افزایش بازدید از مترجم «گوگل» در جام جهانی

۱۳۹۷/۰۴/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۱۴۴
افزایش بازدید از مترجم «گوگل» در جام جهانی

سی نت|

جام جهانی، باعث شده امار بازدید و استفاده از مترجم گوگل افزایش پیدا کند. در این میان نرخ علاقه به زبان روسی نیز 30درصد رشد ثبت کرده است.

بسیاری از افراد عادت دارند برای راه انداختن امور روزمره از مترجم گوگل استفاده کنند. اما به نظر می‌رسد آغاز جام جهانی در چگونگی استفاده از مترجم گوگل بی‌تاثیر نبوده است.

براساس آمارهای جدید، نرخ استفاده از زبان روسی تا 30درصد رشد داشته و در این میان محبوب‌ترین کلماتی که معادل روسی آنها جست‌وجو شده را می‌توان «جام جهانی» و «ورزشگاه» دانست.

به گفته گوگل، طرفداران فوتبال به‌شدت در تلاش هستند برای ارتباط با افراد محلی روسیه از مترجم گوگل کمک بگیرند. جالب است بدانید اغلب کاربران از نسخه موبایلی مترجم گوگل استفاده کرده‌اند. اما نرخ جست‌وجو‌ها هم در نوع خود جالب است. واژه «جام جهانی» (با افزایش 200درصدی) و «استادیوم» (با افزایش 135درصدی) رکورد‌دار شده‌اند. اما شاید خالی از لطف نباشد که بدانید اهالی کدام کشور بیشتر از مترجم گوگل کمک گرفته‌اند. بسیاری از ترجمه‌ها به زبان اسپانیایی بوده و تعداد آنها 2برابر دیگر زبان‌هاست. در مرحله بعدی زبان عربی قرار دارد که سهمی 40درصدی را در اختیار دارد. در ترجمه گوگل 103زبان زنده دنیا موجود است که مسافرین می‌توانند برای برقراری ارتباط آسان‌تر استفاده کنند.

در اوایل ماه جاری گوگل یک بروز رسانی انجام داد که کاربران را قادر می‌سازد ترجمه‌ها را بدون اتصال به اینترنت انجام دهند.

 

ارسال نظر