اخبار

۱۳۹۷/۰۳/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۲۴۹

ساخت دستگاه فرستنده

ضد هک

انگجت| محققان دستگاه فرستنده‌یی ابداع کرده‌اند که به هکرها اجازه نمی‌دهد اطلاعات افراد را از سیگنال‌های بی‌سیم سرقت کنند.

محققان دانشگاه MIT راهی برای متوقف کردن هکرهایی یافته‌اند که قصد دارند اطلاعات کاربران را از سیگنال‌های بی‌سیم سرقت کنند.

محققان دستگاه فرستنده‌یی ابداع کرده‌اند که اطلاعات را بین فرکانس‌های مختلف رادیویی به سرعت انتقال می‌دهد تا هکرها نتوانند آن را سرقت کنند. به‌طور معمول این روش که به نام «جهش فرکانسی» (frequency hopping) مشهور شده، هر بسته اطلاعات را روی یک کانال تصادفی ارسال می‌کند. این بسته‌ها حاوی هزاران بیت اطلاعات هستند. به هر حال فرستنده MIT یک گام فراتر رفته و نوع مختلفی از پروتکل بی‌سیم را ابداع کرده که از روش جهش فرکانسی پشتیبانی می‌کند.

دستگاه دریافت‌کننده باید مطلع شود که اطلاعات چگونه ارسال می‌شوند. بنابراین دستگاه فرستنده قبل از انتقال بیت‌های اطلاعات کلیدی را به اشتراک می‌گذارد. دستگاه دریافت‌کننده می‌تواند چگونگی جدا شدن اطلاعات را درک کند و آنها را بهم بچسباند. اما هکرها نمی‌توانند این فرآیند را انجام دهند. دانشمندان تحقیقات درباره این فرستنده را در کنفرانسی در همین هفته ارائه می‌کنند.

     

«یاهو مسنجر» ۲۶ تیرماه برای همیشه خاموش می‌شود

دیلی میل| شرکت یاهو اعلام کرده پیام‌رسان یاهو مسنجر ۲۶ تیرماه سال جاری برای همیشه خاموش می‌شود. یاهو مسنجر پس از حدود ۲۰ سال برای آخرین‌بار خاموش می‌شود. به عبارت دیگر کاربران آن فقط تا۲۶ تیرماه

(۱۷ جولای) می‌توانند از این خدمت استفاده کنند.

 هنوز جایگزینی برای یاهو مسنجر اعلام نشده اما Oath یکی از واحد‌های شرکت وریزون که اپراتور یاهو است به کاربران اعلام کرده به‌زودی یک پیام‌رسان به نام Squirrel عرضه می‌کند که کاربران فقط با دعوت بقیه اعضا می‌توانند عضو آن شوند.

شرکت یاهو در بیانیه خود نوشته است: پس از تاریخ ۱۷ جولای ۲۰۱۸ از یاهو مسنجر پشتیبانی نخواهد شد. تا آن زمان کاربران می‌توانند بدون هیچ مشکلی از پیام‌رسان استفاده کنند. همزمان با تغییر چشم‌انداز فضای ارتباطات ما روی ساخت و معرفی ابزارهای ارتباطی جدید تمرکز کرده‌ایم که بهتر پاسخگوی نیاز‌های مخاطبان باشد.

ساخت گجت چندکاره

برای دوچرخه

نیواطلس| گجتی برای دوچرخه ساخته شده که جی پی اس، چراغ روبرو و دوربین فیلمبرداری اچ دی دارد.

همزمان با پیشرفت‌های فناوری، گجت‌های الکترونیکی بیشتری برای دوچرخه ساخته می‌شوند.

درهمین راستا شرکت Refactor Fitness دستگاه RF-1 را طراحی کرده که یک رایانه جی پی اس دوچرخه، دو چراغ روبه‌رو و یک دوربین HD دارد. این دستگاه مجهز به سیستم عامل اندروید

1. 7 است و با iOS نیز همخوانی دارد. رایانه RF-1 نیز شامل یک پردازشگر ۴ هسته‌یی 1.2 گیگاهرتزی با RAM 2 گیگابایتی، نمایشگر ال سی دی لمسی ۳ اینچی است و می‌توان آن را با وای فای و بلوتوثLE به حسگرهای مختلف نیز مرتبط کرد.

این دستگاه تمام قابلیت‌های یک رایانه جی پی اس را دارد و علاوه بر آن با ترکیب داده‌های سرعت سنج، ارتفاع سنج و بارومتر، اطلاعاتی دقیق از عملکرد کاربر فراهم می‌کند.

دو چراغ ال‌ای دی این دستگاه قدرتمند هستند و دوربین نیز ویدیویی با حداکثر وضوح ۱۰۸۰ پیکسل در fps 30 ارائه می‌کند. دوربین قابلیت ثبت ۶ تا ۸ ساعت ویدیو را در حافظه ذخیره ۳۲ گیگابایتی دارد.

کل این دستگاه تا عمق یک متری آب و به مدت یک ساعت ونیم ضد آب خواهد بود. علاوه برتمام این موارد دستگاه مجهز به یک باتری ۳ هزار میلی آمپری است که عمر شارژ آن ۱۲ ساعت است.

شناسایی کاربران بی‌ادب

با هوش مصنوعی

تلگراف| به تازگی الگوریتم هوش مصنوعی ساخته شده که پست‌ها و اظهارنظرهای توهین‌آمیز را در شبکه‌های اجتماعی ردیابی و به جای آنها جایگزین‌های مودبانه‌تری پیشنهاد می‌کند.

محققان ‌ای بی‌ام الگوریتمی ابداع کرده‌اند که در اینترنت کاربران بی‌ادب را ردیابی می‌کند.

این الگوریتم به جای آنکه کامنت‌هایی حاوی ناسزا و خشن را پاک کند، به جای آنها کلمات مودبانه‌تری پیشنهاد می‌کند.

محققان حدود ۱۰ میلیون پست از شبکه اجتماعی توییتر و ردیت را جمع‌آوری و به دو دسته توهین‌آمیز و غیر توهین‌آمیز تقسیم کردند.

آنها به جای جایگزین کردن پست‌ها و کامنت‌های توهین‌آمیز، کلمات بهتری پیشنهاد می‌کنند تا به این ترتیب شرکت‌ها و سیاستمداران نتوانند از این ابزار سوءاستفاده کنند.

درنهایت استفاده از این الگوریتم کاهش سخنان توهین‌آمیز در پلتفرم‌های اجتماعی محبوب مانند توییتر، فیس‌بوک، ردیت و غیره را به دنبال دارد. این الگوریتم فعالیت خود را با تحلیل معنای یک جمله و بررسی آن برای کلمات توهین‌آمیز آغاز می‌کند. پس از تایید توهین‌آمیز بودن آن، الگوریتم اصطلاح یا جملاتی غیر توهین‌آمیز پیشنهاد می‌کند. در مرحله بعد الگوریتم جمله جدید را برای تغییر لحن آن بررسی می‌کند. این الگوریتم در تمام آزمایش‌ها توانست جملاتی غیرتوهین‌آمیز بسازد.

 

ارسال نظر