اخبار

۱۳۹۷/۰۳/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۲۳۰۸

اپلیکیشن جاسوسی والدین از فرزندان

گیزمودو| یک اپلیکیشن جاسوسی والدین از فعالیت‌های نوجوانان، اطلاعات هزاران نفر از کاربران خود را در یک سرور بدون اقدامات امنیتی رها کرده است.

اپلیکیشن TeenSafe که برای جاسوسی والدین از فعالیت‌های آنلاین فرزندان به کار می‌رود، اطلاعات هزاران حساب کاربری آنلاین را فاش کرده است. والدین از این خدمت برای کنترل رفتارهای آنلاین و تماس‌های فرزندانشان استفاده می‌کنند. این اپلیکیشن حداقل یکی از دو سرور خود را در خدمت ابر حسابرسی آمازون بدون اقدامات ایمنی رها کرده بود. بنابراین هرکسی می‌توانست بی‌نیاز از پسورد، به اطلاعات ذخیره شده در آن دسترسی یابد. رابرت ویگینز یکی از محققان امنیتی این سرور مذکور کشف کرد که آدرس ایمیل مرتبط با اپل‌ای دی فرزندان آنها و رمزحساب کاربری اپل‌ای دی نیز جزو اطلاعات فاش شده بود.

جالب آنکه در کنار این اطلاعات، در سرور نام دستگاه کودک و شماره شناسایی موبایل او نیز ذخیره شده بود.

تاکنون بیش از ۱۰۲۰۰ سوابق اطلاعاتی در این سرور یافت شده که البته برخی از آنها دوبار تکرار شده‌اند. هنوز مشخص نیست سرور دیگری نیز با چنین مشخصاتی اطلاعات را به راحتی در اختیار کاربران دیگر قرار دهد.

 سخنگوی این اپلیکیشن اعلام کرده، اقدامات امنیتی برای بستن یکی از سرورها و اطلاع‌رسانی به مشتریانی که اطلاعاتشان در آن ذخیره بوده، آغاز شده است.

آزمایش ناسا در دمایی ۱۰ میلیارد برابر سردتر از فضا

اسپیس| دانشمندان ناسا یک واحد تحقیقاتی به اندازه یک صندوق یخ به ایستگاه فضایی فرستاده‌اند و قصد دارند در آن دمایی ایجاد کنند که ۱۰میلیارد برابر سردتر از فضا باشد.

دانشمندان ناسا قصد دارند با انجام آزمایشی در ایستگاه فضایی بین‌المللی دمایی ایجاد کنند که ۱۰میلیارد برابر سردتر از فضا باشد. هدف از این آزمایش تمرکز روی رفتار کوانتومی عجیب اتم‌هاست.

درهمین راستا The Cold Atom Laboratory (CAL) یک واحد تحقیقات فیزیک به اندازه یک صندوق یخ است که آزمایشگاه JPL ناسا در کالیفرنیا آن را ساخته است. این واحد تحقیقاتی اکنون به ایستگاه فضایی بین‌المللی ارسال شده است. (CAL) با کمک لیزر و آهنرباها در ایستگاه فضایی ابرهایی از اتم را تا حد بی‌سابقه‌یی سرد می‌کند. به گفته ناسا دمای این اتم‌ها به نزدیک صفر درجه واقعی یا کمترین دمای ممکن می‌رسد. ابرهای بسیار خنک شده اتم‌ها تا نزدیک صفر درجه واقعی سرد می‌شوند. این ابرها که به کاندنسیت Bose-Einstein مشهور هستند حاوی اتم‌هایی بسیار سرد هستند که با کندی حرکت می‌کنند. در جاذبه زمین حرکت اتم‌هایی در وضعیت Bose-Einstein را نمی‌توان به اندازه کافی کند کرد تا دانشمندان برای مدتی طولانی‌تر آن را رصد کنند. اما در ایستگاه فضایی بین‌المللی و محیط میکروجاذبه اوضاع متفاوت است. در این محیط می‌توان با کمک لیزر و نیروی مغناطیسی در محفظه‌یی شبیه صندوق یخ حرکت اتم‌ها را به ‌شدت کند کرد. دانشمندان می‌توانند از راه دور هر روز به مدت 6.5 ساعت آزمایشاتی در CAL بدون کمک فضانوردان انجام دهند.

اجاق گازی که آتش را به شارژ تبدیل می‌کند

مهر| به تازگی اجاق گازی برای سفرهای جنگلی ساخته شده که می‌تواند شارژ مورد نیاز برای دستگاه‌های الکترونیکی از جمله موبایل را با روشن کردن آتش فراهم کند. به تازگی اجاق گازی برای سفرهای جنگلی به نام BioLite ساخته شده که آتش را به انرژی تبدیل می‌کند. کافی است کاربر با چند تکه چوب اجاق را روشن کند پس از آن به راحتی می‌تواند از آتش به وجود آمده برق تولید کند. این انرژی هر دستگاهی که مجهز به یو اس بی‌باشد را شارژ می‌کند. به عبارت دیگر هنگامی که کاربر مشغول شارژ کردن موبایل خود است همزمان می‌تواند روی اجاق کباب درست کند.

تگ کردن دوستان قابلیت جدید جی‌میل

دیجیتال ترندز| سرویس پست الکترونیکی گوگل معروف به جی‌میل به تازگی امکان ذکر نام کاربری افراد(mention) کردن را به پلت‌فرم خود افزوده است تا کاربران بتوانند نام‌های مورد نظر خود را به راحتی پیدا کنند. گوگل در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگان موسوم به Google I/O ۲۰۱۸ از تغییرات و تحولاتی که در سرویس‌ها و گجت‌های هوشمند مختلف خود سخن گفت که یکی از این تحولات عظیم به سرویس پست الکترونیک جی‌میل مربوط می‌شود.

این قابلیت ذکر نام کاربری افراد مورد نظر یا(mention) کردن آنها با استفاده از کاراکتر @ در پلت‌فرم جی‌میل است. با بهره‌مندی از این قابلیت جدید، کاربران جی‌میل قادر خواهند بود به راحتی آدرس ایمیل افراد مورد نظر و مخاطبان خود بیابند و نام آنها را تگ(tag) کنند. این ویژگی شباهت بسیار زیادی به قابلیت‌های mention کردن در اینستاگرام و فیس‌بوک دارد و به نظر می‌رسد، گوگل نیز برای توسعه و افزایش محبوبیت پلت‌فرم پست الکترونیکی خود، قصد دارد شباهت بیشتری به شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار پیدا کند. براساس گزارش اندروید پلیس، قابلیت مذکور به‌همراه بازطراحی گسترده‌ جی‌میل قبل از کنفرانس توسعه‌دهندگان امسال در راه بوده است؛ به عنوان مثال شما می‌توانید با تایپ کاراکتر @ و سپس نوشتن نام یا نام کاربری فرد مورد نظر، دیگران را تگ یا منشن کنید که این کار در صرفه‌جویی زمانی کمک بسزایی به شما خواهد کرد. این قابلیت هم‌اکنون در نسخه‌های اندروید و iOS قابل استفاده نیست اما کاربران در نسخه وب جی‌میل می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

 

ارسال نظر