اخبار

۱۳۹۷/۰۴/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۳۹۳

دستور روحانی برای استعلام ارز تخصیص یافته به موبایل

مهر| وزیر ارتباطات گفت: با دستور سریع رییس‌جمهور امکان استعلام نام شرکت‌کننده و نوع ارز تخصیص یافته برای واردات گوشی موبایل فراهم شد.  محمدجواد آذری‌جهرمی در توییتر نوشت: پس از انتشار لیست واردکنندگان، امکان استعلام نام شرکت واردکننده و نوع ارز تخصیصی برای واردات گوشی نیز از روز گذشته با دستور تسریع رییس‌جمهور در سامانه *۷۷۷۷# فراهم شد.

وی تاکید کرد: نخستین جلسه کارگروه مستندسازی تخلفات رخ داده نیز با حضور نماینده تعزیرات تشکیل شد.

میز خدمت رگولاتوری راه‌اندازی شد

رگولاتوری| مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از راه‌اندازی «میز خدمت» به دستور مستقیم رییس‌جمهور، در این سازمان خبر داد. حمید تفرشی افزود: میز خدمت با دستور مستقیم رییس‌جمهوری و در راستای جلوگیری از تضییع حقوق شهروندان، تکریم ارباب رجوع، ایجاد نظام اداری پاسخگو و کارآمد و جلوگیری از سرگردانی مردم در ساختمان‌های اداری دستگاه‌های اجرایی در طبقه همکف این سازمان راه‌اندازی شده است. وی درباره خدمات قابل ارائه در میز خدمت رگولاتوری عنوان کرد: صدور پروانه خدمات ارتباطی، فناوری اطلاعات و پستی، صدور گواهی تایید نمونه تجهیزات این حوزه، صدور مجوز ثبت سفارش و ترخیص تجهیزات رادیویی، ارتباطی و فناوری اطلاعات، صدور اعتبارنامه آزمایشگاه‌ها برای تایید نمونه تجهیزات ارتباطی و فناوری اطلاعات و صدور مجوز خدمات رادیویی از خدماتی است که در میز خدمت به مراجعین ارائه می‌شود. تفرشی با اشاره به نو پا بودن این روش ارائه خدمت در کشور تصریح کرد: در مرحله نخست ارائه خدمات در میز خدمت بررسی‌های میدانی انجام شده و نظرات مراجعین دریافت می‌شود تا با توجه به بازخورد مراجعین شیوه ارائه خدمات بهینه شود. در مراحل بعدی نیز اقداماتی در راستای الکترونیکی شدن کامل تمامی خدمات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی انجام خواهد شد.

ساخت لنت ترمز با استفاده از گرافن

پی‌سی ورلد| یک شرکت خارجی با استفاده از گرافن، لنت ترمزی ساخته که صدای کمتری ایجاد کرده و عملکرد و دوام بیشتری نسبت به لنت‌های رایج دارد.  لینی تیونینگ (Linney Tuning) یک شرکت بریتانیایی است که در بخش تحقیق و توسعه روی قطعات تیونینگ با عملکرد بالا و رهیافت‌های کالیبراسیون کار می‌کند.  این شرکت اخیراً از دولایه‌های گرافنی در لنت ترمز استفاده کرده است. براساس اطلاعات منتشر شده این فناوری در مرحله‌ توسعه و آزمون‌ است. لینی تیونینگ اعلام کرد که این شرکت از گرافن برای ساخت صفحه کلاچ نیز استفاده کرده که آزمایش‌های مربوط به آن تا پایان ماه ژوئن ۲۰۱۸ به پایان می‌رسد. براساس اعلام این شرکت، این لنت ترمز بی‌صدا بوده و عملکرد بی‌نقصی دارند. همچنین استحکام بالایی داشته و از رزین کمتر و دانسیته تراکم بالاتری برخوردار هستند؛ در نتیجه بی‌صدا کار می‌کنند. این ویژگی‌ها موجب می‌شود تا عملکرد ترمز قابل اعتماد باشد. از آنجا که این لنت‌ها رزین کمتری دارند، فرمولاسیون آنها به‌گونه‌یی است که کمترین پوسته شدن اتفاق می‌افتد. این لنت‌های برای استفاده در محیط‌های سخت و خشن طراحی شده و در خودروهای سبک قابل استفاده هستند. هدف این شرکت، ارائه محصولی است که صدای کمتری ایجاد کرده و در عین حال پاسخ بسیار سریعی داشته باشد.

انتشار باج‌افزار خطرناک درکانال‌های تلگرامی فارسی

ماهر| مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌یی نسبت به انتشار باج افزار خطرناک در کانال‌های تلگرامی فارسی زبان هشدار داد.

مرکز ماهر با اشاره به انتشار باج‌افزار «Cybersccp» در کانال‌های تلگرامی فارسی زبان اعلام کرد: مشاهدات اخیر در فضای سایبری کشور مخصوصاً در پیام‌رسان تلگرام حاکی از آن است که یک باج‌افزار از خانواده خطرناک شناخته شده

HiddenTear با نام Cyber. exe در پوشش برنامه‌یی کاربردی با ادعای ساخت تصویر جعلی کارت ملی، کارت بانکی، شناسنامه و پاسپورت درحال انتشار است.  قربانیان که عموماً افراد مبتدی و با انگیزه جعل هویت هستند پس از دریافت فایل Cyber.exe با حجم 1.42مگابایت و اجرای آن بروی رایانه خود در محیط سیستم عامل ویندوز در معرض حمله باج‌افزاری قرار می‌گیرند.  بررسی‌ها نشان می‌دهد که باج افزار مورد اشاره، تمام فایل‌های موجود روی دسکتاپ قربانی را رمزگذاری کرده وپس از رمزگذاری، به ابتدای فایل‌ها، عبارت Lock. اضافه می‌کند. حتی میانبرهای نرم‌افزارها نیز پس از حمله باج افزار، قابل اجرا نخواهند بود.

سپس با تغییر پس زمینه دسکتاپ دو فایل به نام‌های Lock.Cyber.exe و Lock.desktop.ini نیز روی دسکتاپ ایجاد می‌کند.  باج افزار برای رمزگشایی فایل‌ها، از قربانیان طلب 0.03 بیت کوین باج می‌کند. مرکز ماهر موکداً به کاربران در فضای مجازی متذکر می‌شود که از دریافت و اجرای فایل‌های اجرایی از منابع ناشناخته پرهیز کنند؛ همچنین یادآور می‌شود که براساس قانون جرایم رایانه‌یی مصوب ۱۱بهمن ۸۹ مجلس شورای اسلامی هر یک از فعالیت‌های مورد ادعا در پوشش انگیزشی این بدافزار، جرایمی جدی بوده و مورد تعقیب قضایی قرار خواهد گرفت.

 

ارسال نظر