دولت اجازه رکود در چرخه سازندگی کشور را نمی دهد

۱۳۹۷/۰۵/۲۷ - ۰۰:۰۵:۴۸
کد خبر: ۱۲۷۸۵۶

 وزیر راه و شهرسازی که برای بازدید از پروژه های عمرانی استان سمنان به این استان سفر کرده بود، در جمع خبرنگاران گفت: یکی از اهداف اصلی دولت تدبیر و امید، حفظ پویایی طرح ها و در گردش بودن چرخ سازندگی در کشور است و دولت اجازه رکود در این چرخه را نمی دهد.

عباس آخوندی افزود: حفظ حیات و جلوگیری از راکد شدن فعالیت کارگاه های عمرانی هدف اصلی دولت تدبیر و امید در شرایط کنونی است.

او یادآورشد: زنده نگه داشتن کارگاه های عمرانی از موارد مورد تاکید دولت تدبیر و امید است به گونه ای که با وجود تمام مشکلات اقتصادی، اجازه راکد شدن به طرح ها را ندهیم و نخواهیم گذاشت طرح های مهم کشور از نفس بیفتد. وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: امیدواریم هرگز چرخ سازندگی کشور متوقف نشود و فعالیت‌های اجرایی در تمام نقاط کشور فعال بماند، یکی از این طرح‌های مهم محور اتصال شمال به جنوب است که باید به سرانجام برسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به عقیده او، استان سمنان با توجه به قرار گرفتن در محور مواصلاتی شمال به جنوب و شرق به غرب کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار است. آخوندی افزود: در این مقطع باید کارگاه‌ها را زنده نگه داشت به‌رغم اینکه در کمتر دوره ای مثل این دوره دولت دچار تنگنای مالی است اما باید تلاش کنیم تا پروژه ها از نفس نیفتند. این مقام مسئول با اشاره به بازدید خود از محور کاهک- عباس آباد گفت: امیدوارم این پروژه امسال به نتیجه برسد. همچنین، پروژه دامغان- معلمان هم در وضعیت مناسبی قرار دارد و با تلاش بیشتر مدیران و پیمانکاران این پروژه می‌توان قطعه دیگری را در دست اجرا قرار داد. آخوندی با اشاره به برنامه جامع طرح بازآفرینی شهری در استان های مختلف گفت: در این برنامه یکسری پروژه‌هایی تعریف و وظایف هر دستگاه برای هر شهر مشخص شده است. وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به پروژه راه آهن سبزوار گفت: برای اتمام و بهره‌برداری از این پروژه به ۱۷۷ میلیارد تومان اعتبار نیاز است. آخوندی اظهار کرد: این پروژه از سال ۱۳۸۹ آغاز شد اما تا سال ۱۳۹۵ اعتبار جدی نداشت و با آن اعتبارات کار خاصی انجام نمی شد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: پروژه راه آهن سبزوار از سال ۱۳۹۵ فعال شد و تا کنون کارکرد خوبی داشته است.

او با بیان اینکه درحال حاضر زیر سازی ۳۰ کیلومتر از این پروژه انجام شده است، تصریح کرد: امسال بیش از ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه گذاشته شده است.

او با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص محور جاده‌ای جغتای- برومد گفت: زیرسازی ۴ کیلومتر از این پروژه انجام شده و الباقی در دست ساخت قرار دارد البته در سفر رئیس جمهوری اعتباری به مبلغ ۱۵ میلیارد تومان برای این پروژه در نظر گرفته شده است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: همچنین به سمت برغمد پروژه بهسازی به طول ۱۸ کیلومتر در دست اجراست که ۷ کیلومتر آن انجام و الباقی در دست اجرا قرار دارد.

آخوندی اظهار کرد: عملیات اجرایی این خط ریلی در سال ۸۹ شروع شد اما تا سال ۹۵ اعتبار جدی نداشت که عملا این پروژه در سال ۹۵ فعال شد و در سال ۹۶ کارکرد خوبی از خود به جای گذاشت.

او افزود: از سبزوار حدود ۳۰ کیلومتر عملیات زیرسازی اجرا شده است و در سال ۹۷ بیش از ۲۰ میلیارد تومان برای این پروژه اعتبار در نظر گرفته شد اما باید توجه داشت برای اتمام راه آهن سلطان آباد - سبزوار ۱۷۷ میلیارد تومان اعتبار لازم است. در این سفر تصمیمات لازم برای این پروژه اتخاذ می‌شود.

 

 

ارسال نظر