اخبار

۱۳۹۷/۰۶/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۸۶۹۵

محدود کردن بازی‌ رایانه‌ای برای سلامت کودکان

 دیلی میل    دولت چین تصمیم دارد برای مقابله با رشد نزدیک بینی میان کودکان، تعداد بازی‌های آنلاین و مدت زمان استفاده از آنها را محدود کند.

دولت چین تصمیم دارد برای مقابله با کاهش دید کودکان، با بازی‌های رایانه‌ای مقابله کند. طبق بیانیه‌ای که در وب سایت وزارت آموزش و پرورش این کشور منتشر شده است، قانونگذاران چینی تصمیم دارند تعداد بازی‌های آنلاین و مدت زمان بازی را محدود کنند و علاوه بر آن سیستم اعمال محدودیت سنی در صنعت بازی‌های رایانه‌ای اعمال کنند. مقامات قانون جدید را راهی برای مقابله با کاهش قدرت بینایی میان کودکان اعلام کرده‌اند. این درحالی است که شی جین پینگ رییس‌جمهور چین در یک سخنرانی خواهان توجه ملی به سلامت بینایی شد. البته پس از ابراز نگرانی مقامات چین درباره اعتیاد به بازی‌های رایانه‌ای و محتوای خشن آنها، این اقدام نشانگر برنامه‌ای وسیع‌تر برای کنترل شیوع فرهنگ بازی‌های رایانه‌ای در این کشور است. از سوی دیگر بیانیه وزارت آموزش و پرورش چین، در ۷ وزارتخانه دیگر نیز منتشر شده است. این وزارتخانه‌ها اعلام کرده‌اند قوانین جدید را اجرا و تعداد بازی‌های آنلاین را کنترل می‌کنند. همچنین ارایه بازی‌های رایانه‌ای جدید محدود می‌شود. البته هیچ بازه زمانی برای آغاز اجرای طرح اعلام نشده است.

خودروی خودران «اپل » تصادف کرد

بیزینس‌اینسایدر    یکی از خودروهای خودران اپل، برای نخستین‌بار دچار سانحه رانندگی شد.

یکی از خودروهای خودران شرکت اپل در حین رانندگی، دچار سانحه شد. این خودرو، یکی از خودروهای آزمایشی اپل بود که هنگام ورود به آزادراه “سانی‌ویل “ ایالت کالیفرنیا، تصادف کرد.

در گزارش مربوط به این رخداد آمده است: خودرو در حالت خودران قرار داشت و با سرعت کمتر از یک مایل بر ساعت در حال راندن بود و قصد داشت راهی برای ورود به آزادراه پیدا کند که یک خودروی نیسان 2016 با سرعت 15 مایل بر ساعت از عقب به آن برخورد کرد. هر دو خودرو آسیب دیدند اما به سرنشینان، صدمه‌ای وارد نشد. شرکت اپل تا ماه مه، 55 خودروی خودران به جاده‌های کالیفرنیا وارد کرده که این تعداد به جز شرکت “کروز “ (Cruise) با 104 خودرو، از هر شرکت دیگری بیشتر است. این سانحه، نخستین تصادف رانندگی واحد خودروی خودران اپل بوده است و در مقایسه با تصادفات خودروهای شرکت‌های رقیب، تقریبا جزئی به شمار می‌رود.اپل، هنوز واکنشی به این خبر نشان نداده است.

«شفق قطبی» در زحل

ایسنا   آژانس فضایی اروپا اخیرا در شبکه اجتماعی خود ویدیویی دیدنی از تصاویر گرفته شده از سیاره زحل را منتشر کرد.

 اختر شناسان با استفاده از «تلسکوپ فضایی هابل» ناسا و آژانس فضایی اروپا موفق به ثبت یک سری از تصاویر دیدنی و جذاب از شفق‌های قطبی در قطب شمال زحل شدند. این تصاویر بی‌نظیر در نور فرا بنفش ثبت شده‌اند. تصاویر مذکور اخترشناسان را قادر می‌سازد تا اطلاعات جامع‌تری از شفق‌های قطبی در قطب شمال زحل به دست آورند. شفق قطبی یکی از پدیده‌های جوی کره زمین است. شفق قطبی پدیده ظهور نورهای رنگین و متحرک در آسمان شب است و معمولا در عرض‌های نزدیک به دو قطب زمین که بر اثر برخورد ذرات باردار باد خورشیدی و یونیزه شدن مولکول‌های موجود در یون‌سپهر زمین به وجود می‌آید. در مشتری و زحل قطب‌های مغناطیسی قوی‌تری وجود دارد و هر دو آنها کمربند تشعشع بزرگی دارند. در اورانوس و نپتون نیز شفق قطبی وجود دارد. شفق‌های قطبی در مکانی مانند زمین توسط بادهای خورشیدی ایجاد می‌شود ولی در مشتری، اقمار آن به خصوص قمر lo علت وجود این پدیده هستند.

تقویت آنتن‌دهی «وای‌فای» با اسپیکرهای هوشمند

ورج    به‌تازگی شرکت ‌Net Gear با همکاری هارمن کاردن از یک اسپیکر هوشمند جدید رونمایی کرده‌اند که پوشش‌دهی و آنتن‌دهی مودم اینترنت وای‌فای کاربران را تقویت می‌کند. این روزها که بازار رونمایی از گجت‌های هوشمند نظیر اسپیکرهای هوشمند به‌شدت داغ و پرتب و تاب شده است، حالا معرفی یک اسپیکر مبتنی بر دستیار صوتی الکسای آمازون که قادر است آنتن‌دهی و پوشش‌دهی روتر اینترنت وایرلس (وای فای) کاربران را افزایش داده و به آنها این امکان را بدهد در فضاهای دورتری از مودم‌های موردنظر خود، همچنان به اینترنت متصل باشند. این اسپیکرهای هوشمند و جدید که اوربی وویس (Orbi Voice) نام دارد، بدنه‌ای سفیدرنگ و پلاستیکی دارد که ظاهری شبیه به یک تخم مرغ را برای کاربران تداعی می‌کند. برروی این اسپیکرها کلیدهای لمسی و رنگی قطع صدا و علامت میکروفون در کنار کنترل صدا وجود دارد که می‌توان به منظور کنترل صدا از اپلیکیشن موبایل این گجت هوشمند نیز استفاده کرد. برروی این اسپیکر همچنین حلقه نور LED نیز برای نمایش وضعیت اتصال اینترنت وای فای و همچنین دستیار صوتی الکسا نیز وجود دارد. شرکت سازنده این گجت هوشمند هدف خود را برای رونمایی از چنین محصولی، بهبود تجربه کاربران برای اتصال به اینترنت وای‌فای و تسهیل استفاده لذت‌بخش آنها از اسپیکرهای هوشمند معرفی کرده است.

 

ارسال نظر