آسیب‌پذیری دستگاه‌های متصل به اینترنت در برابر حملات

۱۳۹۷/۰۳/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۲۸۶۳
آسیب‌پذیری دستگاه‌های متصل به اینترنت در برابر حملات

هکرنیوز    پژوهشگران فعال در حوزه امنیت سایبری اعلام کرده‌اند که خیل عظیمی از دستگاه‌های الکترونیکی متصل به اینترنت اشیا (IoT) در برابر حملات سایبری آسیب‌پذیری بسیار بالایی دارند.

حملات بدافزارها، باج‌افزارها و ویروس‌های رایانه‌یی که در سال ۲۰۱۷ در مقایسه با سال‌های گذشته به بیشترین حد خود رسیده بود، حالا بر اساس تازه‌ترین تحقیقات صورت گرفته، پیش‌بینی شده است که سال جاری میلادی حملات سایبری توسط بدافزارهای جدید رکورد خواهند زد.

محققان و متخصصان امنیت سایبری به‌تازگی دریافته و اعلام کرده‌اند که بالغ‌بر ۱۰۰میلیون دستگاه الکترونیکی که قابلیت پشتیبانی از اینترنت اشیا (IoT) را دارند، در معرض هک شدن و حملات سایبری و بدافزاری قرار دارند.

این وسائل الکترونیکی که شامل رایانه، گوشی هوشمند، اسپیکر هوشمند و سایر گجت‌های متصل به اینترنت می‌شوند، به هکرها و مجرمان سایبری این امکان را می‌دهد تا به اطلاعات و داده‌های شخصی و خصوصی کاربران دسترسی پیدا کنند.

بدافزارها، باج‌‌افزارها و حملات DDOS از جمله تهدیدهای امنیتی بودند که از سال ۲۰۱۶ کاربران فضای مجازی را در معرض خطر حملات سایبری قرار داده‌اند و موجب لو رفتن اطلاعات شخصی و محرمانه آنها شده است.

همانطور که در اخبار گذشته اشاره شده، سالانه شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی و خصوصی بزرگی در سراسر جهان متحمل خسارات و آسیب‌های جبران‌ناپذیری می‌شوند که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به حمله سایبری به شرکت مالی اکوئیفاکس در امریکا، سازمان بهداشت و سلامت در انگلستان، وزارت‌های دفاع و امور خارجه بسیاری از کشورها و شرکت حسابرسی (Deloitte) در امریکا اشاره کرد.

بنابراین می‌توان گفت خطر حملات سایبری در کمین تمامی افراد، کاربران و شرکت‌های کوچک و بزرگ در جهان است و دیگر نمی‌توان ادعا کرد که کسی از گزند و خطرات حملات سایبری در امان است. حمله سایبری توسط بدافزار

(WannaCry) به‌طور قطع یکی از مهلک‌ترین حملاتی است که در طول سال‌های اخیر صورت گرفته است.

حملاتی که بدافزار واناکرای در سال گذشته به کشورها، سازمان‌ها و شرکت‌های بسیاری کرد، خسارات جبران‌ناپذیر بسیاری را برای آنها برجای گذاشت. به تازگی نیز ویروس رایانه‌یی و بدافزار «خرگوش بد» سروصدای بسیاری به راه انداخته است و به شرکت‌ها، بانک‌ها و موسسات کوچک و بزرگی در کشورهای مختلف به خصوص در اروپا حمله کرده و اطلاعات محرمانه آنها را به سرقت برده است.

 

ارسال نظر