اخبار

۱۳۹۷/۰۲/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۰۹۶

راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی به سبک «آمازون»

ودوموستی| اسبربانک بزرگ‌ترین بانک دولتی روسیه از راه‌اندازی آمازون روسی در این کشور خبر داد.

 گرمان گراف، مدیرعامل اسبربانک گفت: ما با خرید سهام مجموعه یاندکس مارکت در تلاشیم تا با راه‌اندازی شبکه بزرگ فروش کالا، زمینه افزایش صادرات کالاهای روسی و باز کردن بازار روسیه را برای شرکت‌های خارجی مهیا کنیم.

به گفته وی این بازار بزرگ تجارت آنلاین نسخه‌یی روسی همانند آمازون است که دارای پلت‌فرم برای فروشندگان است و تمامی عملیات‌های مالی، خدمات حمل و نقل و پردازش سفارش کالا با بالاترین کیفیت توسط ما صورت می‌پذیرد که علاوه بر بازار داخلی، تجارت آنلاین بین‌المللی را نیز انجام می‌دهد. این مقام روس تاکید کرد: شبکه آنلاین فروش کالای روسی فرصت‌های جدیدی را برای بازار تجارت الکترونیکی، کسب وکارهای کوچک و متوسط فراهم خواهد کرد.

در ماه اوت سال ۲۰۱۷میلادی اسبربانک روسیه توانست با پرداخت ۳۰میلیارد روبل ۴۵درصد سهام بزرگ‌ترین سایت اینترنتی فروش کالا را در این کشور با نام یاندکس مارکت خریداری کند. براساس آمار موجود، گردش تجارت اینترنتی در روسیه بیش از یک میلیارد روبل در سال است که با توجه به دسترسی بالای ۸۰ درصدی مردم این کشور به تلفن‌های هوشمند و اینترنت پرسرعت پیش‌بینی می‌شود تا 5 سال آینده به بیش از 2.3تریلیون روبل افزایش یابد.

ساخت دوربین برای ضبط تصاویر واقعیت مجازی

انگجت| شرکت‌های «فیس‌بوک» و «رد» درحال همکاری برای ساخت یک دوربین هستند که تصاویر را به شکل واقعیت مجازی 3بعدی ضبط کند.

«فیسبوک» با همکاری شرکت «رِد» (RED) یک شرکت امریکایی واقع در کالیفرنیا که دوربین‌های مخصوص تصویربرداری سینمایی و عکاسی تولید می‌کند، در پی ساخت یک دوربین مخصوص تصویربرداری 3بعدی برای فناوری واقعیت مجازی (VR) است. اکثر ویدیوهای VR خیلی واقعی نیستند. شما می‌توانید بچرخید اما نمی‌توانید به جلو خم شوید یا به طرف دیگر گام‌بردارید تا دید بهتری داشته باشید.

 «فیس‌بوک» و «رِد» به حل این مساله کمک می‌کنند. آنها در حال همکاری برای ساخت یک دوربین «همه در یک»(all-in-one) هستند که 6 درجه آزادی را برای ضبط ویدیوی 3بعدی و آزادی 360درجه برای ضبط ویدیو ارائه می‌دهد. این همکاری موجب تلفیق فناوری «تشخیص عمق» فیسبوک با «عملکرد در نور کم» شرکت RED می‌شود که در نهایت می‌تواند تمام اطلاعات 3بعدی یک صحنه(اعم از مناطق روشن و تاریک) را ضبط کند تا آزادی را در راه رفتن هنگام تماشای ویدیوی VR برای کاربران فراهم کند.

عرضه لپ‌تاپ جدید «اپل» به تعویق افتاد

اینسایدر| اپل قصد دارد تولید انبوه و عرضه جانشین مک بوک ایر را تا 3ماهه سوم سال جاری ۲۰۱۸ میلادی به تعویق بیندازد.

تازه‌ترین گزارش‌های منتشره حاکی است که تولید انبوه نسخه جایگزین لپ‌تاپ مک بوک ایر اپل با صفحه نمایش رتینا قرار است تا 3ماهه سوم سال جاری میلادی به تاخیر بیفتد. بدین‌ترتیب می‌توان گفت که این شرکت قصد ندارد از این محصول جدید در رویداد WWDC ۲۰۱۸ رونمایی کند. گفته می‌شود اپل برای حذف مک بوک ۱۲ اینچی و مک بوک ایر خود، در حال توسعه و طراحی یک لپ‌تاپ ۱۳ اینچی جدید با نمایشگر رتینا و قیمت مقرون به صرفه است. اما حالا وب سایت‌های فعال در حوزه تکنولوژی مدعی شده‌اند که اپل می‌خواهد تولید این محصول جایگزین و جدید را تا نیمه دوم سال ۲۰۱۸ موکول کند. بنابراین انتظار می‌رود که اپل در رویداد WWDC تصمیمی برای رونمایی از این محصول نداشته باشد. با اینکه این محصول جدید، جایگزین مک بوک ایر است اما احتمالا اپل در نحوه نام‌گذاری آن تجدیدنظر خواهند کرد. طبق گفته‌های تحلیلگران، این لپ‌تاپ جدید از یک طراحی جدید، باریک و نمایشگر با کیفیت رتینا بهره می‌برد و به جدیدترین تراشه پردازنده اینتل مجهز است. اپل رسما تاکنون به اینگونه اخبار و گزارش‌های منتشر شده، واکنشی نشان نداده است.

طراحی کمد هوشمند برای مبتلایان به فراموشی

نیواطلس| محققان کمد هوشمندی ساخته‌اند که به افراد مبتلا به فراموشی کمک می‌کند خود به تنهایی لباس بپوشند. افراد مبتلا به فراموشی برای انجام کارهای روزمره خود همیشه با مشکلاتی روبه‌رو می‌شوند. یکی از سخت‌ترین فعالیت‌ها برای این افراد لباس پوشیدن است. در همین راستا محققان دستگاه هوشمندی ساخته‌اند که به لباس پوشیدن این افراد کمک می‌کند. دستگاه مذکور به نام DRESS در حقیقت یک دراور هوشمند است و توسط محققان دانشگاه نیویورک، آریزونا و موسسه MGH ساخته شده است. دراور هوشمند شامل ۵ کشو، یک تبلت، دوربین و حسگر حرکتی است که بالای آن قرار دارد. قبل از آنکه کاربر برای لباس پوشیدن آماده شود، پرستار وی در هر کشو یک تکه از لباس‌های فرد را به ترتیب قرار می‌دهد. سپس او اتاق را ترک می‌کند و یک برنامه صوتی به کاربر می‌گوید کشوی اول را باز کند که همزمان چراغی روی کشوی مربوطه روشن می‌شود. این دراور هوشمند با استفاده از سیستم‌های شناسایی تصویر و ردیابی همراه بارکدهایی که روی نخستین تکه لباس قرار دارد، فرآیند لباس پوشیدن کاربر را رصد می‌کند. این سیستم به فرد مبتلا به فراموشی نشان می‌دهد که آیا لباسش را درست پوشیده یا خیر. در مرحله بعد دراور، کاربر را به کشو راهنمایی می‌کند تا وی تمام لباس‌هایش را بپوشد. همچنین این سیستم مجهز به دستبندی است که خستگی کاربر را رصد می‌کند. در این حالت از طریق یک اپلیکیشن به پرستار هشدار داده می‌شود.

 

ارسال نظر