اخبار

۱۳۹۷/۰۲/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۶۵۴

شناسایی بدافزارهای جدید در «گوگل‌پلی»

اندروید هدلاینز| شرکت امنیتی سمانتک از شناسایی تعدادی بدافزار جدید و خطرناک خبر داد که تداوم حضور آنها در گوگل‌پلی کاربران را به‌طور جدی تهدید می‌کند. بدافزارهای یادشده قبلا هم در گوگل‌پلی وجود داشته و حذف شده بودند، اما حالا با اسامی جدید به این فروشگاه آنلاین بازگشته‌اند. این بدافزارها در برنامه‌های موبایلی مختلفی مخفی شده‌اند که برخی از آنها هم دارای محبوبیت هستند و همین مساله می‌تواند تعداد افرادی که به علت نصب برنامه‌های مذکور دچار مشکل می‌شوند را افزایش دهد. کارشناسان سمانتک می‌گویند این‌بدافزارها از خانواده بدافزارهایی موسوم به Android.Reputation. ۱ هستند که نخستین بار در سال ۲۰۱۴ از راه رسیدند. این بدافزارها بعد از مدتی مخفی کاری فعالیت مخرب خود را آغاز کرده و ابتدا جلوی پاکسازی خود را می‌گیرند و سپس وب‌سایت‌های آلوده‌یی را به‌طور تصادفی در معرض دید کاربران قرار می‌دهند. هدف اصلی بدافزار یادشده کسب درآمد از کاربران پس از کلیک آنها روی صفحات این وب سایتهاست.

عرضه کارت اعتباری «اپل» تا اوایل ٢٠١٩

دیجیتال ترندز| اپل قصد دارد با همکاری یک بانک سرمایه‌گذاری خدمت کارت اعتباری را تا اوایل ٢٠١٩ برای مشتریانش عرضه کند.

گزارش‌های جدید حاکی از آن است که اپل مشغول مذاکره برای یک کارت اعتباری Apple Pay است. این شرکت قصد دارد کارت اعتباری مذکور را با همکاری بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساکس ارائه کند. همچنین به نظر می‌رسد همکاری میان دو شرکت شامل خدمات دیگر نیز می‌شود. البته هر دو آنها هنوز مشغول مذاکره درباره جزئیات این همکاری هستند، اما اپل قصد دارد در اوایل ٢٠١٩ این کارت اعتباری را برای مشتریانش ارائه کند. البته پیش از این اپل خدمت کارت اعتباری Apple Rewards را با همکاری بانک بارکلیز ارائه کرده است، اما همکاری با گلدمن ساکس جایگزین خدمت قبلی می‌شود.

استفاده فیس بوک از فناوری «بلاک چین»

پی‌سی‌ورلد| فیس بوک یک گروه اختصاصی را در این شرکت مامور توسعه فناوری بلاک چین کرده است. البته خود این شرکت هنوز به‌طور رسمی در این زمینه اطلاع‌رسانی نکرده است.

هنوز دقیقا مشخص نیست هدف فیس‌بوک از تمرکز روی فناوری یادشده چیست. برخی کارشناسان می‌گویند این شرکت به دنبال ارتقای زیرساخت‌های خود در حوزه پرداخت الکترونیک است و در مقابل برخی دیگر می‌گویند قرار است در بستر این فناوری ابزار تازه‌یی برای برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان ابداع شود. استفاده از فناوری بلاک چین به تمرکززدایی از روش‌های فعلی ذخیره‌سازی اطلاعات و افزایش امنیت ابزار ذخیره‌سازی اطلاعات منجر می‌شود و بستری برای تبادل ارزهای دیجیتال مانند بیت‌کوین هم محسوب می‌شود. رهبری این گروه چند نفره را دیوید مارکوس برعهده دارد که قبلا ریاست شرکت پی‌پال را هم برعهده داشت و در ماه‌های گذشته هم مدیریت برنامه پیام‌رسان فیس‌بوک را در دست داشت. وی از تجارب زیادی در زمینه ارائه خدمات مالی و تبادل ارزهای دیجیتال برخوردار است. برخی منابع مطلع می‌گویند ممکن است استفاده از این فناوری در ماه‌های آینده در اینستاگرام هم در دستور کار قرار بگیرد. هر چند در این زمینه هیچ قطعیتی وجود ندارد.

استفاده از «‌آی‌مسیج» در ویندوز ممکن می‌شود

اپل اینسایدر| مایکروسافت که در سال‌های اخیر ویندوز را با اندروید و‌ای او اس به میزان قابل توجهی سازگار کرده، قصد دارد برنامه محبوب پیام رسان اپل را هم با ویندوز سازگار کند. جو بلفیور یکی از مدیران ارشد شرکت مایکروسافت می‌گوید این شرکت ویندوز10 را با رابط‌های کاربری دو سیستم عامل همراه اندروید و iOS سازگار کرده و قرار است این کار را در آینده با عرضه ابزار تازه‌یی ادامه دهد. ویندوز مایکروسافت خود دارای پیام رسان اختصاصی است ولی پیش‌بینی می‌شود با سازگار شدن‌ای مسیج با آن استقبال از ویندوز10 هم بیشتر شود. مایکروسافت در شرایطی به سیستم عامل‌های رقیب مانند اندروید و ‌آی‌اواس روی خوش نشان می‌دهد که تا چند سال قبل در برابر استفاده کارمندان و مدیران خود از پلاتفورم‌های رقیب واکنش تندی نشان می‌داد و حتی در مواردی آنها را مجازات می‌کرد.

بازگشت «بلک‌بری» به بازار گوشی‌های هوشمند

سی‌نت| شرکت بلک بری که مدت‌ها بود گوشی تلفن همراه خاصی را روانه بازارهای جهانی نکرده بود، گوشی کی۲ را تا سه هفته دیگر در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌دهد. این گوشی جایگزینی برای گوشی کی۱ محسوب می‌شود که یک گوشی اندرویدی با صفحه کلید کامل بود. بلک بری خود با ارسال پیامی در توئیتر خبر عرضه گوشی یادشده را تایید کرده و می‌گوید رونمایی از کی ۲ در ساعت ۱۰ صبح ۷ ژوئن در نیویورک انجام می‌شود. این گوشی در پشت خود دارای دوربین دوگانه است و البته صفحه کلید فیزیکی کی ۱ را هم حفظ کرده است. دقت نمایشگر 4.5 اینچی این گوشی ۱۰۸۰ در ۱۶۲۰ پیکسل است. باتری ۳۳۶۰ میلی آمپری، ۶ گیگابایت رم، سیستم عامل اندروید 8.1 و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی از جمله امکانات گوشی یادشده است. میزان حافظه این گوشی تا ۱۲۸ گیگابایت قابل ارتقا است. قرار است جزئیات بیشتر در مورد این گوشی در زمان عرضه آن اعلام شود.

 

ارسال نظر