دستگاه‌های «هواوی» ایمن نیستند

۱۳۹۷/۰۵/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۶۱۶۴
دستگاه‌های «هواوی» ایمن نیستند

انگجت| گزارش هیات نظارت «مرکز ارزیابی امنیت سایبری هواوی» در انگلیس نشان می‌دهد دستگاه‌های این شرکت از لحاظ امنیتی ایمن نیستند.

همزمان با تلاش هواوی برای ورود به بازارهای انگلیس و امریکا، این شرکت برای ورود به این بازارها با مشکلاتی روبرو شده است. در امریکا سازمان‌های اف بی‌ای، سیا و NSA درباره خرید موبایل‌های این شرکت هشدار داده‌اند. از سوی دیگر اپراتور مخابراتیAT&T از برنامه خود برای ارائه موبایل‌های این شرکت در امریکا کنار کشید و خرده فروشی Best Buy نیز سفارش خود را متوقف کرد.

این در حالی است که در انگلیس نیز گزارش سالانه هیات نظارت «مرکز ارزیابی امنیت سایبری هواوی» (HCSEC) نشان می‌دهد نگرانی‌هایی درباره فرایند‌های مهندسی نرم افزار هواوی وجود دارد. همچنین دستگاه‌های این شرکت ممکن است ریسکی برای شبکه‌های مخابرات انگلیس دربر داشته باشند. HCSEC در ۲۰۱۰ میلادی همزمان با انتقال زیربنای مخابراتی هواوی به وجود آمد تا دولت انگلیس بتواند فعالیت‌های آن را به دقت بررسی کند. ۴ سال بعد هیات نظارت تشکیل شد که یکی از مدیران ارشد هواوی و نمایندگان ارشد سطوح مختلف دولتی و مخابراتی در آن حضور داشتند. به هرحال به نوشته این گزارش، محدودیت‌هایی در فرایندهای مهندسی هواوی وجود دارد که ریسک‌های جدیدی در شبکه مخابرات انگلیس و چالش‌های دربخش مدیریتی ایجاد می‌کند. HCSEC مشغول بررسی توانایی هواوی برای ارائه کدهای دوگانه برای محصولاتش است. به این ترتیب تضمین می‌شود چنین کدی حاوی هیچ بدافزاری نیست که بتواند به سیستم‌های مخابراتی انگلیس آسیب بزند. این گزارش نشان داد فقط یکی از چهارمحصول هواوی دارای نرم افزاری قابل اعتماد است.

 

 

ارسال نظر