حافظه ۳۲ ترابایتی SSD با ظاهر خط‌کش

۱۳۹۷/۰۵/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۷۴۵۴
حافظه ۳۲ ترابایتی SSD با ظاهر خط‌کش

زد‌دی‌نت| ظاهر منحصر به فرد حافظه SSD اینتل به منظور بهینه‌سازی کارایی آن در ذخیره‌سازی ابری طراحی شده است.

افزایش کیفیت داده‌های صوتی و تصویری در سال‌های اخیر از یک سو و از سوی دیگر حرکت کمپانی‌های مختلف به سمت پردازش و ذخیره‌سازی ابری نیاز به حافظه‌های با ظرفیت بالا را به شکل چشمگیری افزایش داده است. علاوه بر این سرعت این ماژول‌ها نیز باید با حجم انبوه دریافت و ارسال داده‌ها سازگار باشد که در نهایت به توسعه درایو‌های SSD و اشکال پیشرفته‌تری از آنها انجامیده است.

کمپانی اینتل اخیرا از شکل جدیدی از درایو‌های حالت جامد یا همان SSD پرده‌برداری کرده که با ۱۲ اینچ طول و ۱.۵ اینچ عرض، شباهت بسیاری به خط کش‌های معمولی دارند.

این حافظه ۳۲ ترابایتی که کمپانی سازنده نام DC P4500 را برای آن انتخاب کرده، به صورت ویژه برای دیتاسنترها طراحی شده و با ترکیب ۳۲ دستگاه از آنها امکان ذخیره حجمی برابر با یک پتابایت داده در رک‌های یک یونیت سرور فراهم خواهد شد.

هدف اصلی اینتل از پیاده‌سازی این طراحی خاص افزایش چگالی ذخیره‌سازی، کاهش هزینه‌های خنک‌سازی و استفاده بهینه‌تر از فضا است. این کمپانی مدعی شده که DC P4500 چگال‌ترین حافظه در نوع خود است.

SSD خط کش مانند برای کاربران معمولی عرضه نشده و منحصر به کمپانی‌ها و دیتا خواهد بود. اسلات PCIe-NVMe این درایو با آن یکپارچه شده و به همین دلیل امکان استفاده از آن در سیستم‌های معمولی وجود ندارد.

به گفته اینتل کمپانی‌های عظیم فعال در حوزه ذخیره‌سازی و پردازش ابری نظیر مایکروسافت، IBM و شرکت چینی تنسنت که مالکیت وی چت را در دست دارد، در مراکز داده حساس خود به استفاده از SSD خط کش مانند این شرکت روی می‌آورند.

 

 

ارسال نظر