اخبار

۱۳۹۷/۰۳/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۲۵۴۱

پایان انحصار PSPها تا 3 ماه آینده

مهر  وزیر ارتباطات از مصوبه دولت برای پایان دادن به انحصار شرکتهای ارائه‌دهنده خدمات پرداخت الکترونیکی بانکی (PSP) ظرف مدت ۳ ماه آینده و ایجاد فضای رقابتی فین تک‌ها خبر داد. محمدجواد آذری جهرمی در توییتر نوشت: با مصوبه روز گذشته دولت، بانک مرکزی موظف شد ظرف مدت ۳ ماه به انحصار شرکت‌های PSP خاتمه دهد و فضای رقابتی و مساعدی برای کسب و کارهای فین تک فراهم سازد. وی تاکید کرد: انتظار می‌رود با اجرایی شدن این مصوبه شاهد رشد قابل توجهی در فناوری‌های مالی در کشور باشیم. همچنین وزیر ارتباطات گفت: مصرف ترافیک تبادل اطلاعات در شبکه ملی اطلاعات از ۸ گیگابیت در سال گذشته به بیش از ۳۰۳ گیگابیت در ثانیه رسید. وی در اینستاگرام نوشت: در چند روز گذشته که بحث رفع فیلتر توییتر مطرح شد عده‌یی به روال همیشگی سراسیمه در رسانه‌های خود پرسیدند «آنها که به دنبال رفع فیلتر توییتر هستند برای توسعه شبکه ملی اطلاعات چه کردند؟» وی با انتشار تصویری از مصرف ترافیک داخلی اینترنت که ۳۰۳. ۲۴ گیگابیت بر ثانیه است و نیز ظرفیت مرکز تبادل ترافیک شبکه ملی اطلاعات در تهران که ۲۴۰۰ گیگابیت بر ثانیه است، گفت: این آمار از مرکز تبادل ترافیک شبکه ملی اطلاعات در تهران اخذ شده است.

 

رفع 85 درصد اختلالات اینترنت با ضرب‌الاجل وزیر

روابط عمومی وزارت ارتباطات  معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: به دنبال دستور وزیر ارتباطات ۸۵ درصد اختلالات اینترنت مرتفع شده است.  مجید حقی درباره نتیجه دستور ۲۴ ساعته وزیر ارتباطات برای رفع اختلالات اینترنتی گفت: با توجه به این دستور و تاکید وزیر بر رسیدگی سریع و موثر درباره اختلالات رخ داده در سرویس‌های اینترنتی، کارگروهی از روز گذشته با حضور مدیران عامل و تیم‌های فنی شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی تشکیل شد. وی گفت: این کارگروه با محوریت رگولاتوری، موارد رفع اشکالات و اختلالات را پیگیری کرد. معاون رگولاتوری ادامه داد: اولویت‌های کارگروه تشکیل شده به ترتیب رفع اختلال کسب و کارهای فعال در بستر اینترنت، اپلیکیشن‌های پرطرفدار و دیگر کاربردهاست. حقی درباره نتیجه این اقدامات گفت: در حال حاضر با تلاش‌های به عمل آمده و مستقل از روال‌های متداول مالی و اداری و به صورت بسیج همه امکانات و نفرات، حجم اختلالات تا ۸۵ درصد مرتفع شده است. معاون نظارت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تاکید کرد: همچنان تا رفع کلیه اختلالات فعالیت‌ها ادامه خواهد داشت. وی با تاکید بر پیگیری مداوم سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی افزود: در این میان برخی شرکت‌های کوچک‌تر هنوز موفق به رفع نواقص نشده‌اند که تذکرات لازم داده شده و لازم است تلاش بیشتری داشته باشند و در صورت استمرار، لیست این شرکت‌ها اعلام خواهد شد.  

موبایل‌های ارزان قیمت اندروید حاوی بدافزار

انگجت  تحقیقات جدید نشان می‌دهد برخی دستگاه‌های اندروید ارزان قیمت حاوی بدافزارهایی هستند که در سخت‌افزار کارخانه‌یی آنها نصب شده است. گزارش جدید محققان شرکت Avast Threat Labs، نشان می‌دهد بیشتر موبایل‌هایی که گوگل آنها را تایید نکرده، حاوی ابزارهای تبلیغاتی مزاحم هستند. برخی از این موبایل‌ها متعلق به شرکت‌های ZTE، آرکوس و مای فون هستند. این نوع بدافزار داخل موبایل تعبیه شده است. کاربران این موبایل‌ها شاهد تبلیغاتی خواهند بود که بطور ناگهانی روی صفحه ظاهر می‌شوند یا با مشکلات آزاردهنده دیگری دست و پنجه نرم خواهند کرد. از آنجا که ابزار تبلیغاتی مزاحم روی سخت‌افزار شرکتی نصب شده، از بین بردن آن کار بسیار مشکلی است. البته این نخستین‌باری نیست که بدافزارهایی از قبل استفاده کاربر روی دستگاه نصب شده‌اند. پیش از این لنوو نیز دستگاه‌های پی سی کاملا نو که حاوی بدافزار Superfish بودند را بارگیری کرده بود. اما به هرحال این یکی از رسوایی‌های بزرگ دستگاه‌های اندروید است و احتمالا کاربران زیادی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. طبق این گزارش بیشتر موبایل‌های ارزان قیمتی که گوگل آنها را تایید نکرده دچار این مشکل هستند.

رهایی از پُست‌های آزاردهنده «اینستاگرام»

فون‌آرنا  شبکه اجتماعی اینستاگرام قصد دارد بزودی قابلیت جدیدی را به پلتفرم خود بیفزاید تا کاربران بتوانند بدون آنفالو  کردن دوستان و صفحات مجازی، از پست‌های آزاردهنده آنها راحت شوند. چندی پیش خبرهایی منتشر شده بود که نشان می‌داد اینستاگرام قصد دارد قابلیت جدیدی را به پلت‌فرم خود بیفزاید تا بدین وسیله به کاربران اجازه دهد از شر بسیاری از پست‌های منتشر شده از سوی برخی از دوستان یا صفحات مجازی که مورد علاقه آنها نبوده یا آنها را آزار می‌دهد، خلاص شوند. کاربران برای فعال‌سازی قابلیت بی‌صدا کردن در اینستاگرام باید به گوشه بالای پست منتشر شده از سوی کاربر موردنظر مراجعه و کلیک کنند تا صفحه منو باز شود. در این صفحه، گزینه بی‌صدا کردن  وجود دارد که در صورت دلخواه، آن را انتخاب و فعال‌سازی می‌کنید. لازم به ذکر است که این قابلیت هر زمانی که منصرف شوید، دوباره غیرفعال می‌شود.

 

 

ارسال نظر