اخبار

۱۳۹۷/۰۵/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۷۳۷۹

کمک «عصای سفید» هوشمند به نابینایان

اینسایدر| به تازگی یک محصول جدید تحت عنوان عصای سفید هوشمند با بهره‌گیری از فناوری هوش مصنوعی به نابینایان این امکان را می‌دهد تا بتوانند چهره افراد را تشخیص دهند.

این روزها که فناوری‌های نوین و هوشمندی همچون هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی در ابزار و دستگاه‌های مختلف کاربردهای فراوانی دارند و از محبوبیت و استقبال بی‌نظیری از سوی کاربران مواجه شده‌اند، حالا به نظر می‌رسد که عصای سفید نیز تحت تاثیر این فناوری‌های جدید قرار گرفته است.این عصای سفید نابینایان که ایکسپلور (XploR) نام دارد، به کاربرانش اجازه می‌دهد تا از فاصله ۱۰ متری چهره افراد را شناسایی کرده و تشخیص بدهد. دانشمندان و محققان بسیاری در زمینه کاربرد هوش مصنوعی در عصای سفید مخصوص نابینایان و روشن دلان تحقیق و بررسی کرده‌اند و به این نتیجه رسیده‌اند که این امکان برای نابینایان بسیار سودمند و کاربردی خواهد بود چرا که آنها به دلیل مشکلات بینایی قادر نیستند میان افراد غریبه، دوستان و آشنایانشان تفاوت قائل شوند و ممکن است در بسیاری از موارد با مشکل مواجه شوند.برخی اوقات، گزارش‌های فراوانی منتشر می‌شود که نشان می‌دهد بسیاری از نابینایان به دلیل اینکه نمی‌توانند چهره و هویت افراد را به درستی تشخیص دهند، در معرض سواستفاده بسیاری از افراد ناشناس و مجرمان قرار می‌گیرند.

ساخت «مکعب روبیک» دیجیتال

نیواطلس| به تازگی نسخه‌ای از مکعب روبیک ساخته شده که مجهز به حسگر و بلوتوث است و به موبایل یا تبلت کاربر متصل می‌شود. این مکعب حل این معما را به کاربر می‌آموزد.

به تازگی نسخه‌ای از مکعب روبیک ساخته شده که مجهز به بلوتوث و حسگرهای مختلف است که به کاربر می‌آموزد چگونه این معما را حل کند. همچنین کاربر می‌تواند بطور آنلاین با کاربرهای دیگر مسابقه بدهد.این مکعب جدید که GoCube نام گرفته سرگرمی محبوب را در عصر دیجیتال ارتقا داد است. در این مکعب حسگرهای مختلفی وجود دارد که بطور دقیق مکان هر قطعه از مکعب را نشان می‌دهد.این مکعب به وسیله بلوتوث به اپلیکیشن موبایل یا تبلت متصل می‌شود و با کاربر ارتباط برقرار می‌کند. اگر فرد تازه کار باشد این اپلیکیشن به او گام‌های اولیه برای حل معمای مکعب را می‌آموزد. هنگامی که کاربر مکعب روبیک را بطور کامل حل می‌کند، چراغ‌های ال‌ای دی GoCubeروشن می‌شود. GoCube در حال حاضر در وب سایت کیک استارتر عرضه شده و محموله‌های آن در مارس سال آتی بارگیری می‌شود.

پهپاد خورشیدی رکورد طولانی‌ترین پرواز را شکست

تلگراف| یک پهپاد خورشیدی در نخستین پرواز خود ٢٥ روز و ٢٣ ساعت در آسمان ماند و رکورد جهانی طولانی‌ترین پرواز ادامه‌دار را ثبت کرد. پهپاد خورشیدی ایرباس در نخستین سفر خود یک رکورد جهانی ثبت کرد. پهپاد Zephyr S به مدت ٢٥ روز و ٢٣ ساعت در ارتفاع ٧٠ هزار فوتی زمین پرواز کرد و به این ترتیب رکورد طولانی‌ترین پرواز ادامه‌دار در اتمسفر زمین ثبت شد.

این پهپاد پس از گذراندن سه هفته در آسمان فرود آمد. مدت زمان این پرواز بیش از دوسوم رکورد قبلی بود. پهپاد مذکور نخستین پرواز آزمایشی خود را در ایالت آریزونا در ١١ جولای آغاز کرد و از آن تاریخ در آسمان پرواز می‌کند.

 رکورد قبلی توسط نمونه اولیه پهپاد Zaphyr در ٢٠١٥ میلادی ثبت شد. در آن زمان پهپاد ١٤ روز در آسمان پرواز کرد.

 به هرحال ZaphyrS می‌تواند در ارتفاعی بالاتر از سیستم‌های آب و هوایی زمین پرواز کند و به همین دلیل پنل‌های خورشیدی آن بهتر شارژ می‌شوند. ایرباس تصمیم دارد پروازهای آزمایشی بیشتری در سایتی در غرب استرالیا انجام دهد.

همکاری «اوبر » و «دانشگاه تگزاس» در ساخت تاکسی پرنده

انگجت| اوبر  و دانشگاه تگزاس ، برای ساخت تاکسی‌های پرنده این شرکت، با یکدیگر همکاری می‌کنند.

شرکت اوبر قصد دارد با همکاری دانشگاه تگزاس در آستن، ایده تاکسی‌های پرنده را به حقیقت تبدیل کند.این شرکت، با آزمایشگاه پژوهش ارتش امریکا نیز در رابطه با ابداع فناوری روتور برای وسایل نقلیه همکاری می‌کند. اوبر در نظر دارد آزمایش تاکسی‌های «اوبرایر» را تا سال 2020 آغاز کند و تا سال 2023، سرویس تجاری خود را در شهرهای دالاس‌فورت وورث و لس‌آنجلس امریکا و همچنین در دوبی داشته باشد.

اوبر، ویژگی‌هایی برای تاکسی‌های پرنده در نظر گرفته است؛ از جمله اینکه این وسایل نقلیه می‌توانند تا چهار سرنشین را در خود جای دهند. مسافت سفر با این تاکسی‌ها که قابلیت پرواز و فرود عمودی دارند، بین 150 تا 200 مایل در ساعت و 60 مایل پس از هر شارژ تخمین زده شده است. میزان ارتفاع نیز بین 1000 تا دو هزار پا خواهد بود. اوبر، این ویژگی‌ها را با همراهی ناسا و چندین شرکت هوافضا طراحی کرده است.برای رسیدن به این معیارها، قرار است یک گروه پژوهشی از دانشکده مهندسی دانشگاه تگزاس در آستن، کارآیی و سطح صدای سیستم جدیدی از روتورهای دوگانه را که در قسمت بالای یکدیگر قرار می‌گیرند و در جهت مشابهی می‌چرخند، بررسی کند.

 

ارسال نظر