اخبار

۱۳۹۷/۰۴/۲۳ - ۰۰:۰۶:۳۹
کد خبر: ۱۲۵۴۳۵

سفر به آینده با قطار پرنده

تلگراف| یک طرح اولیه عجیب از قطار پرنده رونمایی شده است که آینده صنعت سفرهای هوایی را دگرگون می‌کند.

شرکت Akka Technologies از طرح قطار پرنده Link & Fly رونمایی کرد است. این طرح یک وسیله نقلیه ماژولی است که دارای واگن‌هایی برای حمل مسافر و بال‌های قابل جدا شدن است تا فرآیند سوار شدن را تسهیل کند. همچنین به این ترتیب سفر به فرودگاه نیز راحت‌تر انجام می‌شود.

 این طرح اولیه قابلیت حمل مسافر یا بار را دارد و با تبدیل شدن به یک واگن قطار در ایستگاه‌های محلی توقف می‌کند.

 Akka امیدوار است طرح Link & Fly نظر شرکت‌های هوافضا را به خود جلب کند.

 واگن‌های باری/ مسافری را می‌توان به‌طور جداگانه از بال‌ها بارگیری/ مسافرگیری کرد. در مرحله بعد واگن روی آسفالت هل داده می‌شود و با یک کلیک به بال‌ها می‌چسبد. واگن به بخش زیرین بال‌ها متصل می‌شود که حاوی موتور نیز است. به نوشته بلومبرگ طرح Link&Fly شامل بخش‌های مختلفی است که می‌توان از آن برای بهبود سفرهای هوایی استفاده کرد. با کمک آن هواپیماها کارآمدتر و کم سروصدا‌تر می‌شوند.

فضانوردان امریکایی

در فضا سرگردان می‌شوند

دیلی‌میل| احتمالا ساخت کپسول‌های فضایی امریکایی برای بازگرداندن فضانوردان امریکایی از ایستگاه فضایی با تاخیر مواجه شود و در این صورت فضانوردان امریکایی در فضا سرگردان می‌شوند.

طــبـق گـزارش جدیـد دفــتر

(Government Accountability (gao

امریکا ، احتمال دارد فضانوردان امریکایی بدون راهی برای خروج از ایستگاه فضایی بین‌المللی مدت‌ها در فضا سرگردان شوند.

این گزارش به ناسا هشدار می‌دهد با توجه به تاخیر ساخت کپسول‌های فضایی تجاری جدید بویینگ و اسپیس ایکس، نیازمند یک برنامه احتیاطی برای خارج کردن فضانوردان از ایستگاه فضایی بین‌المللی است.  هر دو این شرکت‌ها تصمیم دارند تا پایان سال پروازهای آزمایشی خود را انجام دهند اما GAO در گزارش خود هشدار می‌دهد طرح‌های آنها احتمالا با تاخیر روبه‌رو شود.

اگر تاخیرها افزایش دارد، دسترسی امریکا به ایستگاه فضایی بین‌المللی با اختلال روبه‌رو می‌شود. این در حالی است که قرارداد ناسا با شرکت فضایی سایوز در نوامبر ۲۰۱۹ میلادی پایان می‌یابد.

«آدوب» آسیب‌پذیری نرم‌افزارهایش را حل کرد

هکرنیوز| شرکت آدوب برای برطرف کردن ۱۱۲ آسیب‌پذیری و ضعف امنیتی نرم‌افزار آنتی‌ویروس خود را به‌روزرسانی کرده است. این روزها که بازار آسیب‌پذیری و ضعف‌های رایانه‌یی به‌شدت رونق گرفته و اطلاعات شخصی کاربران را تهدید می‌کند، شرکت‌های توسعه‌دهنده و غول‌های تکنولوژی بسیاری نیز به‌دنبال برطرف کردن این موانع و مشکلات سایبری هستند و در این راستا نسخه‌های به‌روزرسانی جدیدی را منتشر می‌کنند.  حالا گزارش‌هایی منتشر شده که نشان می‌دهد شرکت آدوب که نرم‌افزارهای مختلفی همچون آدوب فلش پلیر

(Adobe Flash Player)، آدوب اکسپرینس منیجر (Adobe Experience Manager)، آدوب کانکت (Adobe Connect) آدوب آکروبات (Adobe Acrobat) و آدوب ریدر

(Adobe Reader) را توسعه داده، حالا اعلام کرده است که یک نسخه به‌روزرسانی امنیتی جدید منتشر کرده است که قرار است ۱۱۲ آسیب‌پذیری در نرم‌افزارهای مذکور را برطرف کند.

توسعه استفاده از

انرژی‌های پاک

سی‌نت| شرکت اپل 300 میلیون دلار را برای افزایش استفاده از انرژی‌های پاک در چین سرمایه‌گذاری خواهد کرد. اپل جزو برترین شرکت‌های فعال در حوزه توسعه استفاده از انرژی‌های پاک در جهان است.

شرکت اپل در حال عقد قرار داد با 10 تامین‌کننده است که طی چهار سال پروژه تامین انرژی‌های پاک را به سرانجام برسانند.

در حال حاضر پردیس اپل دارای پنل‌های خورشیدی روی سقفش است و البته تقریبا تمامی دفاتر و شرکت‌های اپل نیز انرژی خود را از خورشید تامین می‌کنند. اکنون اپل قصد دارد بخشی از تلاش‌های بزرگ چین برای ارتقای انرژی تجدیدپذیر باشد. این شرکت در بیانیه‌یی اعلام کرده که با همکاری 10 شرکت تامین‌کننده انرژی در چین قرار است رقمی معادل 300 میلیون دلار بپردازد. اپل تا اواخر سال 2020 میلادی 4 گیگاوات انرژی تجدیدپذیر در سراسر جهان تولید خواهد کرد.

اپل قصد دارد از این وجوه برای سرمایه‌گذاری و توسعه پروژه‌های انرژی پاک استفاده کند که تقریبا یک میلیون خانه (یا 1 گیگاوات انرژی تجدیدپذیر) را در سراسر چین بهره‌مند می‌سازند.

اما اپل تنها شرکت فناوری نیست که به فکر توسعه انرژی‌های پاک افتاده است. شرکت سامسونگ نیز در ماه ژوئن اعلام کرد که قصد دارد 100درصد انرژی‌های تجدیدپذیر را در شرکت‌های مهم خود در ایالات‌متحده، اروپا و چین طی 2 سال آتی استفاده کند. لیزا جکسون معاون ارشد اپل در زمینه محیط‌زیست، سیاست و ابتکارات اجتماعی، گفت: «ما اعضای شرکت اپل، افتخار می‌کنیم که با شرکت‌هایی که برای رسیدگی به چالش‌های آب و هوایی تلاش می‌کنند، مشارکت داریم.»

 

ارسال نظر