اخبار

۱۳۹۷/۰۵/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۶۴۸۶

دزدی اینترنتی زندانیان در امریکا

ورج|۳۶۴ زندانی در امریکا با استفاده از شکاف امنیتی در تبلت‌های مخصوص، حدود ۲۲۵ هزار دلار اعتبار دزدیدند.

به گفته مقامات، زندانیان در ۵ زندان ایالت آیداهو امریکا با سوءاستفاده از شکاف امنیتی در تبلت‌های Jpay خود، حدود ۲۲۵ هزار دلار اعتبار دزدیدند. سازمان اصلاح و تربیت آیداهو اعلام کرد ۳۶۴ زندانی تراز حساب خود در تبلت‌های JPay را ارتقا داده‌اند.

شرکت JPay تبلت‌هایی مخصوص زندانیان می‌سازد. زندانیان می‌توانند با استفاده از اعتبار در این تبلت‌ها از موسیقی، کتاب الکترونیک، بازی و حتی خرید خود دستگاه‌های JPay استفاده کنند. همچنین تبلت‌های مذکور دسترسی به اخبار، مواد آموزشی و تصاویر و ویدئوهایی جدید را برای زندانیان فراهم می‌کند.

پس از آنکه زندانیان روش سوءاستفاده از شکاف امنیتی را به یکدیگر منتقل کردند، یکی از آنها حدود ۱۰ هزار دلار را به حساب‌هایشان منتقل کرد و ۵۰ زندانی دیگر نیز اعتباری بیش از هزار دلار را به حساب‌های خود افزودند.

به هرحال سازمان اصلاح و تربیت آیدهوا اوایل ماه جاری قضیه را کشف و اعلام کرد در رویداد مذکور به اموال مردم عادی خسارت وارد نشده است.

از سوی دیگر JPay اجازه دانلود موسیقی و بازی را به زندانیان مسدود کرده تا آنها هزینه خریدهای خود را بپردازند. البته زندانیان هنوز می‌توانند از خدمت ایمیل استفاده کنند.

این شرکت تاکنون حدود ۶۵ هزار دلار اعتبار را بازپس گرفته است. مقامات نیز این زندانیان را تنبیه کرده‌اند.

«اپل» در فروش ساعت‌های هوشمند کم آورد

فون‌آرنا| اپل در سه ماهه دوم سال جاری میلادی و در رقابت با تولیدکنندگان ساعت‌های هوشمند، عملکرد ضعیف‌تری را از خود به نمایش گذاشته است.

موسسه تحقیقاتی کانالیز به تازگی گزارشی از آمار فروش ساعت‌های هوشمند در سه ماهه دوم سال جاری ۲۰۱۸ میلادی ارائه داده است که نشان می‌دهد عملکرد ساعت‌های هوشمند اپل از رقبایش ضعیف‌تر بوده است.

طبق این آمار، اپل توانسته است در سه ماهه دوم سال جاری، 3.5 میلیون دستگاه ساعت هوشمند اپل واچ را در سراسر جهان به فروش برساند. بر اساس نمودار زیر می‌توان به وضوح دریافت با وجود فروش نستا خوب و بالای گجت‌های هوشمند و پوشیدنی اپل در سال‌های قبل، این شرکت نتوانسته است سهم چندانی را از بازار ساعت‌های هوشمند به دست آورد.

این تحقیقات همچنین نشان می‌دهد که کاربران جهانی در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۸ میلادی حدود ۱۰ میلیون ساعت هوشمند خریداری و تهیه کرده‌اند که در این میان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، سهم اپل از ۴۳ درصد به ۳۴ درصد رسیده است.

از دیگر رقبای معروف و محبوب اپل واچ، می‌توان به ساعت‌های هوشمند سامسونگ Gear S۳ و هوآوی واچ ۲ اشاره کرد. با اینکه این دو محصول توانایی پشتیبانی از هر دو سیستم اندروید و ios را دارند، اپل واچ تاکنون هیچ علاقه‌یی به کار کردن با سیستم عامل اندروید از خود نشان نداده است. آمار منتشره همچنین نشان می‌دهد که کاربران در کشورهای ایالات متحده امریکا، استرالیا و ژاپن بیشترین استقبال را از ساعت‌های هوشمند اپل (اپل واچ) کرده‌اند.

ذخیره اطلاعات در خدمات ابری

انگجت| تلگرام ویژگی جدیدی ارائه کرده که عکسی از اسناد هویتی افراد را در خدمات ابری ذخیره می‌کند؛ این ویژگی کارشناسان امنیتی را نگران کرده است.

پیامرسان تلگرام آپدیت عظیمی برای موبایل ارائه کرده که قابلیت ذخیره کردن نسخه‌یی از کارت‌های شناسایی افراد را در مخازن ابر این اپلیکیشن فراهم می‌کند.  ویژگی جدید که Passport نام گرفته، می‌تواند در هر زمان اسناد شناسایی فرد را با اپلیکیشن‌ها و خدمات دیگر به اشتراک بگذارد. تلگرام این ویژگی را «روش یکپارچه احراز هویت» نامیده که خدمات مالی و صنایع دیگر می‌توانند برای احراز هویت افراد به کار گیرند. به این ترتیب دیگر لازم نیست فرد عکس پاسپورت یا گواهینامه خود را چند بار آپلود کند.  هر چند این ابزار پتانسیل تبدیل شدن به ابزاری کارآمد را دارد، اما بسیاری از کارشناسان امنیتی معتقدند ایده ذخیره کردن اطلاعات حساس در ابر، چندان ایمن نیست.

تلگرام ادعا می‌کند اسناد افراد به وسیله رمزگذاری «سر به سر» (end to end) صیانت می‌شود و آنچه فرد آپلود می‌کند را نمی‌بیند.

علاوه براین پیام رسان مذکور تصمیم دارد در آینده، تمام اطلاعات قابلیت «پاسپورت» را به یک ابر حسابرسی غیر متمرکز منتقل کند. به عبارت دیگر اطلاعات در چند رایانه توزیع می‌شود تا سیستم را ایمن‌تر کند. سرویس‌هایی که خواهان یکپارچه‌سازی با «پاسپورت» با سیستم‌هایشان هستند، گزینه ثبت نام (sign up) را با استفاده از ویژگی جدید تلگرام ارائه می‌کنند. با این روش آنها درخواست اطلاعاتی را می‌کنندکه کاربر در ویژگی«پاسپورت» ذخیره کرده است. همچنین تلگرام تصمیم دارد احزار هویت طرف سوم را در آینده نزدیک ارائه کند.

 

ارسال نظر