافت قصد دارد تازه‌ترین بسته به روزرسان سیستم عامل ویندوز ۱۰ را در ماه اکتبر یعنی یک ماه دیگر در دسترس کاربران قرار دهد.

پیش از این برای به روزرسانی یادشده نام رداستون ۵ انتخاب شده بود و حالا این به روزرسانی بطور رسمی Windows ۱۰ October۲۰۱۸ Update نام گرفته است. ویندوز به روزشده نسخه ۱۸۰۹ ویندوز ۱۰ محسوب می‌شود و قرار است مایکروسافت زمان رسمی عرضه آن را ظرف روزهای آینده اعلام کند.

از جمله امکانات تازه ویندوز ۱۰ که از این طریق در دسترس قرار می‌گیرد، می‌توان به حالت تاریک نمایشگر برای مرور فایل‌ها در File Explorer، کلیپ برد مبتنی بر خدمات کلود مایکروسافت با قابلیت همگام‌سازی بر روی وسایل مختلف، به روزرسانی مرورگر اینترنتی Edge و ارتقای حالت بازی ایکس باکس در ویندوز ۱۰ اشاره کرد.مایکروسافت از هم اکنون در تلاش برای آماده سازی به روزرسانی بعدی ویندوز ۱۰ با اسم کد ۱۹H۱ است که قرار است در آوریل ۲۰۱۹ در دسترس علاقه‌مندان  قرار بگیرد.

 

ارسال نظر