اخبار

۱۳۹۷/۰۲/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۲۱۸۸

معاون دادستان: رتبه جهانی تلگرام را پایین آوردیم

ایپنا| معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی می‌گوید که جمهوری اسلامی هر زمان اراده کند فیلترشکن‌ها را بطور کامل مسدود خواهد کرد. عبدالصمد خرم‌آبادی در مطلبی در پیام‌رسان سروش، نوشته است: مسدود‌سازی تلگرام بطور موفقیت‌آمیز طبق برنامه پیش می‌رود.

فیلتر و مسدودسازی قسمتی از تلگرام در ایران باعث سقوط فاحش رتبه تلگرام در ایران و جهان شده است. ظرف چند روز رتبه telegram. me یکصد پله در ایران و ده‌ها پله در جهان سقوط کرد.

با وجودی که برای انتقال آرام مردم به پیام‌رسان‌های داخلی هنوز برخی نسخه‌های فارسی تلگرام مسدود نشده‌اند و با وجود اینکه هنوز مبارزه جدی با فیلترشکن‌ها انجام نشده، در مرحله اول مسدود‌سازی، عدم بازدید بسیاری از کاربران از تلگرام موجبات سقوط فاحش رتبه این پایگاه اینترنتی را در ایران و جهان رقم زده است. مسدود‌سازی تدریجی فیلترشکن‌ها طبق برنامه از پیش تعیین شده است. نظام جمهوری اسلامی هر زمان اراده کند فیلترشکن‌ها را بطور کامل مسدود خواهد کرد. توانایی فنی نخبگان سایبری نیروهای امنیتی و انتظامی جمهوری اسلامی فوق تصور است. هنوز از توانایی این نیروها برای مبارزه با فیلترشکن‌ها استفاده نشده است.

ماشین تایپ جیبی هم از راه رسید

دیجیتال ترندز| در بسیاری از مواقع ما نیاز به استفاده از رایانه برای تایپ کردن داریم، اما در شرایطی هستیم که به آن دسترسی نداریم و از سوی دیگر صفحه کوچک نمایشگر تلفن همراه نیز برای رفع نیازهای ما کافی نیست. در چنین شرایطی وجود یک دستگاه کوچک تایپ جیبی می‌تواند بسیاری از مشکلات ما را برطرف کند و اگر این دستگاه قابلیت اتصال به اینترنت را داشته باشد، می‌توان از آن برای انتقال سریع مطالب و رفع نیازهای حرفه‌یی و اداری بهره گرفت. راه‌حل تازه این مشکل دستگاهی به نام پومرا است که یک دستگاه کوچک و فشرده محسوب شده و با تازدن دو طرف صفحه کلید می‌توان آن را در جیب جای داد. پومرا که متشکل از یک صفحه کلید تاشو و نمایشگری کوچک است با استفاده از باتری کار می‌کند و بلافاصله بعد از روشن کردن قابل استفاده است. وزن کم و عمر باتری زیاد از جمله مزایای این محصول محسوب می‌شود. ابعاد این دستگاه بعد از تا زدن به ۱۷ در 15.5میلی‌متر می‌رسد و با استفاده از دو باتری معمولی می‌توان به مدت ۲۰ ساعت از آن استفاده کرد. امکان نصب حافظه فلاش و کارت اس‌.دی، تبدیل کدهای کیو.آر، اجرای فایل‌های فلاش، اتصال به اینترنت بی‌سیم و سیمی هم برای این دستگاه که در پاییز امسال به بازار می‌آید پیش‌بینی شده است.

برنامه‌ای برای ترک اعتیاد به تلفن همراه

لایف هکر| بسیاری از ما چنان به گوشی‌های تلفن همراهمان معتاد هستیم که حتی نمی‌توانیم آنها را یک لحظه کنار بگذاریم، اما شاید یک برنامه جدید بتواند این وضعیت را تغییر دهد. این برنامه که Siempo نام دارد تلاش می‌کند میزان حواس پرتی ناشی از استفاده از تلفن‌های همراه را به حداقل برساند. برنامه یادشده که فعلا تنها برای استفاده ‌روی گوشی‌های اندرویدی عرضه شده، آیکون‌های برنامه‌های مختلف قابل مشاهده ‌روی نمایشگر را تغییر داده و به جای آنها آیکون‌های ساده سیاه و سفیدی را جایگزین می‌کند که دیگر رنگی و جذاب به نظر نمی‌رسند و لذا کمتر باعث حواس پرتی می‌شوند. برنامه Siempo بطور هوشمند ابزار مهم و کاربردی را از برنامه‌هایی که تنها باعث وقت تلف کردن می‌شوند، جدا می‌کند و آیکون‌های آنها را در بخش‌هایی از گوشی قرار می‌دهد که کمتر مورد توجه کاربر هستند و لذا احتمال مراجعه و بازگشایی آنها کمتر می‌شود. علاوه بر این برنامه یادشده دارای تنظیماتی است که باعث می‌شود کاربر بطور آنی پیام‌های اطلاع‌رسانی یا notification‌ها را دریافت نکند. بلکه این پیام‌ها هر ۳۰ دقیقه یک بار یا هر یک ساعت نمایش داده می‌شوند. حتی می‌توان تنظیمات مذکور را به گونه‌یی اعمال کرد که پیام‌های اطلاع‌رسانی تنها چند بار در روز برای کاربر نمایش داده شوند. صفحه قفل برنامه یادشده هم قابل تغییر است تا کاربر در صورت باز کردن آن پیام‌های هشداری مانند «از گوشی خود دوری کن» را مشاهده کند. این برنامه جلوی استفاده عادی از گوشی را نمی‌گیرد و کاربر هر زمان که اراده کند، می‌تواند گوشی خود را به حالت عادی بازگرداند.

ارسال ماهواره به فضا برای رصد مسیرهای آب روی زمین

ایونینگ استاندارد| شرکت اسپیس ایکس دو ماهواره برای رصد حرکت آب‌ها روی زمین به آسمان می‌فرستد. شرکت اسپیس ایکس تصمیم دارد موشک فالکون ۹ را همراه دو ماهواره برای رصد تغییرات آب وهوای زمین به مدار زمین بفرستد. ناسا تصمیم دارد روز سه‌شنبه ماموریت Gravity Recovery and Climate Experiment Follow-On یا GRACE-FO را آغاز کند. این پروژه‌یی عظیم با همکاری مرکز تحقیقات ژئوساینس آلمان است که مسیر و حرکات آب روی سیاره خاکی را بررسی می‌کند هر دو ماهواره چرخه آب زمین را رصد می‌کنند و حرکات آب‌های سراسر زمین را بررسی می‌کنند. همچنین تغییرات در یخ‌ها و یخچال‌ها زمینی، ذخایر آب‌های زمینی، سطح آب دریا نیز رصد می‌شود تا چشم‌اندازی یگانه از آب وهوای زمین فراهم شود. طبق بیانیه ناسا این ماموریت حداقل ۵ سال طول می‌کشد. موشک فالکون۹ از مقر نیروی هوایی وندربرگ در کالیفرنیا به آسمان می‌رود. این موشک از سال ۲۰۱۲ میلادی برای پنجاه‌وسه بار به آسمان رفته و ماهواره‌هایی در مدار زمین قرار داده و محموله‌هایی از ایستگاه فضایی بین‌المللی برای ناسا به زمین آورده است.

 

ارسال نظر