رویداد

۱۳۹۷/۰۶/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۸۷۷۵

رونمایی از موبایل هوشمند پوشیدنی

انگجت|یک شرکت چینی از موبایل هوشمند پوشیدنی رونمایی کرده که دور دست می‌پیچد. این موبایل می‌تواند عکس بگیرد و تماس برقرار کند.

شرکت نوبیا (زیر مجموعه ZTE) موبایلی ساخته که دور دست می‌پیچد. این شرکت در نمایشگاه IFA ۲۰۱۸ میلادی از نمونه اولیه این دستگاه به نام Nubia-A رونمایی کرده و آن را «موبایل هوشمند پوشیدنی» نامیده است.

این ایده نشان می‌دهد نمایشگرهای خمیده کارآمد هستند. به هرحال نمایشگر Flex دستگاه حتی در نقاطی که دور مچ خم می‌شود، تصویری درخشان و رنگی دارد . همچنین به راحتی می‌توان محتوای آن را خواند.

این شرکت هنوز مشخصات اندازه و وضوح تصویر این گجت را اعلام نکرده است. اما ZTE قبل از عرضه Nubia-A در سه ماهه چهارم سال جاری، جزییات بیشتری از آن را منتشر خواهد کرد.

این دستگاه مجهز به فناوری ۴G است و می‌تواند تماس برقرار کند، مراقب سلامتی فرد باشد، عکس بگیرد و با یک ضربه خرید اینترنتی انجام دهد. همچنین با کمک دوربین بزرگ آن می‌تواند تماس ویدئویی برقرار کرد.

 

ویژگی جدید توییتر برای نشان دادن وضعیت آنلاین

انگجت| یک شبکه اجتماعی دو ویژگی جدید را آزمایش می‌کند که یکی از آنها قابلیت پاسخگویی زنجیره وار و در دیگری وضعیت آنلاین فرد با یک نقطه سبز نشان داده می‌شود.توییتر تصمیم دارد بیشتر شبیه یک پیام‌رسان عمل کند.سارا هایدر مدیر بخش محصولات توییتر اسکرین شات‌هایی از دو ویژگی جدید و در حال آزمایش این شرکت منتشر کرده است.یکی از این اسکرین شات‌ها قابلیت پاسخ گویی زنجیره‌وار است که پاسخ‌های یک توییتر را با رنگ‌های مختلف نشان می‌دهد. به نظر می‌رسد این پیام‌ها بیشتر شبیه زنجیره‌های فیس بوک و Reddit باشند.ویژگی دیگر یک نشانگر وضعیت آنلاین به وسیله یک نقطه سبز رنگ است که به همه نشان می‌دهد کاربر مشغول استفاده از اپلیکیشن و آماده پاسخگویی است.

البته واکنش کاربران توییتر به این ویژگی یکسان نبود. به گفته یکی از کاربران ممکن است افراد سودجو از آن سوءاستفاده کنند. اما هایدر به کاربران اطمینان داده که کاربران کنترل این وضعیت را برعهده خواهند داشت. به عبارت دیگر کاربر می‌تواند بطور گزینشی از این قابلیت استفاده کند.از آنجا که این قابلیت‌ها آزمایشی هستند، افراد کمی به آنها دسترسی دارند.

ساعت‌های گوگل به این زودی نمی‌آید

فون آرنا| تازه‌ترین گزارش‌ها حاکی است که نباید به این زودی منتظر معرفی و عرضه ساعت‌های هوشمند گوگل موسوم به پیکسل‌واچ، باشیم.

 بسیاری از غول‌های تکنولوژی و شرکت‌های تولیدکننده موبایل همچون اپل، سامسونگ، شیائومی و غیره به تولید و طراحی ساعت‌های هوشمند روی آورده‌اند.ایوان بلاس - فردی که به افشاگری در فضای مجازی مشهور است - پیش‌تر در صفحه کاربری توییتر خود گفته بود که گوگل قصد دارد یک ساعت هوشمند جدید را تحت عنوان پیکسل معرفی و به بازار عرضه کند که قرار است هم‌زمان با معرفی گوشی‌های پرچمدار پیکسل ۳ و پیکسل ۳ ایکس ال در اکتبر سال جاری ۲۰۱۸ میلادی رونمایی شود.با توجه به آنکه گوگل خود شرکت توسعه‌دهنده سیستم عامل اندروید است و بسیاری از ساعت‌های هوشمند نیز به سیستم عامل android wear OS مجهز هستند، این خبر برای خیل عظیمی از علاقه‌مندان به محصولات گوگل بسیار خوشحال‌کننده و خوشایند بود.اما حالا به‌تازگی اخبار و گزارش‌هایی به دست آمده است که نشان می‌دهد گوگل قصد ندارد امسال از ساعت‌های هوشمند خود یعنی پیکسل واچ رونمایی کند و احتمالا انتظار می‌رود در سال آینده آنها را معرفی خواهد کرد.

 

ارسال نظر