اخبار

۱۳۹۷/۰۶/۰۳ - ۰۰:۴۹:۵۰
کد خبر: ۱۲۸۱۹۲

اقدامات اجرایی برای توسعه ارتباطات در سیستان و بلوچستان

فارس| وزیر ارتباطات از آغاز اقدامات اجرایی برای توسعه ارتباطات در استان سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: روستای کلپورگان روستای جهانی صنایع دستی در اولویت توسعه قرار خواهد داشت.

وی در توییتی نوشت: متاسفانه سیستان و بلوچستان از لحاظ شاخص‌های دسترسی به ارتباطات از محروم‌ترین استان‌های کشور است.وی ادامه داد: این هفته سفری به این استان خواهم داشت. همزمان اقدامات اجرایی برای توسعه ارتباطات در استان سیستان و بلوچستان آغاز خواهد شد.

گوگل 58 حساب کاربری مرتبط با ایران را حذف کرد

رویترز| گوگل 58 حساب کاربری مرتبط با ایران را از یوتیوب و سایر سایت‌ها حذف کرد و مدعی شد این حساب‌ها حمایت دولتی داشته‌اند.

 گوگل در پستی اعلام کرده که 58 حساب مربوط به ایران را از یوتیوب و سایر سایت‌ها حذف کرده است.این شرکت در این توضیحات مدعی شده حساب‌هایی که حذف شده‌اند حمایت دولتی داشته‌اند و مشغول فیشینگ بوده‌اند.کنت والکر یکی از مدیران این شرکت با اعلام حساب‌های حذف شده، توضیح داده: 39 حساب کاربری انگلیسی زبان در YouTube و 13 حساب در + Google و شش وبلاگ Blogger حذف شده‌اند.وی گفته: به نظر می‌رسد که این حساب‌ها با IRIB ارتباط داشته باشند. در ماه‌های اخیر ما تلاش‌های دولتی در کشورهای مختلف را در مقابل مبارزات انتخاباتی سیاسی، روزنامه‌نگاران، فعالان و دانشگاهیان سراسر جهان کشف و مسدود کردیم.در این خصوص علیرضا میریوسفی، رییس بخش مطبوعاتی هیات نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد در واکنش به حذف برخی حساب‌های کاربری مرتبط با ایران و روسیه در توییتر و فیس‌بوک گفت: چنین ادعایی مضحک و بخشی از اقدامات امریکا برای تغییر نظام در ایران محسوب می‌شوند.وی در ادامه نیز این اقدام فیسبوک و توییتر را سوءاستفاده از رسانه‌های اجتماعی خواند.

احتمال عرضه ۴ مدل آیفون جدید در شهریور ماه

دیجیتال ترندز| در حالی که پیش از این تصور می‌شد، اپل در شهریور ماه سه مدل آیفون تازه عرضه می‌کند، حالا گفته می‌شود قرار است مدل چهارمی از این گوشی هوشمند جایگزین آیفون اس‌ای شود.

منابع نزدیک به اپل تا به حال مدعی بودند قرار است مدل ۶.۵ اینچی آیفون ایکس پلاس، مدل ۵.۸ اینچی آیفون ایکس و مدل ۶.۱ اینچی آیفون که از دو مدل دیگر ارزان قیمت‌تر است در شهریور ماه در دسترس علاقه‌مندان قرار بگیرند.

در حالی که در مورد اسامی آیفون‌های تازه اطلاعات دقیق و قطعی وجود ندارد، خبر عرضه یک آیفون ارزان قیمت به جای آیفون اس‌ای باعث خوشحالی افرادی شده که پول کافی برای خریداری سه مدل دیگر آیفون که قیمت بالاتری خواهند داشت، ندارند.

با توجه به اینکه پیش فروش آیفون‌های جدید اپل در تاریخ ۱۴ سپتامبر آغاز می‌شود، می‌توان انتظار داشت اپل در تاریخ ۱۱ یا ۱۲ سپتامبر بطور رسمی در مورد تعداد آیفون‌های جدید عرضه شده خود و همین طور درباره ویژگی‌های هریک از آنها اطلاع‌رسانی کند. اپل سال گذشته در تاریخ ۲۱ سپتامبر از آیفون‌های جدید خود رونمایی کرده بود. پیش بینی می‌شود در میان آیفون‌های جدید آیفون جایگزین آیفون اس‌ای و همین طور مدل ۶.۱ اینچی بیشتر با استقبال مواجه شوند. علت این مساله استفاده از نمایشگر ال سی دی به جای ال‌ای دی در این مدل است که قیمت آن را پایین می‌آورد.انتظار می‌رود ۵۰ درصد از کل تولید آیفون اپل در سال ۲۰۱۸ به تولید مدل ۶.۱ اینچی اختصاص یابد. تحلیل گران قیمت این مدل از آیفون را بین ۶۵۰ تا ۸۰۰ دلار پیش بینی می‌کنند.

کوله‌پشتی که هات اسپات وای‌فای می‌شود

نیواطلس| به تازگی کوله پشتی مجهز به پاوربانک ۱۰ هزار میلی آمپری، بلوتوث و با قابلیت شارژ بی‌سیم دستگاه‌های الکترونیکی و تبدیل شدن به هات اسپات وای فای ابداع شده است.

شرکت Lumzag کوله پشتی ابداع کرده که ویژگی‌های هوشمندانه و نوینی دارد.

جنس بخش‌های کناری این کوله پشتی از چرم ایتالیایی و بندها و جنس بخش رویی و پشت آن از فیبر کربنی تهیه می‌شود. کوله پشتی مذکور ظرفیت ۱۹ لیتری دارد. همچنین مجهز به یک پاوربانک ۱۰ هزار میلی آمپری است. علاوه براین موارد بطور بی‌سیم با اپلیکیشن اندروید/ iOS با موبایل کاربر همخوان می‌شود.در کنار این موارد اگر کاربر خیلی از کوله پشتی هوشمند دور شود یا فردی در آن را باز کند، گجت به وسیله بلوتوث به او پیام می‌فرستد. همچنین اگر دزدی کوله را همراه خود ببرد، با کمک اپلیکیشن می‌توان مکان آن را یافت زیرا گجت دارای یک ماژول جی پی اس است. کاربر می‌تواند برچسب‌های خاصی را روی وسایل داخل

کوله‌پشتی متصل کند و به وسیله اپلیکیشن گجت، آنها را ردیابی کند.در کنار این موارد، اپلیکیشن همراه کوله پشتی می‌تواند تصاویر زنده دوربین HD را پخش کند که در کوله پشتی قرار گرفته است. ویژگی‌های دیگر این گجت عبارتند از یک رشته چراغ ال‌ای دی که در مکان‌های تاریک روشن می‌شود تا کاربر بتواند داخل کوله پشتی را ببیند و قابلیت شارژ بی‌سیم موبایل یا تبلت. همچنین در کوله پشتی سیم کارتی تعبیه شده که آن را به یک هات اسپات وای فای تبدیل می‌کند. این کوله پشتی با قیمت ۲۶۹ دلار در وب سایت ایندیگوگو عرضه شده است.

 

ارسال نظر