اینترنت در دنیا جایگاه نخست تلویزیون را می‌گیرد

۱۳۹۷/۰۳/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۷۳۹
اینترنت در دنیا جایگاه نخست تلویزیون را می‌گیرد

زنیت|

طبق برآورد‌های آژانس رسانه‌یی زنیت برای نخستین بار در تاریخ، مردم کره زمین به جای نشستن در پای قاب جادویی و تماشای برنامه‌های تلویزیونی، زمان بیشتری را صرف گشتن در اینترنت خواهند کرد.

مردم در سال ۲۰۱۹ به طور متوسط 170.6دقیقه در روز یا به عبارتی نزدیک به 3ساعت از وقت‌شان را در اینترنت خواهند گذراند. این درحالی است که انتظار می‌رود در همین مدت 170.3دقیقه از وقت خود را صرف تماشای تلویزیون نمایند. با این حساب در سال آینده اینترنت می‌تواند بعد از ده‌ها سال به سلطه تلویزیون پایان دهد.

زنیت با بررسی، اندازه‌گیری و تحلیل میزان انتقال و پخش تمام انواع محتوا ازجمله ویدیو، متن، خبر و… در تمامی رسانه‌های موجود شامل سیگنال‌های رادیو و تلویزیونی، روزنامه‌ها و رسانه‌های چاپی و اینترنت توانسته است با دقت بالا به این عدد برسد. تماشای فیلم در اینترنت از طریق وب‌سایت‌هایی نظیر نتفلیکس و یوتیوب، یا خواندن روزنامه و اخبار در وب به عنوان مصرف اینترنت در نظر گرفته شده است. نزدیک به یک چهارم(۲۵درصد) از کل محتوای رسانه‌یی وب در سال جاری از طریق گوشی‌های هوشمند در دسترس بوده است. این درحالی است که این رقم در سال ۲۰۱۱ تنها ۵ درصد را پوشش می‌داده است. طبق تحقیقات انجام شده توسط زنیت، یک فرد در سال ۲۰۱۸ به طور متوسط هشت ساعت از روز خود را به بررسی و تماشای محتوای متنی و تصویری در تمام انواع رسانه شامل رادیو و تلویزیون، اینترنت، مجله، روزنامه و… می‌گذراند.

البته ممکن است در برخی از نقاط جهان تلویزیون همچنان رتبه اول خود را حفظ کند. نکته جالب اینجاست که برخلاف تصور عموم این مورد مربوط به مناطقی که دسترسی مناسب به اینترنت فراهم نیست، نمی‌شود و طبق تخمین‌های زنیت، شامل مناطق پیشرفته مانند اروپا، امریکای شمالی و امریکای لاتین است. آنها برآورد کرده‌اند که در این مناطق برای جذب مخاطبان از تلویزیون و رسیدن اینترنت به صدر پرطرفدار‌ترین رسانه تاریخ، حداقل تا سال ۲۰۲۰ زمان نیاز است.

 

ارسال نظر