اخبار

۱۳۹۷/۰۶/۰۷ - ۰۰:۲۱:۲۰
کد خبر: ۱۲۸۵۲۶

بسته اجرایی وزارت ارتباطات برای عبور از شرایط تحریم

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات| معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای عبور از شرایط تحریم، بسته اجرایی تهیه و تدوین کرده است.

با توجه به خروج امریکا از برجام و اعمال تحریم‌های یکجانبه و نوسانات نرخ ارز، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بسته اجرایی ویژه‌ای برای عبور از شرایط جدید را در دستور کار خود قرار داد.

سیروس موثقی، معاون وزیر ارتباطات با اعلام این خبر، گفت: در این بسته اجرایی چالش‌های پیش رو در پنج محور بررسی و برای هر محور راهکارهایی تهیه شده که پس از تصویب در ستاد اقتصاد مقاومتی عملیاتی می‌شود.

وی افزود: ورود کالاهای واسطه برای توسعه و نگهداری شبکه، تامین زیرساخت‌های ارایه خدمات فضایی، ترکیب سهامداری اپراتورهای ارتباطی، جابه‌جایی و انتقال ارز و افزایش قیمت تمام شده محصول و خدمات بخش ICT ناشی از آزاد‌سازی ارز، پنج محوری هستند که در قالب این بسته اجرایی تهیه و تدوین شده‌اند.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: تعدیل نرخ ارز در قراردادهای پیمانکاری، استفاده از ظرفیت بازار سرمایه و بورس برای تغییر ترکیب سهامداری اپراتورهای مخابراتی غیردولتی بر اساس مصوبات و مجوزهای اخیر صادره از نهادهای بالادستی و حمایت همه‌جانبه از تولید‌کنندگان کالا و خدمات با کیفیت داخلی، از مهم‌ترین راهکارهای ارایه شده برای تصویب در ستاد اقتصاد مقاومتی است.وی افزود: این بسته اجرایی با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور، همکاری دستگاه‌های تابعه و بهره‌گیری از توان کارشناسی و نخبگان بخش خصوصی حوزه ICT، تدوین شده است.

ارسال قهوه با پهپاد

تلگراف|شرکت IBM حق امتیاز اختراع یک وسیه نقلیه خودران هوایی را ثبت کرده که می‌تواند بدون درخواست کارمندان یک اداره یا مشتریان یک کافه برای آنها یک فنجان قهوه بیاورد.

این پهپاد با استفاده از حسگرها تشخیص می‌دهد چه زمان افراد به یک نوشیدنی نیاز دارند. برای این منظور پهپاد مذکور حرکت‌های خاص دست را رصد یا وضعیت شناختی از پیش تعیین شده کاربر (pre-determined cognitive state) را ارزیابی می‌کند.

در مرحله بعد پهپاد همراه دستگاهی که فنجان قهوه را نگه می‌دارد مانند یک کیسه پلاستیکی، به سمت فرد پرواز می‌کند. همچنین در یک نمونه نشان داده شده قهوه بطور مستقیم از پهپاد در لیوان کاربر ریخته می‌شود.

به هرحال این حق امتیاز تشریح می‌کند چگونه یک پهپاد با ارزیابی وضعیت شناختی کاربر تشخیص می‌دهد او به یک فنجان قهوه نیاز دارد.

در توضیحات آن آمده است: ارزیابی و تخمین عملیات‌های پهپاد براساس ویژگی‌هایی مانند کیفیت خواب، تقویم الکترونیکی، نشانگرهای بیومتریک، فشار خون، اندازه مردمک چشم، تحلیل حالت صورت، زمانی که فرد از خواب بیدار شده و تحلیل حرکات دست انجام می‌شود.

 همچنین پهپاد به یک سرور متصل است که دقیقا نشان می‌دهد وسیله نقلیه باید به کجا برود.این پهپاد حتی عادت‌های قهوه خوردن کاربر را در نظر می‌گیرد تا پیش بینی کند در کجا و چه زمانی او به فنجان بعدی قهوه نیاز دارد.با گذشت زمان این سیستم می‌تواند دفعات و مکان‌هایی که افراد تمایل دارند قهوه بخورند را بیاموزد و با کمک این تاریخچه ارسال قهوه برای فرد یا یک مکان خاص را شخصی‌سازی کند.البته پهپاد مجهز به پروفایل ترجیحات کاربر است و می‌تواند قهوه را با شیر یا فیلتر مخصوص برای کاربر ببرد.

تبدیل سلفی به استیکر کارتونی

مشبل| یک اپلیکیشن کیبورد مجازی قابلیتی برای کاربران خود فراهم کرده تا سلفی‌های خود را به استیکرهای کارتونی تبدیل کنند.

با ابزارهایی مانند «مموجی» اپل و «بیت موجی» اسنپ چت، کاربران می‌توانند نسخه کارتونی خود را در موبایل بسازند.گوگل نیز این فرایند را در اپلیکیشن کیبورد Gboard تسهیل کرده و ویژگی Minis را به کیبورد افزوده است. این ویژگی به کاربر اجازه می‌دهد سلفی‌های خود را به استیکرهای مختلف تبدیل کند. این ویژگی در نسخه‌های اپلیکیشن برای اندروید و iOS ارایه شده است.این ویژگی با کمک ماشین یادگیری، شبکه‌های عصبی و تصویرسازی‌های هنرمندان ابداع شده است. در حال حاضر حدود۱۰۰ استیکر در دو پک مختلف Minis ارایه شده است. کاربر می‌تواند با تغییر شکل صورت یا مدل مو یا افزودن کلاه و گزینه‌های دیگر این کارتون‌ها را شخصی‌سازی کند.این قابلیت پس از آماده شدن به شکل میانبری در بخش استیکرهای Gboard دیده می‌شود.

 

ارسال نظر