اخبار

۱۳۹۷/۰۵/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۷۸۴۲

افزایش ظرفیت پهنای باند تا ۵ برابر

مهر| مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت از توسعه و افزایش ظرفیت اینترنت داخل کشور (شبکه IP) تا ۵ برابر ظرفیت فعلی خبر داد.

وی با اشاره به پایداری شبکه زیرساخت ارتباطی کشور و ارایه خدمات به اپراتورهای ارتباطی، اظهار داشت: موضوع توسعه زیرساخت‌های ارتباطی همچنان در دست پیگیری است و قرار است در هفته دولت یکی از مهم‌ترین پروژه‌های این بخش به بهره‌برداری برسد. وی گفت: در این پروژه تلاش بر ارتقای ظرفیت پهنای باند شبکه IP داخلی است تا ارایه سرویس و محتوا بر بستر شبکه داخلی کشور توسعه یابد.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت ادامه داد: براین اساس در اوایل شهریورماه و همزمان با هفته دولت از پروژه توسعه شبکه داخلی بهره‌برداری می‌کنیم که این پروژه ظرفیت دسترسی اپراتورها به زیرساخت‌های ارتباطی را افزایش می‌دهد.

به گفته وی، پیش بینی می‌شود که با توسعه شبکه IP داخلی، ظرفیت پهنای باند اینترنت داخلی به ۴ تا ۵ برابر ظرفیت فعلی برسد.

اسلحه با «وای فای »

دیلی میل| محققان دانشگاهی سیستمی ابداع کرده‌اند که با سیگنال وای فای می‌تواند اسلحه و مواد شیمیایی را ردیابی کند.

طبق تحقیقی جدید سیگنال‌های عادی وای‌فای به زودی می‌توانند به یک ابزار ارزان قیمت امنیتی برای ردیابی مواد شیمیایی، بمب و اسلحه تبدیل شوند. محققان دانشگاه‌های راتگرزو نیو برنزویک نشان داده‌اند چگونه سیگنال‌های بی سیم می‌توانند با نفوذ به کیف و چمدان ابعاد دقیق اشیای خطرناک را ردیابی کنند یا حجم مایعات را تخمین بزنند.

محققان پس از چند آزمایش متوجه شدند دقت این سیستم ٩٥ درصد است. آنها امیدوارند این سیستم به ایمن کردن موزه‌ها، استادیوم‌ها، پارک‌های موضوعی، مدارس و اماکن عمومی دیگر کمک کند.

این سیستم با یک دستگاه وای فای و ٢ یا ٣ آنتن کار می‌کند که یکی از آنتن‌ها برای ارسال سیگنال و دو مورد دیگر برای دریافت آن به کار می‌روند.

سیستم مذکور پس از ورود سیگنال به چمدان، برخورد آنها با اشیا و مواد را تحلیل می‌کند. همچنین می‌تواند سیگنال‌هایی که از اشیای جامد مانند اسلحه، قوطی‌های آلومینیومی، لپ تاپ و باتری‌ها منعکس می‌شود را ردیابی و تحلیل کند.

وصل موبایل اندروید به سمعک

انگجت| گوگل به وسیله بلوتوث قابلیتی فراهم کرده است که موبایل اندروید را به سمعک وصل می‌کند. افراد ناشنوا با کمک این قابلیت می‌توانند با دوستانشان تماس بگیرند.

در سراسر جهان حدود ۴۶۶ میلیون ناشنوا زندگی می‌کنند که تعداد آنها تا ۲۰۵۰ میلادی به ٩٠٠ میلیون نفر می‌رسد.

گوگل یک قابلیت جدید باز (open specification) ارایه کرده که صوت را به‌طور مستقیم از موبایل‌های اندروید به سمعک منتقل می‌کند.

این شرکت امیدواراست به تولیدکنندگان کمک کند تا با استفاده از ویژگی Bluetooth low energy قابلیتی به نام Audio Streaming for Hearing Aids فراهم کند که بطور محلی از گوشی‌های اندروید پشتیبانی می‌کند. برای این منظور گوگل با GN Hearing همکاری کرده تا این قابلیت را فراهم کند.  به گفته محققان این قابلیت که Asha نیز نامیده می‌شود، تاثیر ناچیزی روی مصرف باتری دستگاه دارد. کاربران می‌توانند با استفاده از موبایل‌های‌شان سمعک را کنترل کنند، با دوستانشان تماس بگیرند، یا به موسیقی گوش کنند.

باتری‌های لیتیوم یونی گازهای سمی منتشر  می‌کنند

دیلی میل| دستگاه‌های الکترونیکی حاوی باتری‌های لیتیوم یونی درصورت مورد حرارت قرار گرفتن گازهای خطرناک و سمی منتشر می‌کنند.

به‌تازگی محققان فعال در حوزه تکنولوژی به نتایج جدیدی دست یافته‌اند که نشان می‌دهد محصولات و دستگاه‌های الکترونیکی که به باتری‌های لیتیوم یونی مجهزند، در صورتی که در مجاورت هوای گرم و حرارت قرار گیرند، گازهای سمی و خطرناکی را از خود متصاعد می‌کنند که این امر در نوع خود هم برای سلامتی افراد و کاربرانی که در پیرامون آن حضور دارند و هم برای محیط زیست خطرناک محسوب می‌شود.

این محققان و پژوهشگران در بررسی‌های خود بالغ بر ۲۰ هزار باتری لیتیوم یونی موجود در محصولات الکترونیکی را تحت آزمایش و بررسی‌های دقیق خود قرار داده‌اند تا بتوانند به نتیجه‌گیری درستی دست یابند.

در ادامه و تشریح نتایج این تحقیق، دانشمندان مربوطه می‌گویند باتری‌های لیتیوم یونی علاوه بر مجاورت هوای گرم، درصورتی که با آسیب و صدمات فیزیکی مواجه شوند، نیز در معرض انتشار گازهای سمی و خطرناک قرار خواهند گرفت.

 

ارسال نظر