اخبار

۱۳۹۷/۰۲/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۰۸۵۳

خاک مریخ به زمین می‌آید

 اسپیس| ناسا و سازمان فضایی اروپا توافقنامه‌یی مشترک برای انتقال نمونه خاک از مریخ به زمین امضا کرده‌اند. ناسا و سازمان فضایی اروپا قصد دارند با همکاری یکدیگر تکه‌یی از مریخ را به زمین بیاورند! این دو سازمان فضایی توافقنامه‌یی با هدف تحقیق درباره روش‌های انجام ماموریت‌های آتی امضا کرده‌اند. هدف از این ماموریت جمع‌آوری نمونه‌هایی از خاک سیاره سرخ است. البته این کار فعالیت چالش ‌برانگیزی است و باید حداقل در سه ماموریت انجام شود. این ماموریت‌ها با ساخت «کاوشگر مریخ ۲۰۲۰» ناسا آغاز می‌شود اما گام نهایی شامل پرتاب موشک به مریخ است. این درحالی است که تاکنون هیچ موشکی به مریخ پرتاب نشده است. دیوید پارکر مدیر بخش اکتشافات رباتیک و انسانی سازمان فضایی اروپا می‌گوید: ماموریت انتقال نمونه خاک مریخ بسیار سخت اما قابل انجام است.

ایجاد تغییرات جذاب در استوری اینستاگرام

 ورج| اینستاگرام بی‌سروصدا در حال افزودن قابلیتی جدید به این شبکه اجتماعی است که عدم مشاهده پست‌های ارسالی دنبال‌کنندگان را ممکن می‌کند.

یکی از کاربران توییتر با بررسی کدنویسی‌های اینستاگرام به‌طور تصادفی متوجه تغییرات مذکور شده است. در عین حال اینستاگرام هنوز به‌طور رسمی خبری در مورد این تغییرات اعلام نکرده و در پاسخ به سوالات خبرنگاران تصریح کرده که در حال حاضر هیچ چیز برای به اشتراک‌گذاری در این زمینه به‌طور رسمی در اختیار ندارد. به هر حال در صورت ایجاد تغییرات یادشده در اینستاگرام کاربران می‌توانند برخی افراد را تعقیب کنند، اما دیگر خبری در مورد فعالیت‌های آنها دریافت نکنند و پست‌ها و استوری افراد یادشده را مشاهده نکنند. یکی دیگر از تغییرات احتمالی در اینستاگرام امکان واکنش نشان دادن به استوری با امکانات متنوع‌تر و نه فقط در قالب ارسال نظر یا پیام مستقیم است که البته هنوز در این زمینه اطلاعات بیشتری در دسترس نیست، اما گفته می‌شود واکنش آنی و ارسال شکلک‌های مختلف در دستور کار اینستاگرام قرار گرفته است. همچنین قرار است امکان ضبط استوری به صورت صحنه آهسته هم فراهم شود. این تغییر به خصوص در مورد گوشی‌هایی که دوربینشان چنین قابلیتی ندارد مفید است. طبقه‌بندی استوری‌های ذخیره شده بر مبنای تاریخ تقویم هم یک تغییر احتمالی دیگر در اینستاگرام خواهد بود.

هوش مصنوعی برنامه‌نویسی را یاد گرفت

 فیوچریسم| کدنویسی و برنامه‌نویسی برای تولید انواع نرم‌افزار کار ساده‌یی محسوب نمی‌شود، اما ارتش امریکا از ابداع هوش مصنوعی خاصی برای کدنویسی نرم‌افزارهای جدید خبر داده است.  BAYOU نام ابزار هوش مصنوعی تازه‌یی است که مانند یک موتور جست‌وجوی کدنویسی عمل می‌کند. این ابزار ابتدا از شما می‌پرسد که قصد نگارش چه نوع برنامه و نرم‌افزاری را دارید. بدین منظور کاربر تنها باید چند کلیدواژه را وارد کند و سپس BAYOU کدهای جاوایی را در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانند نرم‌افزار مورد نیازتان را در اختیار شما قرار دهند. ابزار یادشده توسط گروهی از محققان علوم رایانه در دانشگاه رایس ابداع شده و تامین بودجه این طرح تحقیقاتی توسط گوگل و ارتش امریکا صورت گرفته است. BAYOU برای نرم‌افزار نویسی کدهای منبع ۱۵۰۰ برنامه اندرویدی را بررسی و تجزیه و تحلیل می‌کند که متشکل از ۱۰۰ میلیون خط کدنویسی جاوا است. سپس هوش مصنوعی BAYOU این کدها را بطور منطقی و مناسب در کنار یکدیگر قرار می‌دهد. البته BAYOU برای تولید هر نوع نرم‌افزار و به خصوص نرم‌افزارهای کاربردی پیچیده مناسب نیست و یک گام نخستین در این زمینه محسوب می‌شود، اما می‌توان امیدوار بود در آینده از این طریق برنامه‌نویسی و تولید نرم‌افزار از یک کار تخصصی و انحصاری به کاری همه گیر و ساده‌تر مبدل شود.

آیفون 6.1 اینچی لمس سه‌بعدی ندارد

اپل اینسایدر| تحلیلگر مشهور محصولات اپل به تازگی اعلام کرده است که گوشی جدید آیفون 6.1 اینچی، از قابلیت لمس سه بعدی بی‌بهره خواهد بود.  مینگ چی کو  تحلیلگر مشهور محصولات اپل فعال در موسسه تحقیقاتی Securities KGI  در تازه‌ترین پیش‌بینی خود اعلام کرده است که گوشی‌های هوشمند آیفون 1. 6 اینچی که قرار است در نیمه دوم سال جاری ۲۰۱۸ میلادی معرفی و سپس روانه بازار شوند، فاقد فناوری لمس سه بعدی خواهند بود ولی به‌جای آن، از فناوری CGS برای افزایش مقاومت نمایشگر بهره‌مند خواهد شد. اپل با اینکه گوشی آیفون ۱۰ (ایکس) را با نمایشگر اولد عرضه کرد، اما می‌خواهد همچنان به روند تولید و عرضه گوشی‌های مجهز به صفحه نمایش LCD ادامه دهد. به همین خاطر انتظار می‌رود جانشینان آیفون ۸ و ۸ پلاس از داشتن پنل‌های اولد بی‌بهره باشند. این تحلیلگر مشهور می‌گوید: آیفون‌های جدید مدل ۲۰۱۸ اپل احتمالا از یک فناوری لمس جدید بهره می‌برند که این امر فقدان تجهیز به لمس سه بعدی را به دنبال خواهد داشت. وی در ادامه برآوردهای خود عنوان می‌کند که این آیفون‌ها احتمالا وزن کمتر و سبک‌تری خواهند داشت و نسبت به ضربه از مقاومت بالاتری برخوردارند. انتظار می‌رود قیمت پایه آیفون‌های مجهز به نمایشگر LCD ۲۰۱۸ اپل، ۵۵۰ دلار باشد، این درحالی است که برچسب قیمت ارزان‌ترین نسخه آیفون ۸ از ۶۹۹ دلار آغاز می‌شود.

اپل هدست واقعیت مجازی و افزوده می‌سازد

 سی نت| گزارش‌های جدید نشان می‌دهد اپل مشغول تولید هدستی مجهز به فناوری‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده است. گزارش‌های جدید نشان می‌دهد شرکت اپل مشغول تولید هدستی با فناوری‌های AR و VR است. این شرکت قصد دارد نمایشگر K۸ برای هریک از چشمان طراحی کند که از کیفیت بهترین تلویزیون‌های فعلی نیز بهتر است. این هدست به رایانه یا موبایل متصل نمی‌شود. به هرحال پروژه مذکورT۲۸۸ نام گرفته و هنوز در مراحل اولیه است اما به نظر می‌رسد در ۲۰۲۰ عرضه می‌شود. البته احتمال دارد اپل برنامه‌های تولید خود را نیز تغییر دهد. از سوی دیگر این شرکت از اظهار در این باره نیز خودداری کرد. اپل پیش از این نیز سراغ پروژه‌های کوچک‌تر واقعیت مجازی رفته بود. اما این هدست سرمایه‌گذاری بزرگ در واقعیت مجازی به حساب می‌آید.

 

ارسال نظر