اخبار

۱۳۹۷/۰۴/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۵۶۶۷

مایکروسافت گوشی اندرویدی می‌سازد

اسین‌ایج| گفته می‌شود مایکروسافت در تلاش برای تولید یک گوشی مجهز به سیستم عامل اندروید است و این گوشی را در اوایل سال ۲۰۱۹ عرضه خواهد کرد.

 در دنیای امروز گوشی‌های تلفن همراه عمدتا مجهز به یکی از دو سیستم عامل اندروید یا‌ ای‌اواس هستند و تلفن‌های همراه دارای سیستم عامل ویندوز بسیار محدود هستند. ظاهرا مایکروسافت هم که از این عدم استقبال مطمئن شده و امیدی به ارتقای جایگاه خود ندارد، قصد دارد با تولید گوشی هوشمند مجهز به سیستم عامل اندروید این شرایط را تغییر دهد. در سال‌های اخیر تنها نوکیا برخی تولیدات خود را به سیستم عامل ویندوز فون یا ویندوز ۱۰ مجهز کرده و این گوشی‌ها محبوبیت چندانی کسب نکردند. بنابراین زمان برای بازنشسته کردن گوشی‌های مذکور فرا رسیده و انتظار می‌رود، تولید تلفن همراه اندرویدی توسط مایکروسافت به زودی به یک واقعیت مبدل شود. آخرین گوشی‌های عرضه شده توسط مایکروسافت مجهز به ویندوز ۱۰ و از سری لومیا بوده‌اند و افزایش عرضه برنامه‌های سازگار با اندروید ‌ای او‌اس گمانه‌زنی‌ها در مورد برنامه‌ریزی مایکروسافت برای تولید گوشی اندرویدی را تقویت کرده است. مایکروسافت خود در این زمینه اظهارنظری نکرده است.

۷ مدل ‌«آی‌پد» جدید در راه است

آسین‌ایج| در شرایطی که توجه رسانه‌ها به عرضه مدل‌های جدید آیفون طی دو ماه آینده معطوف شده، برخی منابع خبری از عرضه هفت مدل‌ آی‌پد تازه نیز خبر داده‌اند. اپل قصد دارد یک مدل 6.1 اینچی و ارزان قیمت از آیفون با نمایشگر ال سی دی تولید کند و در عین حال مدل پیشرفته‌تری از آیفون ایکس را هم در دسترس علاقه‌مندان قرار دهد. براساس اطلاعات موجود دو مورد از مدل‌های جدید ‌آی‌پد تنها برای عرضه در بخش‌های خاصی از جهان عرضه می‌شوند و اپل سه مدل مک بوک تازه را هم تولید کرده و در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌دهد. تمامی این محصولات تازه مجهز به سیستم عامل ‌ای‌او‌اس ۱۲ خواهند بود. احتمال می‌رود مدل‌های جدید‌ آی‌پد در شهریور ماه و همزمان با رونمایی از آیفون‌های جدید در دسترس علاقه‌مندان قرار بگیرند. در عین حال ممکن است بعضی از ‌آی پدهای جدید نیز چند ماه دیرتر و در پاییز عرضه شوند. برخی از این آی‌پدها که گران قیمت‌تر هستند، مجهز به سیستم تایید هویت فیس‌ای دی اپل هم هستند که شناسایی افراد را با بررسی چهره آنها ممکن می‌کند. همچنین ‌آی‌پدهای یاد شده دارای نمایشگر فراگیرتری نسبت به دیگر مدل‌ها خواهند بود. اپل هنوز شایعات منتشر شده در این زمینه را رد یا تایید نکرده است.

موبایلی که در آب پیامک دریافت می‌کرد

دیجیتال‌ترندز| غواصی در انگلیس در عمق ۹متری آب یک آیفون یافت. این موبایل کاملا سالم بود و حتی هنگام دریافت پیامک روشن می‌شد. همچنین بیش از ۸۰ درصد شارژ داشت. یک غواص هنگام شنا در آب‌های انگلیس یک آیفون ۷ یافت که کاملا سالم بود و ۴۸ساعت قبل در آنجا افتاده بود. این موبایل در عمق ۹ متری آب بود و هنگام دریافت پیامک می‌درخشید. همین امر سبب شد «سریس هرسی» غواص متوجه آن شود. او پس از بررسی دقیق‌تر متوجه شد آیفون مذکور سالم است و حتی ۸۴ درصد از شارژ باتری آن نیز باقی مانده است. هرسی پس از خروج از آب و با ردیابی تماس‌های موبایل متوجه شد دو روز قبل این آیفون در منطقه Durdle Door در دورست انگلیس در آب افتاده و صاحب اصلی آن در کاناداست. صاحب موبایل همراه یکی از اقوام خود مشغول قایق سواری در این منطقه بوده که آیفون او در آب می‌افتد. او تصور می‌کرد موبایل او برای همیشه گم شده است. اما این غواص دو روز بعد آن را می‌یابد. آیفون ۷ جان‌سخت بالاخره پس از تحویل به اقوام صاحبش به کانادا ارسال شد.

پهپاد «ودافون» رکورد سرعت را در گینس شکست

درایو| در جریان برگزاری بیست و پنجمین فستیوال سرعت گود وود در انگلیس پهپاد تولید شده توسط شرکت ودافون با رکوردشکنی بی‌سابقه توانست نام خود را در فهرست رکوردهای گینس ثبت کند. این پهپاد که XBlades نام دارد، موفق شد با سرعت ۲۴۰کیلومتر در ساعت پرواز کند و عنوان سریع‌ترین پرنده بدون سرنشین کنترل از راه دور را که دارای موتورهای پره‌یی است به خود اختصاص دهد. هدایت این پهپاد در جریان برگزاری رقابت یادشده بر عهده لوک لنیستر بود که در زمینه به حرکت درآوردن انواع پهپاد شهرت زیادی دارد.

شرکت ودافون که شهرت خود را مدیون ارائه خدمات مخابراتی و تلفن همراه است از مدتی قبل در زمینه تولید انواع پهپاد نیز سرمایه‌گذاری کرده و قصد دارد در آینده نزدیک یک شبکه اینترنت اشیا نیز ایجاد کند که برای مدیریت وسایل و ابزار قابل اتصال به اینترنت در نقاط مختلف جهان به کار گرفته خواهدشد. آن شیهان از مدیران ارشد شرکت ودافون در این مورد گفته است: ثبت رکورد به پرواز درآوردن سریع‌ترین پهپاد جهان به ما نشان می‌دهد که راه‌اندازی شبکه‌های نسل پنجم تلفن همراه دسترسی به اطلاعات را با چه سرعتی ممکن می‌کند. این فناوری می‌تواند در آینده کاربردهای جدید و هیجان‌انگیزی پیدا کند.

 

ارسال نظر