اخبار

۱۳۹۷/۰۵/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۷۷۶۱
اخبار

عرضه اولین گوشی هوشمند نسل پنجم در امریکا

انگجت    دو شرکت تولید‌کننده موبایل با همکاری یکدیگر قصد دارند اولین گوشی هوشمند سازگار با شبکه‌های مخابراتی نسل پنجم را تا نیمه اول سال ۲۰۱۹ در امریکا عرضه کنند.

هیچ یک از دو شرکت ال جی و اسپرینت تا به حال در مورد ویژگی‌ها و مشخصات گوشی نسل پنجمی که قصد عرضه آن را دارند، اطلاعاتی عرضه نکرده‌اند.

اپراتورهای مخابراتی در جهان درگیر رقابتی گسترده برای ارایه خدمات جدید مخابراتی هستند که از جمله آنها می‌توان به اسپرینت در امریکا اشاره کرد که زیرساخت‌های ارایه خدمات نسل پنجم را نیز بطور گسترده ایجاد کرده است.

این شرکت با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده همکاری با ال جی گامی به جلو برای تسهیل دسترسی به خدمات نسل پنجم خواهد بود.

این اپراتور مخابراتی قصد دارد خدمات نسل پنجم خود را در گام اول در شش شهر امریکا ارایه دهد. همچنین سه شهر دیگر در سال ۲۰۱۹ به این مجموعه شهرها افزوده می‌شوند که از جمله آنها می‌توان به آتلانتا، شیکاگو، دالاس، هوستون، کانزاس، لس آنجلس، نیویورک، فونیکس و واشنگتن اشاره کرد.

اسپرینت مدعی است شبکه نسل پنجم این شرکت بسیار پرسرعت است و سرعت آن حتی ده برابر بیشتر از شبکه‌های مبتنی بر استاندارد ال تی‌ای است.

هک حساب‌های کاربری «اینستاگرام»

مشبل    طی روزهای اخیر صدها حساب کاربری اینستاگرام با وجود فعال بودن احراز هویت دومرحله‌ای هک شده‌اند. این درحالی است که این شبکه اجتماعی اعلام کرده مشغول بررسی مشکل است.

اینستاگرام در یک پست وبلاگی اعلام کرده از اینکه برخی کاربران نمی‌توانند به حساب‌های کاربری خود دسترسی یابند مطلع است و مشکلات مربوط به آن را بررسی می‌کند.

این پست وبلاگی یک روز پس از آن منتشر شده است که وب سایت ماشابل گزارش داد صدها حساب کاربری در روزهای اخیر هک شده است.

البته اینستاگرام اعلام نکرده چه تعداد حساب کاربری تحت تاثیر این هک قرار گرفته‌اند اما آخرین بیانیه آن نشان می‌دهد عملیات هک گسترده بوده است.

همچنین این شبکه اجتماعی در پستی که سه‌شنبه عصر منتشر شده بود از کاربران خواست تنظیمات امنیتی خود را بررسی و فرایند احراز هویت دو مرحله‌ای را فعال کنند.

علاوه بر آن اینستاگرام اعلام کرده مشغول ارتقای تنظیمات ۲FA است. درحال حاضر این شبکه اجتماعی برای ۲FA به پیامک متکی است که اقدام امنیتی چندان محکمی نیست. این درحالی است که برخی کاربران در روزهای اخیر اعلام کرده‌اند با وجود فعال بودن ۲FA حساب کاربری‌شان هک شده است.

البته هنوز منبع هک مشخص نیست اما به نظر می‌رسد تعداد حمله‌ها از اوایل ماه جاری بیشتر شده است.

افشای سه آسیب‌پذیری تازه در تراشه‌های «اینتل»

رویترز     شرکت تراشه‌سازی اینتل از شناسایی سه آسیب‌پذیری جدید در تراشه‌های تولیدی خود خبر داده که هکرها با سوءاستفاده از آنها می‌توانند به داده‌های ذخیره شده در حافظه رایانه دست یابند.

 از جمله تراشه‌های آسیب پذیر شرکت اینتل می‌توان به برخی مدل‌های تراشه‌های Core و Xeon اشاره کرد که به‌طور گسترده مورد استفاده هستند.

اینتل با صدور بیانیه‌ای در این زمینه تصریح کرده اگر چه آسیب‌پذیری‌های مذکور بطور عینی وجود دارند، اما تا به حال گزارشی در مورد سوءاستفاده از آنها منتشر نشده و همین امر نشان می‌دهد داده‌های خصوصی کاربران بدین علت سرقت نشده‌اند.

اینتل چند وصله به روزرسان هم برای حل مشکلات یادشده عرضه کرده است. این شرکت در ابتدای سال جاری میلادی هم تعدادی وصله امنیتی برای به روز کردن تراشه‌های خود و حل مشکلات آنها عرضه کرده بود.

با توجه به استفاده از تولیدات اینتل در محصولات سخت افزاری شرکت‌هایی مانند ای‌ام دی و‌ای آر‌ام آنها هم به همین علت دچار مشکل شده‌اند. البته ای‌ام‌دی در بیانیه خود تصریح کرده که آسیب‌پذیری‌های تازه شناسایی شده اینتل تاثیری بر امنیت محصولات آن نگذاشته است.

اعلام خبر شناسایی حفره‌های امنیتی جدید در تراشه‌های اینتل موجب کاهش یک درصد ارزش سهام اینتل شد و ارزش هر یک از این سهام را به 48.18 دلار کاهش داد.

 

 

ارسال نظر