برخورد انتظامی با کافی‌نت‌های استفاده‌کننده از فیلترشکن

۱۳۹۷/۰۲/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۲۱۸۳

تسنیم|

رییس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران با اشاره به رشد استفاده از فیلترشکن‌ها در سطح کشور گفت: آیین‌نامه جدید رییس پلیس اماکن نیروی انتظامی در این باره هشدار موکدی را داده است.

سید مهدی میرمهدی با اشاره به‌شدت گرفتن استفاده از فیلترشکن‌ها طی این روزها اظهار کرد: رییس پلیس جدید اماکن نیروی انتظامی آیین‌نامه ممنوعیت استفاده از VPN و فیلترشکن در کافی‌نتها را به اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران اعلام کرده است و ما نیز به‌تبعیت از آن برای این واحدهای صنفی ابلاغ کرده‌ایم.

رییس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران افزود: البته چنین ایین‌نامه و دستورالعملی پیش از سال نیز وجود داشت اما گمان می‌کنم با توجه به افزایش میزان استفاده از وی‌پی‌ان در مواجهه با انسداد یکی از پیام‌رسان‌های خارجی، این آیین‌نامه به‌جهت تاکید ابلاغ شده است. وی با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی تنها نهادی است که بدون حکم می‌تواند به سرکشی واحدهای صنفی بپردازد، گفت: بنابراین تمامی صنوف باید مقید به رعایت قوانین ابلاغی از سمت این نهاد باشند تا در مواجهه با بازرسی‌ها، دچار برخوردهای قانونی نشوند.

میرمهدی درباره برخوردهایی که با کافی‌نت‌های متخلف صورت می‌گیرد نیز عنوان کرد: با توجه به اینکه اوج فعالیت این واحدهای صنفی در ماه‌های سوم و چهارم سال و هم‌زمان با موعد تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی از سمت صنوف است، اجازه فعالیت در این دو ماه را به کافی‌نت‌های متخلف نخواهیم داد و در سایر ماه‌های سال نیز از 15 روز تا یک ماه واحدهای آنها پلمب می‌شود.

رییس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران ابراز کرد: لازم به یادآوری می‌دانم که علاوه بر سرکشی‌های انتظامی، گشت مشترکی بین این اتحادیه و نیروی انتظامی نیز در طول سال تشکیل می‌شود و به سرکشی واحدهای صنفی می‌رود؛ در این گشت مشترک تمامی کیس‌ها و سیستم‌های کافی‌نتها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی درباره تعداد کافی‌نت‌های فعال در تهران گفت: در ایام معمولی سال بالغ بر 340 واحد صنفی فعال با کاربری کافی‌نت داریم اما در زمان اوج مراجعات به این واحدها که در ماه‌های خرداد و تیر است، تعداد این واحدها به 600 می‌رسد که 95 درصد از این تعداد دارای پروانه کسب از اتحادیه هستند. میرمهدی در پاسخ به این سوال که «تاکنون چند مورد برخورد با کافی‌نت‌های متخلف داشته‌اید؟»، گفت: به عنوان مثال سال گذشته 25 کافی‌نت برای مدت یک ماه پلمب و تعطیل شدند.

 

ارسال نظر