اخبار

۱۳۹۷/۰۲/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۱۷۶

ثبت حق امتیاز جدید «اپل» در حوزه واقعیت مجازی

دیجیتال ترندز| اپل حق امتیاز اختراعی به نام «موتور اسکن عمق» را ثبت کرده که در توسعه فناوری‌هایی مانند واقعیت مجازی در رایانه و موبایل کاربرد دارد. به نظر می‌رسد، فناوری Depth-mapping(اندازه‌گیری عمق) یکی از نکات مهم در توسعه فناوری‌هایی مانند واقعیت مجازی باشد.

در همین راستا به نظر می‌رسد، اپل نیز مشغول توسعه آن است. این شرکت حق امتیاز اختراعی به نام «موتور اسکن عمق»(scanning depth engine) ثبت کرده که شامل استفاده از یک فرستنده با قابلیت ارسال اشعه نور و یک اسکنر برای اسکن اشعه‌ها و تعیین عمق است. این حق امتیاز در حقیقت ادامه طرح‌های اولیه اختراعاتی است که از ۲۰۱۲ تاکنون ارائه شده است. هر چند به نظر می‌رسد این فناوری در رایانه‌های مک کاربرد داشته باشد اما استفاده از آن در آیفون نیز چندان دور از تصور نیست. نقشه‌های نشان‌دهنده عمق کاربردهای فراوانی دارند. با به کارگیری این فناوری در موبایل می‌توان تصاویری ثبت کرد که در آنها مرز دنیای واقعی و مجازی محو می‌شود. از سوی دیگر آنها در ثبت محتوای واقعیت مجازی و بازی‌هایی مشابه نیز کارآمد هستند. این فناوری علاوه بر فرستنده و اسکنر از یک پردازشگر استفاده می‌کند که با استفاده از اطلاعات دریافتی نقشه عمق را تولید می‌کند.

هوش مصنوعی جلو حواس‌پرتی سربازان را می‌گیرد

فیوچریسم| ارتش امریکا در تلاش است برای جلوگیری از حواس‌پرتی سربازان خود و مقابله با مشکل عدم تمرکز در آنها به علت دریافت انبوهی از اطلاعات از فناوری هوش مصنوعی استفاده کند.

امروزه به علت استفاده از منابع اطلاعاتی متنوع برای دریافت اطلاعات در صحنه‌های نبرد، سربازان حجم زیادی داده را به روش‌های مختلف دریافت می‌کنند و این امر به جای آنکه موجب افزایش احتمال موفقیت و پیشروی آنها شود، می‌تواند باعث سردرگمی و دشوار شدن روند تصمیم‌گیری این افراد شود. آزمایشگاه تحقیقاتی ارتش امریکا برای مقابله با این مشکل فناوری هوش مصنوعی منحصر به فردی را به کار گرفته تا سربازان در زمان نبرد تنها روی اطلاعات مهم و مرتبط با شرایط خود تمرکز کنند. جاناتان توریان یکی از محققان رشته فناوری عصبی که برای انجام این تحقیق با آزمایشگاه ارتش امریکا همکاری کرده، می‌گوید: انسان نمی‌تواند حجم زیادی از اطلاعات که با پیشرفت فناوری در دسترس وی قرار می‌گیرد را پردازش کند. از این رو به ابزار هوش مصنوعی مجزایی نیاز دارد تا بتواند با استفاده از آن تنها داده‌های مورد نیاز در هر زمان را براساس نیازش دریافت کرده و مورد استفاده قرار دهد. ارتش امریکا از طریق شبکه‌یی موسوم به شبکه اطلاعات جنگجو، داده‌هایی را به طور آنی و براساس وضعیت هر سرباز در مناطق نبرد در دسترس وی قرار می‌دهد. این شبکه به تازگی با استفاده از حسگرهای تعبیه شده روی البسه سربازان می‌تواند الگوریتم‌های هوش مصنوعی خاصی ابداع کند که اطلاعات کاربردی را به طور آنی در دسترس سربازان قرار دهد.

خرید صوتی بلیت سینما با «دستیار هوشمند» گوگل

ورج| از این پس برای خرید بلیت سینما نیازی به مراجعه به گیشه یا استفاده از سایت‌های اینترنتی نیست و کاربران می‌توانند به صورت صوتی و با استفاده از دستیار هوشمند گوگل این کار را انجام دهند.

ارائه این خدمات با همکاری شرکت فندنگو انجام شده و علاقه‌مندان تنها کافی است از برنامه گوگل اسیستنت به همین منظور استفاده کرده و عبارت «بلیت‌ها را بخر» یا «هی گوگل، بلیت‌های فیلم... را برایم بخر» را بیان کنند. اگر کاربری مطمئن نیست که قصد مشاهده چه فیلمی را در سینما دارد، می‌تواند عبارت «برنامه نمایش فیلم‌ها در اطراف من» را بیان کند تا گوگل اسامی، زمان پخش و نام سینماهای نمایش‌دهنده را به صورت صوتی تشریح کند. اگر کاربران علاقه‌مند به کسب اطلاعات بیشتری در مورد هر فیلم هستند، می‌توانند عبارت «چه کسی در فیلم بازی می‌کند» را بیان کنند تا از فهرست بازیگران یک فیلم مطلع شوند. همچنین با بیان عبارت تریلر فیلم را به من نشان بده، تریلر فیلم در محیط این برنامه نمایش داده می‌شود. پیش خرید بلیت سینما هم از طریق نسخه به روز شده گوگل اسیستنت ممکن است.

ارسال تصاویر سه بعدی برای خرید اینترنتی

فیوچریسم| شرکت آمازون که معمولا با معضل تنگ یا گشاد بودن برخی البسه خریداری شده توسط کاربران مواجه است، راه‌حلی منحصر به فرد در این زمینه ابداع کرده است. این شرکت به افرادی که ۱۰تصویر اسکن شده سه بعدی از بدن خود را برای آمازون ارسال کنند، یک کارت هدیه ۲۵۰دلاری هدیه می‌دهد. البته این افراد باید در یک بازه زمانی ۲۰هفته‌یی تصاویر یاد شده را برای آمازون ارسال کنند. آمازون می‌گوید، هدف از اجرای این طرح آن است که درک شرکت یاد شده از نحوه تغییر بدن افراد در گذر زمان ارتقا یابد. این شرکت برای تکمیل تحقیق یاد شده پرسشنامه‌یی آنلاین را تدارک دیده و از این طریق اطلاعاتی در مورد وضعیت آمادگی بدنی کاربران همچنین میزان کاهش یا افزایش وزن بدن آنها جمع‌آوری می‌کند. علاقه‌مندان می‌توانند برای اسکن سه بعدی بدن خود به مرکزی در شهر نیویورک مراجعه کنند. کل این فرآیند در مورد هر فرد ۳۰دقیقه به طول می‌انجامد و باید در هفته‌های بعد هم تکرار شود. واحد اسکن سه بعدی شرکت آمازون به تازگی و بعد از خریداری شرکت بادی لبز توسط آمازون راه‌اندازی شده و البته نحوه عملکرد آن نگرانی‌هایی را در مورد نحوه حفاظت شرکت آمازون از حریم شخصی و امنیت کاربران به وجود آورده است. آمازون می‌گوید ۲۰درصد از البسه خریداری شده توسط مردم از سایت آمازون به علت تنگ بودن یا گشاد بودن بازگردانده می‌شود و اسکن کردن سه بعدی بدن راه‌حلی برای این مشکل محسوب می‌شود.

 

ارسال نظر