عصای هوشمند برای نابینایان ابداع شد

۱۳۹۷/۰۳/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۲۶۲۰
عصای هوشمند برای نابینایان ابداع شد

نیواطلس|

 دانشجویان ترکیه‌یی یک عصای هوشمند مخصوص نابینایان ابداع کرده‌اند که با انتشار امواج اولتراسونیک موانع موجود در مسیر فرد را مشخص می‌کند.

 عصای سفید به افراد نابینا کمک می‌کند راحت‌تر تردد کنند، اما گروهی از دانشجویان در آکادمی Young Guru ترکیه ایده‌یی برای ارتقای آن یافته‌اند. آنها با شرکت وستل همکاری کرده و عصای سفید هوشمند WeWalk را ساخته‌اند. این عصا بطور کلی شامل یک دسته الکترونیکی و بدنه‌یی معمولی است که به انتهای دسته متصل می‌شود.  هرچند نوک عصای معمولی برای ردیابی سطح زمین و موانع ساخته شده، اما عصای هوشمند با انتشار امواج اولتراساوند موانع را مشخص می‌کند. هنگامی که چنین موانعی ردیابی شوند، دستگاه پیام هشداری را در یکی از دو دکمه ارتعاش موجود در دسته ایجاد می‌کند.  علاوه برآن یک چراغ ال‌ای‌دی به افراد کم‌بینا کمک می‌کند در تاریکی نیز ببینند. همچنین یک صفحه لمسی در این گجت وجود دارد که از راه دور به وسیله یک بلوتوث به موبایل متصل می‌شود.

 اتصال به موبایل بدان معناست که کاربر می‌تواند از بلندگوهای تعبیه شده در عصا برای مسیریابی از اپلیکیشن‌های مخصوص مانند گوگل‌مپ استفاده کند یا آنکه میکروفون آن را برای ارتباط با دستیار صوتی آمازون به کارگیرد.

از آنجا که این فناوری روی پلتفرم باز ساخته شده، برنامه‌نویسان می‌توانند قابلیت‌های مبتنی‌بر موبایل‌های هوشمند را به گجت اضافه کنند. عمر هربار شارژ این عصای هوشمند ۵ ساعت است.

 

ارسال نظر