هشدار «توییتر» به ۳۳۰ میلیون کاربر

۱۳۹۷/۰۲/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۰۹۴
هشدار «توییتر» به ۳۳۰ میلیون کاربر

اسکای نیوز|

 توییتر به بیش از ۳۳۰میلیون کاربر خود اعلام کرده تا پسوردهای خود را تغییر دهند زیرا باگی سبب شده پسوردهای کاربران در یک متن در سیستم رایانه‌های داخلی شرکت بدون اقدامات امنیتی ذخیره شوند.

توییتر پس از شناسایی یک باگ به بیش از ۳۳۰میلیون کاربر خود اعلام کرده تا پسوردهای خود را تغییر دهند. این بدان معناست که برخی پسوردها در یک متن در سیستم رایانه‌های داخلی آن بدون اقدامات امنیتی ذخیره شده‌اند.

این مشکل به استفاده توییتر از فناوری hashing مربوط است که پسوردها را جایگزین اعداد و حروفی می‌کند که کاربر آنها را وارد می‌کند. اما این باگ سبب شده تا پسوردها قبل از تکمیل فرآیند hashing در یک فایل رایانه داخلی نوشته شوند.

توییتر هنوز اعلام نکرده چه تعداد پسورد تحت تاثیر این باگ قرار گرفته‌اند اما منبعی فاش کرده تعداد آنها قابل توجه بوده و اکنون چند ماه از قابل دسترس بودن آنها می‌گذرد. البته توییتر اصرار دارد که این مشکل اکنون حل شده است همچنین تحقیقات داخلی در این شرکت هیچ گونه نشانی از دزدی یا سوءاستفاده از پسوردها را نشان نداده است. با وجود این توییتر به کاربران خود اعلام کرده به دلیل احتیاط، پسوردهای خود را تغییر دهند.

 

ارسال نظر