اخبار

۱۳۹۷/۰۲/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۰۱۳

 لغو اخذ ۱۰ ریال عوارض از هر پیامک

رگولاتوری  معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در نامه‌یی به مدیران ۳ اپراتور موبایل اخذ ۱۰ ریال عوارض از هر پیامک را ملغی اعلام‌کرد.مجید حقی معاون رگولاتوری اعلام کرد: اخذ مبلغ ۱۰ ریال بابت عوارض ارسال هر پیامک در سال ۹۷ پشتوانه قانونی ندارد و از تاریخ ارسال نامه (27/01/97) اخذ مبلغ متوقف و تمامی وجوه دریافتی در سال جاری به مشترکان بازگردانده شود. نمایندگان مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه 1393 یک بند الحاقی درآمدی به تبصره 19 لایحه بودجه اضافه کرده بودند که بر اساس آن، اپراتورهای تلفن همراه موظف بودند علاوه بر قیمت هر پیامک، بطور مضاعف مبلغ 10 ریال از ارسال‌کنندگان پیامک دریافت کرده و آن را به حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کشور واریز کنند.

 «توییتر» امکان دسترسی به اطلاعات کاربرانش را فروخت

بلومبرگ  توییتر اعلام کرده در سال ۲۰۱۵ دسترسی یک روزه به اطلاعات عمومی کاربرانش را در اختیار شرکتی قرار داده که در رسوایی سوءاستفاده از اطلاعات کاربران فیس بوک همکاری داشته است. فیس‌بوک در رسوایی اشتراک‌گذاری اطلاعات کاربران با شرکت «کمبریج آنالایتیکا» بیشترین ضربه را خورد. اما این بدان معنا نیست که شبکه‌های اجتماعی دیگر هیچ آسیبی ندیدند. درهمین راستا توییتر تایید کرده که امکان دسترسی به اطلاعات عمومی را در اختیار الکساندر کوگان از شرکت GSR قرار داده است. اپلیکیشن پرسش و پاسخ این شرکت اطلاعات میلیون‌ها کاربر فیس بوک را بدون اجازه آنها جمع‌آوری کرده بود. به هرحال GSR درسال ۲۰۱۵ میلادی با پرداخت مبلغی اجازه دسترسی یک روزه به اطلاعات توییتر را به دست آورد و نمونه‌هایی تصادفی از توییت‌های عمومی افراد در بازه زمانی دسامبر ۲۰۱۴ تا آوریل ۲۰۱۵ را جمع‌آوری کرد. البته توییتر اذعان کرده هیچ گونه دسترسی به اطلاعات خصوصی را نداده است.

« نوکیا ایکس» تازه‌ترین رقیب «آیفون ایکس»

اسین‌ایج  بعد از عرضه گوشی جنجالی آیفون ایکس که البته به علت قیمت بالا چندان در بازارهای جهانی مورد توجه قرار نگرفت، قرار است مدل تازه‌یی از گوشی نوکیا با نام مشابه نوکیا ایکس عرضه شود. پیش از این گفته می‌شد این گوشی نوکیا ایکس۶ نام خواهد گرفت، اما حالا گفته می‌شود که این گوشی تنها نوکیا ایکس نام خواهد داشت. قرار است این گوشی حدود دو هفته دیگر و در تاریخ ۱۶ می ‌روانه بازار شود. نکته جالب اینکه گوشی قدرتمندOnePlus6  نیز در همین روز عرضه خواهد شد. نوکیا ایکس دارای یک نمایشگر فراگیر با نسبت صفحه ۱۹ به ۹ و نمایشگر فوق دقیق 5.8 اینچی خواهد بود. برخی اخبار و عکس‌هایی که در مورد این گوشی در فضای مجازی منتشر شده نشان می‌دهد که نوکیا ایکس دارای دوربین دوگانه در پشت و حسگر اثرانگشت در زیر دوربین است. نوکیا ایکس از نظر سخت افزاری هم قدرتمند بوده و مجهز به تراشهSnapdragon636  و ۶ گیگابایت رم و همین طور پردازنده هشت هسته‌یی با سرعت 1.8 گیگاهرتز است. گفته می‌شود هر یک از دوربین‌های دوگانه این گوشی ۱۲ مگاپیکسلی بوده و دوربین جلویی آن ۵ مگاپیکسلی خواهد بود. این گوشی مجهز به سیستم عامل Android 8.1 Oreo خواهد بود.

 دستیار صوتی هوشمند «گوگل» اول شد

فون‌آرنا  تازه‌ترین تحقیقات و نظرسنجی‌های صورت گرفته حاکی است که دستیار صوتی گوگل از سایر رقبای قدرتمند خود عملکرد بهتری را به نمایش گذاشته است. به تازگی تحقیقات و نظرسنجی‌های صورت گرفته از کاربران دستیارهای صوتی نشان می‌دهد که عملکرد دستیار صوتی و هوشمند گوگل موسوم به گوگل اسیستنت (google assistant) از سایر رقیبان قدرتمند خود یعنی الکسای آمازون، سیری اپل و کورتانای مایکروسافت بسیار هوشمندانه‌تر، سریع‌تر و بهتر بوده است، به گونه‌یی که توانسته رضایت و خشنودی خیل عظیمی از کاربرانش را جلب کرده و به دست آورد. در این نظرسنجی‌ها چند عامل در افزایش درصد رضایت کاربران تاثیر مستقیم و بسزایی داشته است که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به پاسخ‌دهی سریع به درخواست‌های صوتی کاربران، عدم اتلاف وقت در اجرای دستور صوتی، شناسایی زبان‌ها و لحن صداهای مختلف اشاره کرد. براساس یافته‌های این پژوهش، کاربران از دستیارهای صوتی بیشتر برای تنظیم ساعت زنگ‌دار، برقراری تماس تلفنی، ارسال پیام کوتاه و سفارش آنلاین و از راه دور غذا و گل استفاده کرده‌اند که در این میان، دستیار صوتی و هوشمند گوگل اسیستنت بیشتر از همه پاسخ‌دهی مناسب، سریع و درستی را برای خود به ثبت رسانیده است.

 پیام‌رسان «اسکایپ» برای اندرویدی‌ها به‌روز شد

فون‌آرنا  مایکروسافت به تازگی اپلیکیشن پیام‌رسان تصویری اسکایپ را برای بهبود استفاده کاربران اندرویدی به‌روزرسانی کرده است. به نظر می‌رسد پس از آنکه مایکروسافت در توسعه محبوبیت و استفاده کاربران جهانی از سیستم عامل ویندوزفون در گوشی‌های هوشمند موفق نشد و شکست خورد، به نظر می‌رسد که حالا تصمیم گرفته است که تمرکز بیشتری روی سیستم عامل اندروید داشته باشد. این غول تکنولوژی امریکایی برای بهبود قابلیت‌های اپلیکیشن پیام‌رسان اسکایپ در گوشی‌های اندرویدی، آن را به‌روزرسانی کرده است تا کاربران بتوانند به سادگی با مخاطبان خود تماس و ارتباط تلفنی برقرار کنند. این ویژگی که مورد درخواست خیل عظیمی از کاربران اسکایپ بود، حالا به تازگی در جدیدترین نسخه به‌روزرسانی شده این اپلیکیشن پیام‌رسان محبوب و پرطرفدار وجود دارد. این قابلیت جدید به کاربران اسکایپ اجازه می‌دهد تنها با لمس شماره تلفن مخاطبان خود، با مشاهده گزینه تماس با اسکایپ، با آنها تماس برقرار کنند. همچنین این اطمینان را به کاربران اسکایپ می‌دهد تا با خیال آسوده با دوستان و خانواده خود به گفت‌وگو بپردازند.

 

ارسال نظر