اخبار

۱۳۹۷/۰۶/۱۰ - ۰۱:۴۶:۲۹
کد خبر: ۱۲۸۶۱۲

افزایش امنیت با دستیار صوتی گوگل

فون‌آرنا | دستیار صوتی گوگل اسیستنت به‌تازگی به قابلیتی مجهز شده است که می‌تواند ورود افراد غریبه و باز بودن درب خانه را به کاربرانش هشدار دهد.

 گوگل به تازگی اعلام کرده است که از این پس کاربران دستیار صوتی گوگل اسیستنت قادر خواهند بود به واسطه این گجت هوشمند ورود افراد غریبه و سارقان به منزل را تشخیص داده و در صورت قفل نبودن درب منزل آنها را از این مساله آگاه و مطلع کند.

گوگل به منظور افزایش امنیت منزل کاربرانش از این قابلیت جدید رونمایی کرده است تا اسپیکرهای هوشمند گوگل با بهره‌گیری از دستیار صوتی اختصاصی گوگل اسیستنت بتوانند به کاربران این اطمینان و آسودگی خاطر را بدهند تا در فراغ بال به کارها و فعالیت‌های روزمره خود بپردازند. گوگل با همکاری شرکت‌هایی که به توسعه سیستم‌های ارایه‌دهنده قفل‌های هوشمند همچون نظیر آگوست اسمارت لاک، اشلاگ سنس اسمارت دِدبولت، سِسِمی لاک و نِست ایکس یل لاک می‌پرداخته‌اند، این قابلیت جدید را به دستیار صوتی خود افزوده است. توسط این سیستم‌های هوشمند کاربران قادر خواهند بود وضعیت قفل درب‌های خانه خود را از راه دور و از طریق گوشی هوشمند خود بررسی و پیگیری کنند.

ایمیل‌های کاربران یاهو در اختیار شرکت‌های تبلیغاتی

وال‌استریت‌ژورنال|صاحب خدمات ایمیل یاهو اعلام کرده ایمیل‌های تجاری مشتریان خود را بررسی می‌کند و در اختیار شرکت‌های تبلیغاتی قرار می‌دهد.  تحقیقات این نشریه نشان می‌دهد شرکت Oath، یکی از زیرمجموعه‌های وریزون و صاحب خدمات ایمیل AOL و یاهو، ایمیل‌های کاربران را برای رصد اطلاعات اسکن می‌کرده است.این اطلاعات در اختیار شرکت‌های تبلیغاتی قرار می‌گرفته است.این شرکت هر گونه اطلاعاتی ایمیل‌های یاهو و AOL مانند رسید خرید یا تاییدیه پرواز را بررسی می‌کرد تا مشخص شود برای یک کاربر خاص چه محصولات یا خدماتی باید ارایه شود. یاهو بیش از یک دهه قبل رصد ایمیلی کاربران خود را آغاز کرده است. این شرکت از الگوریتم‌های مختلف برای بررسی ایمیل‌های تجاری در اینباکس کاربر استفاده می‌کند. این ایمیل‌ها بیشتر از خرده فروشان، خدمات انتشار ویدئو و غیره بوده است. البته این الگوریتم‌ها از بررسی هرگونه ایمیل‌های شخصی خودداری کرده است. یاهو ایمیل‌های کاربران را براساس ترجیحات مشتری دسته بندی می‌کند و در مرحله بعد کوکی‌های ردیابی را به رایانه کاربر ارسال می‌کند تا برندها بتوانند در تبلیغات آتی خود را نشان دهند .

تعقیب کاربر و تماس ویدئویی با روبات شخصی

نیواطلس|در جدیدترین نوآوری از یک روبات شخصی رونمایی شده است که امکان برقراری تماس ویدئویی را برای کاربر خود فراهم می‌کند. روبات شخصی Temi در نمایشگاه IFA رونمایی شد. این روبات از نخستین روز اکتبر با قیمت ۱۵۰۰ دلار برای فروش عرضه می‌شود.  شرکت سازنده ادعا می‌کند Temi نخستین روبات کارآمد شخصی است. البته این امر بستگی به آن دارد که کاربر چقدر بخواهد با کمک روباتی که همه جا او را دنبال می‌کند تماس ویدئویی برقرار و از رسانه‌ها استفاده کند. روبات شخصی مذکور حسگرهای مختلفی دارد که به وسیله آنها در محیط جهت یابی و فعالیت می‌کند. این حسگرها عبارتند از: یک LIDAR با ۳۶۰ درجه، دو دوربین رصد عمق، دو دوربین RGB، ۵ حسگر تقریبی، حسگر IMU و ۶ حسگر خطی Time of flight . این روبات به وسیله حسگرهایش نقشه‌ای دوبعدی از خانه تهیه می‌کند اما کاربر می‌تواند به روبات دستور دهد بخش‌هایی خاصی از خانه را به یاد داشته باشد.  همچنین هنگامی که کاربر می‌گوید «سلام Temi، مرا دنبال کن»، روبات او را دنبال می‌کند و با استفاده از لیزر پاهای کاربر را رصد می‌کند. جالب آنکه هنگامی که فرد دیگری مسیر کاربر را قطع می‌کند، روبات همچنان می‌تواند پاهای کاربر خود را شناسایی کند.  Temi تمام قابلیت‌های یک تبلت را دارد و با اندروید کار می‌کند. البته هنوز معلوم نیست تمام اپلیکیشن‌های گوگل پلی را بتوان در آن استفاده کرد.  مهم‌ترین ویژگی این روبات قابلیت تماس صوتی است. در حال حاضر Temi دستورات را به دو زبان انگلیسی و چینی دریافت می‌کند. اما قرار است از ۲۵ زبان مختلف پشتیبانی کند.

بلندگویی که با غلتیدن روی زمین، صوت را تنظیم می‌کند

آسوشیتدپرس| بلندگویی دایره شکل با قطر ۵۰.۲ سانتی متر ساخته شده است که با غلتاندن آن روی زمین می‌توان صوت را تنظیم کرد. شرکت‌های Bang&Olfsen و بوزه هر دو از سیستم‌های بلندگویی جدید رونمایی کردند. شرکت Bang&Olfsen از یک بلندگوی دایره شکل بزرگ رونمایی کرد که برای تنظیم صوت می‌توان آن را به جلو و عقب غلتاند. قیمت بلندگوی جالب نیز ۲۹۰۰ پوند اعلام شده است. بلندگوی مذکور  Beosound Edge نام دارد و می‌توان آن را روی زمین قرار داد یا به دیوار نصب کرد. اما هنگامی‌که بلندگو روی زمین است می‌توان با غلتاندن در هر جهت آن را کنترل کند. قطر این بلندگو ۵۰.۲ و ضخامت آن ۱۳ سانتی متر است. برای تنظیم صدا هنگامی که بلندگو روی زمین است می‌توان آن را روی زمین غلتاند. وقتی صوت تنظیم شد، بلندگو به وضعیت اولیه خود برمی‌گردد و در جای خود باقی می‌ماند.

 

ارسال نظر