نخستین دستیار روبات هوش مصنوعی درفضا

۱۳۹۷/۰۴/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۵۵۰
نخستین دستیار روبات هوش مصنوعی  درفضا

ورج|

«اسپیس ایکس» موشکی را همراه یک محموله ۶هزار پوندی به ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌فرستد. نخستین دستیار روباتیک مجهز به هوش مصنوعی نیز به این ایستگاه ارسال می‌شود.

شرکت اسپیس ایکس پانزدهمین ماموریت ارسال محموله به ایستگاه فضایی بین‌المللی را برای ناسا انجام می‌دهد. در این ماموریت حدود ۶ هزار پوند ذخایر همراه یک موشک فالکون ۹ به آسمان پرتاب می‌شود که شامل آب و غذا، فناوری‌ها و تجهیزاتی است که در میکروجاذبه آزمایش می‌شوند. اما یک محموله جالب دیگر نیز همراه این موشک به ایستگاه فضایی بین‌المللی فرستاده می‌شود. این محموله نخستین دستیار روباتیک مجهز به هوش مصنوعی است که قرار است در این ایستگاه زندگی کند. روبات مذکور CIMON نام گرفته که شبیه یک توپ والیبال با نمایشگری در یک سوی آن است.

این نمایشگر یک صورتک کارتونی ساده است که روبات با کمک آن می‌تواند با فضانوردان حاضر در ایستگاه ارتباط برقرار کند. همچنین سیمون مجهز به ۱۴ فن داخلی است که با مکیدن هوای داخل ایستگاه و بیرون دادن آن، روبات را به حرکت در می‌آورند. این بدان معناست که سیمون می‌تواند در ایستگاه شناور بماند، به فضانوردان نزدیک شود و در پاسخ به یک سوال سر تکان دهد. شرکت ایرباس روبات سیمون را برای سازمان فضایی ملی آلمان ساخته است. هدف از تولید این روبات بررسی آن است که آیا روبات‌های هشمند می‌توانند با فضانوردان همکاری و زندگی در فضا را تسهیل کنند یا خیر. تا به حال سیمون در یک پرواز پارابولیک آزمایش شده است. (در پرواز پارابولیک هواپیما مسیر خاصی را پرواز می‌کند تا لحظات کوتاهی از بی‌وزنی را ایجاد کند) . همچنین یک فضانورد آلمانی در زمین به سیمون آموزش داده است. این فضانورد اکنون در ایستگاه فضایی بین‌المللی به سر می‌برد.

 

ارسال نظر