اخبار

۱۳۹۷/۰۴/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۸۷۳

انگشتری که به بلیت الکترونیک تبدیل می‌شود

دیلی‌میل| به‌تازگی انگشتری ساخته شده که اثر انگشت کاربر را اسکن می‌کند. می‌توان در این انگشتر اطلاعات کلیدی را ذخیره و از آن برای انجام پرداخت هزینه یا به عنوان بلیت الکترونیک مترو استفاده کرد.   به تازگی حلقه‌یی ساخته شده که می‌تواند جایگزین محتویات جیب صاحب خود از جمله کارت‌های بانکی او شود.   انگشتر مذکور Token نام گرفته و می‌تواند تمام اطلاعات کلیدی کاربر را در خود ذخیره کند. هنگامی که کاربر انگشتر را به دست می‌کند، گجت اثر انگشت او را اسکن می‌کند.  اگر انگشتر اثر انگشت را شناسایی نکند، فعال نخواهد شد. هنگامی که کاربر آن را از دست بیرون بیاورد، گجت خاموش می‌شود. انگشتر قابلیت ذخیره‌سازی اطلاعات کارت اعتباری کاربر را دارد. کافی است کاربر آن را بالای اسکنر نگه دارد و بقیه فرآیند پرداخت به راحتی انجام می‌شود.  همچنین می‌توان آن را با بلیت الکترونیک مترو و اتوبوس نیز همخوان کرد.

گجت برای بازی رایانه‌ای

مهر| محققان یک دستگاه کنترل بازی‌های رایانه‌یی ساخته‌اند که روی پا یا سر کاربر بسته می‌شود و با کمک آن می‌توان کاراکترهای بازی رایانه‌یی را به حرکت درآورد.  محققان دستگاهی ساخته‌اند که روی پا بسته می‌شود و قابلیت کنترل بازی‌های رایانه‌یی را دارد. کاربر می‌تواند همراه کیبورد و ماوس از آن استفاده کند. این دستگاه Bcon نام گرفته است. با کمک این دستگاه می‌توان کاراکترهای بازی رایانه‌یی را به حرکت درآورد، وضعیت آنها را تغییر داد و فعالیت‌های دیگری در بازی انجام داد.  این دستگاه به طور مداوم وضعیت کاربر را رصد می‌کند بنابراین زمانی کار می‌کند که به سر یا پای کاربر بسته شده باشد. افراد معلول نیز به وسیله این دستگاه می‌توانند بازی رایانه‌یی انجام دهند.

انتشار دومین نسخه بتا «اندروید پی» با آپدیت‌ امنیتی

انگجت| گوگل دومین نسخه بتا از سیستم عامل «اندروید پی» را برای برنامه‌نویسان منتشر کرده است که شامل بسته‌های ترمیم شکاف‌های امنیتی و آپدیت‌های امنیتی جولای ۲۰۱۸ است.

حدود یک ماه قبل گوگل دومین نسخه بتا از سیستم عامل اندروید را منتشر کرد. این درحالی است که این شرکت نسخه سوم از اندروید را نیز به تازگی منتشر کرده است. «اندروید Pبتا۳» برای برنامه‌نویسان فراهم شده است.  به گفته گوگل آخرین نسخه بتا تمام APIهای مورد نیاز برنامه‌نویسان برای اپلیکیشن‌هایشان را دارد. این نسخه بتا شباهت بیشتری به اندروید P واقعی دارد که اواخر تابستان ارائه می‌شود.   به گفته گوگل این نسخه شامل بسته‌های ترمیم شکاف‌های امنیتی و آپدیت‌های امنیتی جولای ۲۰۱۸ است. برنامه‌نویسان می‌توانند، قابلیت‌هایی مانند پشتیبانی از چند دوربین، بریدگی نمایشگر، بهبود نوتیفیکیشن‌ها،

Image Decoder، Text Classifier و ... است.

ناسا هواپیمای مافوق صوت را آزمایش می‌کند

فست‌کمپانی| ناسا قصد دارد در ماه نوامبر فناوری‌های جدید هواپیماهای مافوق صوت بی‌سروصدا را آزمایش کند.

ناسا قصد دارد فناوری هواپیماهای مافوق صوت و بی‌سروصدای خود را در حوالی شهر ساحلی گالوستون در نوامبر آزمایش کند.

هواپیمای F/A-۱۸ Hornet در این آزمایش‌ها مانورهای شیرجه را انجام می‌دهد که بیشترین سروصدای صوتی را در دریا ایجاد می‌کند. از سوی دیگر سر و صداهای آرام‌تر صوتی نیز بر فراز شهر گالوستون آزمایش می‌شود.

پس از این مرحله حداقل ۵۰۰ داوطلب محلی بازخوردی از سروصدایی که شنیدند را ارائه می‌کنند. علاوه بر آن حسگرهای صوتی نیز خوانش دقیق‌تری از سروصدای اطراف فراهم می‌کنند. مقامات امیدوارند این آزمایش‌ها سطح سروصدای قابل قبول از نظر ساکنان شهری را تعیین کند. چنین آزمایش‌هایی به تیم سازنده جت مافوق صوتX-۵۹ ناسا کمک می‌کند تا نظریه‌های سطح مقبول سروصدا را هنگام ساخت هواپیما در نظر بگیرند البته پرواز آزمایشی X-۵۹ تا ۲۰۲۱ انجام نمی‌شود.

کمک تراشه برای بهبود عملکرد  ایرپادهای  بی‌سیم

ورج| شرکت کوالکام با معرفی یک تراشه جدید قصد دارد در کاهش قیمت ایرپادهای بی‌سیم و افزایش عمر باتری آنها نقش بسزایی داشته باشد. شرکت کوالکام تکنولوژی اینترنشنال که از زیرمجموعه‌های شرکت بزرگ کوالکام است، اعلام کرده که می‌خواهد با معرفی نسل جدیدی از تراشه‌های پردازنده به‌ کار رفته در ایرپاد و هدست‌های بی‌سیم به کاهش قیمت و افزایش عمر باتری آنها کمک کند. این شرکت روز گذشته از تراشه جدیدی بحت عنوان QCC۳۰۲۶ پرده‌برداری کرد که ویژه ایرپادهای بی‌سیم پایین رده طراحی و توسعه داده شده است. این تراشه از فناوری ترو وایرلس(TrueWireless) بهره می‌برد و می‌تواند موجب تعادل و توازن قابل‌توجهی میان قیمت و عملکرد بهینه ایرپادهای تولید شده همچنین افزایش کیفیت صدا می‌شود. علاوه‌بر این، این تراشه سبب خواهد شد، میزان مصرف انرژی و شارژ توسط ایرپاد حدود ۵۰ درصد کاهش یابد که همین امر باعث می‌شود، عمر باتری آنها افزایش پیدا کند و بدون نیاز به شارژ یک شبانه‌روز کامل از آن استفاده کرد.

 

ارسال نظر