اخبار

۱۳۹۷/۰۳/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۸۹۹

 اپراتورها ملزم به تایید مشترک در خرید سرویس

رگولاتوری | معاون وزیر ارتباطات از الزام جدید رگولاتوری به اپراتورهای ارتباطی خبر داد که برمبنای آن، اپراتورها ملزم شدند فرآیندی جدید برای فروش سرویس‌های خود همراه با تایید مشترک، درنظر بگیرند. حسین فلاح جوشقانی از لغو خرید بسته اینترنت همه مشترکانی خبر داد که در پی دریافت پیام جعلی اختصاص حجم رایگان اینترنت، نسبت به فعالسازی این سرویس اقدام کرده بودند. رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به انتشار پیامی جعلی مبنی بر دریافت حجم رایگان اینترنت برای مشترکان اپراتور اول تلفن همراه در ایام تعطیلات عید سعید فطر گفت: ۴۰۰ هزار مشترک اعتباری و ۵۰ هزار مشترک دایمی اپراتور همراه اول از طریق شماره‌گیری کد دستوری (USSD)، این سرویس را درخواست کرده‌اند که برای بیشتر مشترکان اعتباری به دلیل نبود اعتبار کافی، این سرویس فعال نشده و صرفا رزرو شده است. وی با اشاره به اینکه برای مشترکان دایمی، متناسب با میزان کارکرد سیم‌کارت، سقف اعتبار درنظر گرفته می‌شود، افزود: پیامکی برای بسیاری از این مشترکان ارسال شده که اعتبار کافی ندارید و برای فعال شدن این سرویس باید اعتبار خود را افزایش دهید؛ بنابراین برای تعداد زیادی از مشترکان دایمی این سرویس فعال نشده است. معاون وزیر ارتباطات با اعلام اینکه خرید تمامی مشترکانی که براساس شایعه منتشر شده از طریق کد دستوری اعلام شده، بسته ۱۲۰ گیگابایتی اینترنت را انتخاب کرده‌اند، لغو و مصرف دیتای این مشترکان به آخرین بسته انتخابی قبل از این خرید باز می‌گردد، اظهار کرد: همچنین برای مشترکانی که با فعال‌سازی کد USSD، از سرویس استفاده کرده‌اند هزینه‌یی منظور نخواهد شد و در صورتی که هزینه‌یی هم از آنها کسر شده باشد، این هزینه باز گردانده می‌شود.

 «گوگل» واقعیت افزوده را در مرورگر آزمایش می‌کند

انگجت | گوگل دموی اولیه‌یی از واقعیت افزوده در مرورگر وب را ارائه کرده است. کاربر می‌تواند با کمک فناوری جدید، بدون نیاز از یک اپلیکیشن مخصوص فضای واقعیت افزوده را تجربه کند. گوگل مشغول توسعه واقعیت افزوده در فضای وب است. با کمک این فناوری می‌توان بی‌نیاز از یک اپلیکیشن مخصوص به تجربه‌یی خارق‌العاده دست یافت و از آن در حوزه آموزش استفاده کرد. این شرکت به تازگی Chacmool را ارائه کرده که قبلا نیز دموی اولیه آن برای مرورگر Chrome Canary رونمایی شده بود. Chacmool با استفاده از فرمت WebXR تجربه واقعیت افزوده را برای آموزش در مرورگر وب فراهم می‌کند. برای استفاده از آن کاربر باید یک موبایل همخوان باARCore و مجهز به اندروید اورئو و البته مرورگر Cananry داشته باشد. کاربر می‌تواند اطراف یک مجسمه مزوآمریکن (منطقه مرکزی قاره امریکا از مکزیک تا بلیز) و توضیحات آن را بخواند، مانند آنکه بدون عینک و به‌طور معمول مشغول بازدید از موزه است. البته به کارگیری این فناوری به انطباق WebXR نیازمند است و علاوه بر آن نسخه کروم باید ارتقا یابد و به‌طور گسترده‌تر از ARCore پشتیبانی شود.

 جایگزین سلفی در موبایل‌ها

دیجیتال‌ترندز | موبایل‌های جدید به جای سلفی قابلیت جدیدی به نام «بوثی» دارند که همزمان با دوربین‌های جلو و پشت عکس می‌گیرد. این نام مربوط به یک ویژگی مخصوص دوربین است که در برخی موبایل‌های جدید نوکیا دیده می‌شود و البته خلاقانه است. این ویژگی به کاربر اجازه می‌دهد همزمان با دوربین‌های جلو و پشت دستگاه عکس بگیرد و هر دو تصویر در کنار یکدیگر ظاهر می‌شوند و یک عکس خاص می‌سازند. برای ارائه این قابلیت نرم‌افزارهای مختلفی به کار گرفته شده‌اند. همچنین این قابلیت برای ویدیو نیز عرضه می‌شود. موبایل‌های مجهز به این ویژگی تحت لیسانس HMD Global با سیستم عامل اندروید ساخته می‌شوند. موبایل‌های Lumia 1020 و نوکیا N95 این قابلیت را دارند. این قابلیت در دوربین موبایل Dual Sight نامیده می‌شود و در اپلیکیشن دوربین مشخص است و در موبایل‌های نوکیا۸، نوکیا۸ سیروکو، نوکیا۷ پلاس یا نوکیا۶.۱ نیز وجود دارد.

 «موتورولا» هم نمایشگر تاشوی گرمایی تولید می‌کند

آسین‌ایج | زمانی که بحث از تولید گوشی‌های هوشمند با نمایشگرهای تاشو به عمل می‌آید، بیشتر نام شرکت‌های اپل و سامسونگ به گوش می‌رسد. اما موتورولا نیز با یک دستاورد تازه نام خود را مطرح کرده است. در شرایطی که گفته می‌شود این دو شرکت سال آینده گوشی‌های هوشمندی با نمایشگرهای تاشو روانه بازار می‌کنند، موتورولا هم اختراع جالبی را به ثبت رسانده که از تولید نمایشگرهای تاشوی بزرگ توسط این شرکت برای استفاده‌های طولانی‌مدت خبر می‌دهد. یکی از مشکلات استفاده از نمایشگرهای تاشو احتمال آسیب دیدن آنها از محل تا زده شدن و بر جای ماندن رد و اثر محل تای نمایشگر پس از استفاده‌های مکرر است. موتورولا برای حل این مشکل نمایشگرهای تاشوی خود را به صورت گرمایی طراحی کرده تا هم عمر آنها طولانی‌تر شود و هم اثری از محل تازده شدن آنها بر جای نماند. تولید نمایشگرهای تاشو تنها با استفاده از فناوری OLED ممکن است ولی در حال حاضر نگرانی‌هایی در مورد آسیب دیدن این نمایشگرها در صورت تازدن مکررشان وجود دارد. ولی موتورولا مدعی است استفاده از فناوری گرمایی موجب جبران آسیب‌های مذکور می‌شود.

 

ارسال نظر