سلامت و بهداشت آب شرب مورد تایید مرکز بهداشت است

۱۳۹۷/۰۴/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۴۸۲
سلامت و بهداشت آب شرب مورد تایید
مرکز بهداشت است

اصفهان|

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: وضعیت بهداشتی آب شرب اصفهان همچنان مانند قبل، از نظر بهداشت و سلامت مورد تایید مرکز بهداشت استان است. این درحالی است که با کاهش تخصیص آب طرح اصفهان بزرگ و با در مدار قرار گرفتن چاه‌های اجاره‌یی و متفرقه، آب شرب استان دارای شاخص‌های استاندارد از لحاظ سلامت و بهداشت است. هاشم امینی در مورد وضعیت بهداشت و سلامت آب شرب اصفهان اظهار کرد: طبق بررسی‌های انجام شده ازجمله نمونه‌برداری، تست کلرسنجی یا آزمایشات میکروبی و شیمیایی وضعیت بهداشتی آب شرب اصفهان نسبت به قبل، از نظر بهداشت و سلامت مورد تایید است. او با اشاره به تغییر طعم و مزه آب در برخی نقاط اصفهان افزود: باید توجه داشت که به دلیل کمبود آب، شرکت آب و فاضلاب، آب چاه‌های اجاره‌یی و متفرقه را وارد مدار بهره‌برداری قرار داد همین امر دلیل تغییر کیفیت و طعم آب است که البته از نظر سلامت مشکلی ندارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان ادامه داد: در سال جاری برای جبران کمبود تخصیص آب طرح اصفهان بزرگ اقدام به حفاری بیش از 70 فقره چاه جدید در اقصا نقاط استان نموده‌ایم که پیش‌بینی می‌شود با حفر این چاه‌ها حدود 10درصد کمبود نیاز آبی در شرایط بحرانی برطرف شود.

او افزود: چاه‌های جدیدالحفر شرکت آب و فاضلاب قبل از آنکه در مدار بهره‌برداری قرار گیرد قطعا مرکز بهداشت از آب این چاه‌ها نمونه‌برداری، آزمایش و تست فاکتورهای میکروبی شیمیایی انجام و اگر مشکلی وجود نداشته باشد، اجازه ورود به مدار مصرفی آب داده می‌شود.

 

ارسال نظر