ضعف‌های امنیتی مایکروسافت برطرف می‌شود

۱۳۹۷/۰۵/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۷۸۴۰
ضعف‌های امنیتی مایکروسافت برطرف می‌شود

هکر نیوز| شرکت مایکروسافت برای بالغ بر ۶۰ نوع آسیب‌پذیری در محصولات توسعه داده شده خود یک نسخه جدید به‌روزرسانی امنیتی منتشر کرد.

 این روزها که بازار آسیب‌پذیری و ضعف‌های رایانه‌ای به‌شدت رونق گرفته و اطلاعات شخصی کاربران را تهدید می‌کند، شرکت‌های توسعه‌دهنده و غول‌های تکنولوژی بسیاری نیز به‌دنبال برطرف کردن این موانع و مشکلات سایبری هستند و در این راستا نسخه‌های به‌روزرسانی جدیدی را منتشر می‌کنند.

حالا شرکت مایکروسافت نیز اعلام کرده است با انتشار یک نسخه جدید به‌روزرسانی امنیتی برای بسیاری از سرویس‌ها و نرم‌افزارهای توسعه داده شده خود نظیر مرورگر مایکروسافت اج، اینترنت اکسپلورر، نرم‌افزارهای آفیس، ویژوال استودیو، ChakraCore، NET Framework، Exchange Server و Microsoft SQL Server قصد دارد تمامی آسیب‌پذیری‌ها و ضعف‌های امنیتی موجود را برطرف کند.

بسیاری از محققان فعال در حوزه امنیت سایبری پیش‌تر گزارش کرده بودند که در سرویس‌ها و نرم‌افزارهای توسعه داده شده توسط مایکروسافت، بیش از ۶۰ نوع مختلف از ضعف‌های امنیتی کشف و اعلام کرده‌اند که از این تعداد، بالغ بر ۱۹ مورد از آنها بسیار خطرناک است و آسیب‌پذیری بالایی برای کاربران ایجاد خواهد کرد.

وجود آسیب‌پذیری و ضعف‌های امنیتی در نرم‌افزارهای مختلف به هکرها و مجرمان سایبری اجازه می‌دهد که با نفوذ به خلأ و حفره‌های موجود در برنامه مذکور، به حجم وسیعی از اطلاعات شخصی و حریم خصوصی افراد مورد نظر دسترسی پیدا کنند که این درنهایت، حریم خصوصی کاربران رایانه و اینترنت را نقض می‌کند.

 

ارسال نظر