اخبار

۱۳۹۷/۰۲/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۸۱۸

زمان، مدیریت می‌شود

انگجت| شرکت گوگل مشغول تهیه قابلیتی برای اندروید است که به کاربران آن اجازه می‌دهد مدت زمان استفاده از موبایل را مدیریت کنند. گوگل اعلام کرده مشغول تهیه ویژگی برای اندروید است که به کاربرانش کمک می‌کند مدت زمان استفاده از موبایل را مدیریت کنند. این درحالی است که بسیاری از کارشناسان هشدار داده‌اند تعداد زیادی از کاربران موبایل و تبلت مدت زمان زیادی مشغول این گجت‌ها می‌شوند. البته گوگل ویژگی Family Links را نیز در اختیار کاربران گذاشته که به والدین اجازه می‌دهد مدت زمان استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف را در موبایل‌های فرزندانشان مدیریت کنند. به هرحال این قابلیت به گوگل کمک می‌کند تا سرمایه‌گذاران خود را راضی نگه دارد و به سرنوشت اپل دچار نشود. سال گذشته سرمایه‌گذاران اپل به این شرکت درباره استفاده بیش از حد کودکان از آیفون هشدار دادند. اپل نیز تعهد کرد سیستم‌های نظارتی والدین برای کنترل مدت زمان استفاده از موبایل را ارتقا دهد.

اسباب بازی هوشمند

جایگزین موبایل می‌شود

جی‌پلاس| به تازگی عروسکی ساخته شده که به کودکان امکان می‌دهد پیام‌های صوتی بفرستند و دریافت کنند و به‌طور ایمن با خانواده ارتباط برقرار کنند. به تازگی عروسکی به نام Talkiساخته شده که می‌تواند کودکان را از موبایل و تبلت دور نگه دارد. با کمک این عروسک کودکان به اینترنت وای‌فای دسترسی دارند. آنها می‌توانند پیام‌های صوتی بفرستند و دریافت کنند. همچنین کودکان می‌توانند به‌طور ایمن با خانواده و دوستان ارتباط برقرار کنند. این عروسک همچنین می‌تواند به کودکان کمک کند به موقع از خواب بیدار شوند.

«وان‌پلاس۶» با دوربین دوگانه و ۸ گیگابایت رم می‌آید

سی‌نت| برخی منابع مطلع از عرضه گوشی وان‌پلاس۶ در روزهای آتی خبر داده و حتی تصاویری از این گوشی را در فضای مجازی منتشر کرده‌اند.

این گوشی چینی که رونمایی از آن طی مراسمی در لندن صورت می‌پذیرد، از نظر سخت‌افزاری بسیار قدرتمند است و دارای ۸ گیگابایت رم و پردازنده اسنپ‌دراگون ۸۴۵ است. شرکت وان‌پلاس که در سال ۲۰۱۳ تاسیس شده، به علت تولید گوشی‌های قدرتمند که قیمت کمتری از تولیدات سامسونگ و گوگل دارند، مشهور است. این گوشی که قرار است جایگزین وان‌پلاس۵تی شود، دارای نمایشگر 6.28 اینچی با دقت ۱۰۸۰ در ۲۲۸۸ پیکسل است. این گوشی از دوربین دوگانه ۲۰ و ۱۶ مگاپیکسلی با قابلیت ضبط ویدئوهایی با دقت ۲۱۶۰ پیکسل هم برخوردار است. باتری لیتیومی وان پلاس ۶ از ظرفیت ۳۴۵۰ میلی‌آمپری برخوردار بوده و برای یک روز استفاده مناسب است. ضخامت این گوشی 7.5میلیمتر و وزن آن تنها ۱۷۵ گرم است. این گوشی با سیستم عامل اندروید 8.1 عرضه خواهد شد. حافظه اولیه این گوشی ۲۵۶ گیگابایت است.

ساخت اپلیکیشنی  برای کاهش استرس

ایندیپندنت| به تازگی اپلیکیشنی ساخته شده که در کمتر از ۵ دقیقه با چند ابزار ساده از اضطراب و استرس کاربر می‌کاهد و به او کمک می‌کند احساس بهتری داشته باشد. به تازگی اپلیکیشنی ساخته شده که با استرس و اضطراب در جوانان مقابله می‌کند. اپلیکیشن

Happy Not Perfect راه‌حلی مدرن است و به افراد کمک می‌کند احساس شادی بیشتری کنند. فرآیند ساخت این اپلیکیشن بیش از ۳ سال است که آغاز شده و برای این منظور از متخصصان اعصاب و روانشناسان کمک گرفته شده است. این اپلیکیشن ابزارهای مناسب را برای رصد و مدیریت سلامت فرد به کار می‌گیرد.  کاربران پس از ثبت نام در اپلیکیشن، می‌توانند در طیف وسیعی احساسات خود را از «عصبانی» گرفته تا حتی «دلشکستگی» بیان کنند. در قسمت‌های دریافت انرژی یا RECHARGE این اپلیکیشن بازی‌های کوچک، روش‌های ساده و بیش از ۵۰ تمرین تنفسی وجود دارد. علاوه بر آن در بخش دیگر اپلیکیشن قسمت REFRESH در نظر گرفته شده که ۵ دقیقه طول می‌کشد. این بخش به آرام کردن سیستم عصبی کمک می‌کند و سطح کورتیزول را پایین می‌آورد. در مرحله بعد فرد وارد فرآیند Burn Bin می‌شود تا افکار خود را بنویسد.

حمایت کاخ سفید از گسترش هوش مصنوعی

وی تری| کاخ سفید از اجرای یک ابتکار عمل خبر داده که به موجب آن از شرکت‌های فعال در حوزه هوش مصنوعی حمایت جدی به عمل می‌آورد.

مقامات آمریکایی وعده داده‌اند که قوانین سخت‌گیرانه و محدودکننده‌یی را علیه شرکت‌های فناوری علاقه‌مند به تحقیق در زمینه هوش مصنوعی تحمیل نمی‌کنند و در عوض به آنها کمک خواهند کرد تا طرح‌های ابتکاری خود را به پیش ببرند.

دولت آمریکا پنج شنبه گذشته از تاسیس کمیته‌یی موسوم به هوش مصنوعی با حضور تعدادی از مدیران ارشد اداره سیاست‌گذاری علم و فناوری ایالات متحده خبر داد. انتشار این خبر با استقبال فعالان عرصه فناوری مواجه شده، به خصوص از آن جهت که سیاست‌های دولت ترامپ تا به امروز چندان به مذاق شرکت‌های بزرگ علمی و فناوری خوش نیامده است. ترامپ بسیاری از چالش‌های خطرناک جهان مانند گرم شدن کره زمین را به رسمیت نمی‌شناسد و از به کارگیری نیروهای کار خارجی و سرمایه‌گذاری شرکت‌های فناوری آمریکایی در خارج از این کشور جلوگیری می‌کند. برخی کارشناسان می‌گویند اهمیت هوش مصنوعی و سرمایه‌گذاری گسترده برخی کشورهای رقیب در این زمینه باعث شده تا ترامپ موضوع هوش مصنوعی را جدی بگیرد.

 

 

ارسال نظر