باتری موبایل، ابزار جاسوسی و حمله سایبری

۱۳۹۷/۰۴/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۵۴۹
باتری موبایل، ابزار جاسوسی و حمله سایبری

دیلی میل|

 گروهی از متخصصان امنیت سایبری اعلام کرده‌اند که باتری گوشی‌های هوشمند می‌تواند ابزاری برای هک، جاسوسی و حملات سایبری به شمار بیاید.

آمار حملات سایبری از سوی هکرها و مجرمان سایبری در سال‌های اخیر به اوج خود رسیده است؛ به گونه‌یی که طبق آمار منتشره، سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی بیشترین میزان حملات سایبری، بدافزاری و هک را در خود جای داد و لقب پرخطرترین سال در طول تاریخ بشریت را گرفت.

حالا گروهی از متخصصان و کارشناسان فعال در حوزه امنیت سایبری عنوان کرده‌اند که هکرها و مجرمان سایبری می‌توانند با سوءاستفاده از باتری گوشی‌های هوشمند و دستگاه‌های الکترونیکی به اطلاعات ذخیره شده در موبایل مذکور دسترسی پیدا کنند. آنها بر این باورند که هکرها با استفاده از یک میکروکنترلر جریان انرژی ورودی و خروجی باتری و همچنین میزان مصرف آن را مورد نظارت دقیق خود قرار می‌دهند. آنها پس از هک کردن باتری می‌توانند دسترسی‌های مختلفی همچون کلیک روی صفحه کلید گوشی (کی‌بورد)، برقراری تماس تلفنی و دفترچه مخاطبان داشته باشند.

 این مجرمان قادر خواهند بود به پردازنده، پردازشگر گرافیکی و صفحه نمایش نیز دسترسی پیدا کرده و اطلاعات موردنظر خود را از جمله سایت‌های بازدیدشده و عبارات تایپ شده کاربر مورد نظر را به دست آورده و مشاهده کنند.

یک مشاور امنیتی در این خصوص می‌گوید: ابزارهای نرم‌افزاری لازم برای سوءاستفاده از این شیوه نیز با مرورگر اینترنتی گوگل کروم سازگاری دارد. حالا هکرها منتظرند تنها قربانی مورد نظر یکی از سایت‌های مورد نظرشان را باز کند. در این صورت میکروکنترلر ورود به سایت را شناسایی می‌کند و داده‌های مدنظر هکرها را برای آنها فرستاده و ارسال می‌کند.

 

ارسال نظر