انعقاد قرارداد چند میلیارد دلاری برای توسعه اینترنت G5

۱۳۹۷/۰۵/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۶۸۰۲

ورج| اپراتور تی موبایل اعلام کرده است که برای توسعه زیرساخت‌های لازم برای بهره‌برداری از فناوری اینترنت G5، یک قرارداد همکاری 3.5 میلیارد دلاری را با شرکت نوکیا به امضا رسانده است.

 از آنجا که اخبار نسل پنجم اینترنت در گوشه و کنار جهان منتشر شده و کاربران بسیاری نیز در انتظار اجرای آن هستند، کشورهای زیادی با همکاری بزرگ‌ترین اپراتورهای اینترنت و غول‌های تکنولوژی در جهان درصدد برقراری این نسل جدید از اینترنتاند.

در اوایل سال ۲۰۱۲ میلادی بود که اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU) تحت نظر سازمان ملل برنامه‌یی را برای توسعه تیم ارتباطات بین‌المللی موبایلی (IMT) برای افق ۲۰۲۰ و فرای آن آغاز کرد. در نتیجه رسما یک مسابقه جهانی برای تعیین نسل پنجم شبکه موبایل شروع شد و از آن پس، شاهد رقابت تنگاتنگی میان اپراتورهای اینترنت و تلفن همراه در سراسر جهان هستیم که هر یک بدنبال برقراری و راه‌اندازی نسل جدید و پرسرعت اینترنت نسل پنجم در کشورهای مختلفی همچون کره جنوبی، ژاپن، چین، ایالات متحده امریکا، استرالیا و غیره هستند و از توانایی‌ها و برنامه‌های خود در این زمینه رونمایی می‌کنند.

اپراتورها و غول‌های تکنولوژی بسیاری نیز در جهان وجود دارند که همگی به دنبال عرضه نخستین سرویس اینترنت با بهره‌گیری از فناوری نسل پنجم اینترنت G5 هستند که از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین آنها می‌توان به نوکیا، هواوی، تی موبایل، اسپرینت، ورایزن، اریکسون و غیره اشاره کرد. حالا تازه‌ترین گزارش‌ها حاکی است که تی موبایل (T-Mobile) با همکاری نوکیا قصد دارد به تکمیل و توسعه تجهیزات، سرویس، نرم افزار و زیرساخت‌های لازم برای توسعه فناوری جدیدترین نسل از اینترنت همراهG5 بپردازد.

نویل ری - مدیر ارشد تکنولوژی فعال در شرکت تی موبایل - در این خصوص می‌گوید: تمرکز همه ما (شرکت‌های تکنولوژی) هم‌اکنون برروی توسعه فناوری اینترنت G5 است و به‌شدت در تلاشیم تا یکی از بهترین و نخستین اپراتورهای جهان باشیم که به شهروندان و کاربران خدمات نوین نسل پنجم اینترنت را ارائه می‌دهیم. همانطور که به نظر می‌رسد، عزم شرکت تی موبایل برای توسعه و بهره‌برداری سریع از این فناوری بسیار جزم شده است چراکه با عقد یک قرارداد همکاری 3.5 میلیارد دلاری با نوکیا و اختصاص مبلغ هنگفتی برای سرمایه‌گذاری در این امر در تلاش است تا یکی از نخستین اپراتورهای پیشگام در زمینه برقراری اینترنتG5 و ارائه نسل جدیدی از خدمات آنلاین و اینترنتی به کاربران به‌شمار بیاید.

حال باید منتظر ماند و دید که درنهایت کدام یک از این غول‌های تکنولوژی موفق به بهره‌برداری همگانی و عمومی برای توسعه و برقراری اینترنت G5 می‌شوند که البته همانطور که انتظار می‌رفت، نباید زودتر از سال آینده ۲۰۱۹ میلادی منتظر به ثمر نشستن تلاش‌های این شرکت‌های عظیم و فعال در حوزه فناوری و برقراری ارتباطات بود.

 

ارسال نظر