اخبار

۱۳۹۷/۰۲/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۰۶۸۹

در انتظار تصمیم مراجع برای پیام‌ رسان‌های خارجی

روابط عمومی وزارت ارتباطات| وزیر ارتباطات گفت: درباره نحوه فعالیت پیام‌رسان‌های خارجی در کشور باید منتظر تصمیم مراجع تصمیم‌گیر در این زمینه باشیم.

محمدجواد آذری‌جهرمی در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره فعالیت پیام‌رسان‌های خارجی در کشور گفت: درباره نحوه فعالیت پیام رسان‌های خارجی در کشور باید منتظر تصمیم مراجع تصمیم‌گیر در این زمینه باشیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره موضوع صدا و سیما و صوت و تصویر فراگیر که در مجلس مطرح است نیز افزود: موضوع مهم در این حوزه تعریف صوت و تصویر فراگیر است که مرجع تعیین این تعریف شورای عالی فضای مجازی است.

آذری جهرمی تصریح کرد: پیشنهاد ما این است که این تعریف در شورای عالی فضای مجازی تصویب شود و بعد نظام قانونگذاری براساس این تعریف تدوین شود و هر گونه قانونگذاری قبل از تبیین این عبارت باعث مشکلاتی در مدل اقتصادی و مدل توسعه‌یی لایه خدمات و محتوا در شبکه ملی اطلاعات می‌شود.

انتشار نسخه به ‌روزرسانی سیستم عامل «iOS»

اپل اعلام کرد که نسخه به‌روزرسانی شده‌یی از سیستم عامل iOS برای گوشی‌های آیفون منتشر شده است.

اپل با انتشار پیامی در بلاگ رسمی خود اعلام کرد که برای بهبود سیستم عامل و مشکلاتی برخی از گوشی‌های آیفون ۸ نسخه به ‌روزرسانی شده مختصری از سیستم عامل 11.3 خود را منتشر کرده است. به گفته اپل، نسخه جدید 11.3.1 iOS امنیت سایبری گوشی آیفون و تبلت آی‌پد کاربران را بهبود خواهد بخشید. این نسخه همچنین مشکلات صفحه نمایش برخی از گوشی‌های آیفون ۸ را نیز برطرف خواهد کرد. برخی از گوشی‌های آیفون ۸ که با مشکلات فنی و لمسی صفحه نمایش رو به رو بودند از این پس با دریافت به‌ روزرسانی جدید اپل قادر خواهند بود از کیفیت بهتر و بهبودیافته نمایشگر خود بهره‌مند شوند.

حذف «شکلک اسلحه» در شبکه‌های اجتماعی

فون آرنا| اپل نخستین غول تکنولوژی و شبکه اجتماعی بود که در سال ۲۰۱۶ ایموجی اسلحه را برای مقابله با محتوای خشونت‌آمیز به صورت یک تفنگ آب‌پاش درآورد.

 بسیاری از شبکه‌های اجتماعی پس از به وقوع پیوستن حوادث تروریستی و برخی اتفاقات دیگر از سوی برخی نهادها موظف شدند که محتوای خشونت‌آمیز موجود روی پلت‌فرم‌های خود را از میان برده و به مقابله با آنها بپردازند.

یکی از کارهای بسیار کوچک و ابتدایی که در این راستا انجام شد توسط اپل بود که تصمیم گرفت ایموجی(شکلک) اسلحه در قسمت کی‌بورد محصولاتش را حذف کند و به جای آن از یک تفنگ آب‌پاش سبزرنگ استفاده کند.

بعد از آن مایکروسافت بالافاصله ایموجی اسلحه واقعی خود را به صورت یک اسباب‌بازی اسلحه لیزری درآورد که البته بی‌شباهت به یک اسلحه واقعی نبود.

اما به نظر می‌رسد که شبکه‌های اجتماعی توییتر و گوگل خیلی دیر تصمیم به مقابله با محتوای خشونت‌آمیز و حذف ایموجی اسلحه از پلت‌فرم‌های خود گرفتند چراکه این دو تنها به تازگی اقدام به حذف و جایگزینی یک تفنگ آب‌پاش پلاستیکی و سبزرنگ کرده‌اند. از غول‌های شبکه جز اپل، سامسونگ، مایکروسافت، توییتر و گوگل تنها فیس بوک است که هنوز به جمع حذف‌کنندگان اسلحه و جایگزینی تفنگ آب‌پاش رنگی نپیوسته است و از ایموجی اسلحه واقعی استفاده می‌کند.

«مایکروسافت» فاتحه گوشی‌های ویندوزی را خواند

مایکروسافت| موجودی تمامی گوشی‌های هوشمند با سیستم عامل ویندوز فون از فروشگاه اینترنتی مایکروسافت به اتمام رسیده است.

از آنجا که چندی پیش امیدها به پیشرفت و توسعه سیستم عامل ویندوز برای گوشی‌های هوشمند ناامید شد و از بین رفت حالا با مراجعه به فروشگاه مایکروسافت متوجه می‌شوید که موجودی تمامی گوشی‌های هوشمند ویندوزی این شرکت به اتمام رسیده است.

به گفته تحلیلگران، این روزها که تنها دو سیستم عامل اندروید و iOS در گوشی‌های هوشمند هستند که به ‌شدت با هم به رقابت تنگاتنگی پرداخته‌اند و بازار گوشی‌های هوشمند را به‌ طور تمام در اختیار خود قرار دارند، دیگر سیستم عامل ویندوز فون که توسط شرکت مایکروسافت توسعه داده می‌شد، شانسی برای حضور پررنگ و موفقیت‌آمیز نخواهد داشت.

حالا تازه‌ترین گزارش‌ها حاکی است که موجودی تمامی گوشی‌های هوشمندی که از سیستم عامل ویندوز فون پشتیبانی می‌کرد در فروشگاه اینترنتی مایکروسافت استور به پایان رسیده است. با این حساب علاوه بر عدم تولید گوشی‌های جدید ویندوز فون دیگر حتی مدل‌های قبلی این دسته از گوشی‌ها را نیز در این فروشگاه نخواهید یافت.

بر این اساس، این بدان معناست که مایکروسافت نیز پایان عمر گوشی‌های ویندوزی را پذیرفته است و بدین‌ترتیب وضعیت تمامی دستگاه‌های فروشگاه مایکروسافت را «ناموجود» اعلام کرده است. گوشی‌های متعددی از آلکاتل، نوکیا و اچ پی ازجمله دستگاه‌های بودند که روزگاری توجه خیل عظیمی از کاربران را جلب می‌کردند اما هم‌اکنون دیگر حرفی برای گفتن ندارند.

 

ارسال نظر