تجهیز فرودگاه سنگاپور به فناوری تشخیص چهره

۱۳۹۷/۰۲/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۳۳۵
تجهیز فرودگاه سنگاپور به فناوری تشخیص چهره

تودی|

 یکی از فرودگاه‌های سنگاپور قصد دارد برای تسهیل و تسریع امور فرودگاهی مسافران از فناوری شناسایی هوشمند چهره استفاده کند.

اسکنرهای تشخیص چهره و هویت مسافران در فرودگاه به متولیان فرودگاه‌های بین‌المللی که میزبان حجم زیادی از مسافران در روز هستند، اجازه می‌دهد تا با کمترین سرعت ممکن و بدون نیاز به چک و بازرسی کردن گذرنامه مسافران و چهره آنان توسط ماموران فرودگاهی، هویت آنها را شناسایی کنند. این امر از ایجاد خطای انسانی و احتمال بروز مشکلات و خطرات پس از آن پیشگیری خواهد کرد.

فناوری مذکور از سیستم ورود و خروج بیومتریک پشتیبانی می‌کند و از طریق دوربین‌های فوق پیشرفته و هوشمندی که در فواصل مختلف و در گیت ورودی فرودگاه نصب شده‌اند، به احراز هویت مسافران اقدام می‌کند. کشورهای بسیاری هم‌اکنون در حال نصب و تجهیز فرودگاه‌های بین‌المللی خود به فناوری تشخیص هویت مسافران و اسکنرهای هوشمند هستند.

فرودگاه چانگی سنگاپور به تازگی اعلام کرده است که در نظر دارد برای تسریع در عملکرد شناسایی مسافران و احراز هویت آنان از روش‌های مختلف و نوینی که این روزها در بهترین و به‌روز‌ترین فرودگاه‌های جهان به‌کار برده می‌شوند، استفاده کند. این فناوری به آن دسته از مسافرانی که به علت دیر رسیدن به فرودگاه ممکن است پرواز خود را برای طولانی بودن امور فرودگاهی از دست بدهند، بسیار مفید و کاربردی خواهد بود. در حال حاضر، یکی از جدیدترین ترمینال‌های فرودگاه سنگاپور به سیستم تشخیص هوشمند چهره در مکان‌هایی نظیر مبادی ورودی (check-in) مجهز است. استفاده از فناوری تشخیص چهره هوشمند می‌تواند در موارد امنیتی و مشکوک شدن پلیس به افراد مظنون نیز کمک بسزایی کند. البته فرودگاه‌های معدودی هستند که به این فناوری هوشمند مجهز شده‌اند هرچند که فرودگاه‌های بین‌المللی نیوزلند و استرالیا از پیشگامان استفاده از اسکنرهای بیومتریک تشخیص چهره و هویت در فرودگاه‌های خود بوده‌اند به گونه‌یی که می‌توان گفت تقریبا چند سالی است که این فناوری در فرودگاه‌های اصلی استرالیا استفاده می‌شود و مسوولان مربوطه در این کشور امیدوارند تا سال ۲۰۲۰ میلادی هیچ فرودگاهی در استرالیا که به اسکنرهای بیومتریک تشخیص هویت مجهز نباشد، وجود نداشته باشد.

 

ارسال نظر