اخبار

۱۳۹۷/۰۶/۰۵ - ۰۱:۰۵:۲۶
کد خبر: ۱۲۸۳۵۹

امکان نمایش اندازه‌گیری آنلاین تشعشعات فراهم شد

رگولاتوری| پس از امکان ثبت شکایت از تشعشعات آنتن‌های اپراتورهای تلفن همراه و وایمکس توسط رگولاتوری، سامانه برخط نمایش این اندازه‌گیری‌ها نیز ایجاد می‌شود.

با توجه به پروانه‌های واگذارشده به اپراتورهای تلفن همراه و وایمکس، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نسبت به پاسخگویی به شکایات مردم از تشعشعات آنتن‌های اپراتورهای یادشده اقدام می‌کند. این فرآیند به‌صورت ثبت شکایت در سامانه شکایات سازمان توسط افراد حقیقی یا حقوقی؛ بررسی شکایت و انجام اندازه‌گیری‌های لازم توسط اپراتور یا اداره کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه مربوطه و اعلام نظر سازمان انرژی اتمی ایران به عنوان متولی تشعشعات در کشور درباره نتایج اندازه‌گیری انجام می‌شود.

در این راستا محمدجواد آذری جهرمی امروز در صفحه توییتر خود نوشت: یکی از وظایف سازمان تنظیم مقررات، اندازه‌گیری سطح تجمُّعی تشعشعات رادیویی در کشور است تا نظارت دقیقی بر رعایت استانداردها صورت پذیرد. همان‌گونه که قول داده بودم، سامانه برخط نمایش این اندازه‌گیری‌ها، در هفته دولت، توسط سازمان تنظیم مقررات رونمایی خواهد شد.

رایانه باستانی اپل ۳۰۰ هزار دلار قیمت گذاری شد

فیز| یک رایانه تولیدی شرکت اپل در دهه ۷۰ میلادی که هنوز هم سالم و قابل استفاده است، برای فروش در یک مزایده ۳۰۰ هزار دلار قیمت‌گذاری شده است.این رایانه که اپل – ۱ نام دارد و جزو اولین سری از رایانه‌های تولیدی شرکت اپل است، قرار است طی هفته‌های آینده برای فروش عرضه شود.رایانه مذکور یکی از ۲۰۰ رایانه اپل – ۱ است که در سال‌های ۱۹۷۶ و ۱۹۷۷ توسط استیو جابز و استیو وزنیاک طراحی و عرضه شدند. در حال حاضر تنها ۶۰ رایانه اپل – ۱ در دسترس است که البته بسیاری از آنها نیز کار نمی‌کنند.یک مهندس متخصص تولیدات اپل به نام کوری کوهن موفق شده این رایانه قدیمی را به حالت عملیاتی اولیه خود بازگرداند. در جریان آزمایش‌های به عمل آمده این سیستم بدون مشکل به مدت هشت ساعت به کار خود ادامه داده و حتی صفحه کلید آن مربوط به دهه ۷۰ میلادی است.این رایانه در زمان تولید ۶۶۶ دلار قیمت گذاری شده بود و حالا به‌طور قطع با قیمتی بیش از ۳۰۰ هزار دلار فروخته خواهد شد. ارزش شرکت اپل طی هفته‌های اخیر از مرز یک تریلیون دلار گذشته و آن را به ارزشمندترین شرکت خصوصی جهان مبدل کرده است.

ارسال ایمیل‌ جعلی به شرکت‌های پتروشیمی

ماهر| مرکز ماهر با اعلام هشدار در خصوص ارسال ایمیل‌های با پیوست آلوده جهت سرقت رمزهای عبور، از شناسایی بدافزار جاسوسی که با انتشار ایمیل جعلی به شرکت‌های پتروشیمی قربانی می‌گیرد، خبر داد.مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ای اعلام کرد: در روزهای اخیر مهاجمان با نفوذ به ‫حساب ایمیل یکی از شرکت‌های خصوصی فعال در حوزه پتروشیمی، به انتشار ایمیلی جعلی با پیوست آلوده اقدام کرده‌اند.این ایمیل محتوایی مرتبط با موضوع تحریم‌ها داشته و پیوست همراه آن یک بدافزار جاسوسی در قالب یک فایل فشرده rar. با توانایی استخراج رمزهای عبور برنامه‌های مختلف ذخیره شده در سیستم‌های عامل ویندوز قربانی است.در همین حال دو مورد مشابه نیز در هفته‌های اخیر توسط آنتی ویروس بومی شناسایی و گزارش شده است. در هر دوی این موارد، ایمیل مورد سوءاستفاده متعلق به شرکت‌های فعال در حوزه پتروشیمی بوده است.

مرکز ماهر تاکید کرد: لازم است کاربران، به ویژه کاربران سازمانی، نسبت به محتوای ایمیل‌های دریافتی توجه بیشتری کرده و از بازگشایی هرگونه پیوست مشکوک جدا خودداری کنند.

راه‌اندازی گروه‌های دانشجویی در«اینستاگرام»

انگجت| شبکه اجتماعی اینستاگرام مشغول آزمایش ویژگی جدیدی است که دانشجویان یک دانشگاه را عضو یک گروه مجازی می‌کند.

اینستاگرام ویژگی جدیدی را آزمایش می‌کند که دانشجویان یک دانشگاه را در یک گروه مجازی دورهم جمع کند.

این شبکه اجتماعی برخی از کاربران را انتخاب و از آنها درخواست می‌کند به گروه‌های دوستان دانشگاهی خود بپیوندند. این درخواست‌ها با توجه به حساب‌های کاربری که افراد دنبال می‌کنند، ارتباطات و پست‌های عمومی افراد برای آنها ارسال می‌شود.اگر فردی بخواهد عضو چنین گروهی شود، باید دانشگاه و سال فارغ التحصیلی خود را در تنظیماتی از پیش تعیین شده، مشخص کند.پس از این مرحله کاربر می‌تواند فهرست‌هایی از دانشجویان دوره‌های مختلف را ببیند، به این ترتیب او قادر خواهد بود دانشجویان دیگری را بیابد که در همان سال تحصیل کرده‌اند. همچنین کاربران عضو این گروه‌ها می‌توانند استوری‌های عمومی کاربران حاضر در فهرست را تماشا کنند.

این ویژگی اینستاگرام برای جذب مخاطب کار ثمربخشی است، اما باید اقداماتی انجام شود تا این گروه‌ها به وسیله‌ای برای سوءاستفاده از کاربران تبدیل نشوند.

 

ارسال نظر